A Dacia 2022 első felében éves szinten 5,9%-os növekedést ért el globális eladásaiban,
piaci részesedése pedig 3,9%-ra nőtt
az iparág hanyatlása ellenére. A Renault alá tartozó márka azt állítja, hogy az egyetlen európai márka volt a 20 legnagyobb között az európai személygépkocsik és kishaszonjárművek piacán, amely növekedést regisztrált nem csak a piaci részesedésében, hanem a darabszámokban is.
A román gyártó 277 785 autót értékesített az év első hat hónapjában. A tavaly bemutatott Sandero III és a 2017 óta kapható Duster II eladásai 1,8%-kal, illetve 5,5%-kal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, miközben biztatóan debütáltak a legújabb modellek, a Spring nevű elektromos miniautó és a Jogger nevű terepkombi is.
Továbbra is a Sandero Európa legkelendőbb autója a lakossági vásárlók körében,
immár 2017 óta. Ez a kisautó vezeti a márka eladásait 112 ezer darabbal, utána a Duster 99 ezres, a Spring 20 ezres és a Jogger 21,7 ezres eladásai következnek.
Jelenleg a Dacia a piacvezető autómárka Romániában és Portugáliában, a második Franciaországban és a harmadik Olaszországban, Lengyelországban és Csehországban. Január óta négy helyet lépett előre a német piacon, és a kilencedik helyet foglalja el, amely szerinte „a második legnagyobb növekedés a helyi kiskereskedelmi személyautó-piacon".
A Daciának úgy sikerült növelnie az eladásait a Covid-járvánnyal és az elektronikai alkatrészek hiányával sújtott európai piacon, hogy a teljes piacot tekintve az új autók eladásai 14,6%-kal estek vissza 2021-hez képest. Ezt a jó eredményt a magas márkahűségnek és a piacvezető hódítási aránynak (más márkáktól átcsábított vásárlók) köszönheti.
A Dacia-vásárlók mintegy 76%-a korábban más márkájú autóval rendelkezett,
és a meglévő Dacia vásárlók 64%-a dönt úgy, hogy a márkánál marad autója lecserélése után is. Az összes Dacia-vásárló mintegy 60%-a új volt a Renault-csoportban.
A cég nemrégiben bemutatta új arculatát, és enyhén átalakította minden modelljét, amelyek már az új márkajelzést viselik, és hamarosan a kereskedések dizájnváltása is meg fog történni. Utána a következő nagy dobás a 2024-ben érkező, harmadik generációs Duster, és a 2025-ben érkező, Dusternél nagyobb szabadidő-autó, a Bigster lesz.