A müncheni Sono Motors (amelyet egy friss diplomás környezetvédő, Laurin Hahn alapított 2016-ban) bemutatta a napelemes-akkumulátoros családi autója, a Sion sorozatgyártásra tervezett változatát. A prototípusként már hat éve létező, 163 lóerős motorral hajtott elektromos egyterű
különlegessége a karosszériaelemekbe integrált 456 darab napelem cella,
amelyek - az időjárástól függően - napi 16-35 km költségmentes hatótávot biztosítanak.
De akkor sincs gond, ha borult az idő vagy esik, mivel a beépített 54 kWh kapacitású akkumulátor töltött állapotában önmagában garantál 305 km hatótávot. A Sono Motors szerint a Siont a német nagyvárosokban élő tulajdonosoknak azonos használat mellett
négyszer ritkábban kell majd töltenie,
mint egy napelem nélküli hagyományos villanyautót.
Ha már a töltésről beszélünk, az akkumulátor 75 kW-os egyenáramú vagy 11 kW-os váltóáramú töltési teljesítményt támogat, míg a kétirányú töltési technológia lehetővé teszi a Sion számára, hogy legfeljebb 11 kW teljesítményű elektronikai eszközöket, lakóotthonokat vagy más elektromos járműveket is ellásson árammal.
A sorozatgyártás felé vezető út következő lépése egy prototípusflotta legyártása, amelyet extrém körülmények között tesztelnek majd Európában és az Egyesült Államokban. A sorozatellenőrzés, homologizáció, különböző éghajlati tesztek, napelemes technológia optimalizálása, törés- és menetdinamikai tesztek után a jármű 2023 második felében állhat majd készen a sorozatgyártásra,
amit Finnországban végeznek majd a Valmet Automotive-nál. A tervek szerint 2030-ra már évente 257 ezer készülhet a kocsiból, ami bátor vállalásnak tűnik.
A Sono Motors már több mint 19 ezer előfoglalást kapott napelemes elektromos járművére. A cég célja, hogy a környezetbarát családi autó ára kb. 25 126 euró (10,15 millió forint) legyen, ami igen kedvezőnek tűnik a kocsi fejlett technikájához és méretéhez képest.