A BMW-csoport az év végére már 15-féle tisztán elektromos hajtású autót fog kínálni, ezek azonban még a meglévő, belső égésű motorokat is fogadni képes platformokra épülnek. Az évtized közepén,
2025-ben a márka villanyautóinak vadonatúj, Debrecenben gyártott generációja is megérkezik,
amelyet Neue Klasse (Új Osztály) névre keresztelt a BMW. Ezek a kocsik már egy teljesen új, dedikáltan villanyautók számára készített architektúrára (NCAR) épülnek, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll. 2026-tól aztán Münchenben, a BMW legrégebbi gyárában is elkezdik a Neue Klasse modellek gyártását.
A BMW-csoport első félévi pénzügyi eredményeit részletező sajtóközleményben érdekes információkat közölt a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse. Többek között elárulta, hogy
a Neue Klasse modellcsalád első két tagja egy szedán és egy SUV lesz.
„A teljesen elektromos járműveink gyorsan bővülő választéka ma az értékesítésünk egyik fő hajtóereje. 2025-től a következő nagy ugrást a Neue Klasséval tesszük meg: ez a modellcsalád határozza meg, mit képvisel a BMW-csoport a jövőben. Kezdetben a 3-as BMW méretében egy kompakt szedánt és egy sportos SUV-ot tervezünk bemutatni. Az évtized végére várhatóan eladásaink több mint felét a Neue Klasse modellcsalád adja majd."
A BMW vezetője nem árult el további részleteket a jövőbeli elektromos járművekkel kapcsolatban, de egy év eleji jelentésből kiderült, hogy az autógyártó az évtized második felére Neue Klasse architektúrára épülő akkumulátoros modellek egész sorával fog rendelkezni. Ezek a mainstream szegmenstől az exkluzív, nagy teljesítményű M-es modellekig terjednek. Az új platformot kizárólag elektromos járművekhez használják majd, de a tisztán elektromos hajtások mellett Zipse szerint később megjelenhetnek majd a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek is.
Debrecenben a BMW egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal. Az üzem több mint 400 hektárnyi területen terül el Debrecen északnyugati térségében, ahol rendszerbe állítását követően
évente 150 ezer darab autó gyártására lesz képes.
A létesítmény mintegy egy milliárd euró befektetésével épül fel és 2025-ben megkezdi a tisztán elektromos meghajtású modellek sorozatgyártását.
„Sem kőolajat, sem földgázt nem fogunk használni, az üzem működéséhez szükséges villamos energiát pedig kizárólag megújuló energiaforrásokból fogjuk előállítani" – mondta a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, Milan Nedeljković a júniusi alapkő-letételen. „Debreceni gyárunk a világ első, teljes egészében emisszió-mentes autógyára lesz, amely nagymértékben hozzájárul majd azon célunkhoz, hogy 2030-ra nemzetközi gyártási hálózatunk összemissziós értékét 80 százalékkal csökkentsük."