Hét éve vezette be a legkisebb páros számmal kezdődő típusjelzésű modelljeit a BMW, és azóta 2-es sorozatként többféle, meglepően különböző modellt kínálnak. Míg a 2-es GranCoupé nevű négyajtós kupék és a krumpliformájú 2-es Tourer egyterűek polgári műszaki alapokra, vagyis keresztmotorra és elsőkerék-hajtásra építkeznek, addig a 2-es Coupék és Cabriók a nagyobb modellek igényesebb és több élményt adó felépítését hordozták 2013-tól egészen tavalyig. Most utóbbiak, pontosabban a kétajtós kupék második generációja mutatkozott be, mint a benzinvérűek rajongásának tárgya.
Hosszmotor és hátsókerékhajtás egy sportos, kompakt karosszériában, mint a régi szép időkben - ki hitte volna, hogy ilyet is várhatunk még 2022-ben?
A legutóbbi BMW-ken megjelenő hódfogak nagy feltűnést váltottak ki, de Ázsiával ellentétben Európában sok kritikát is kaptak,
ezért a kisebb és sportosabb modelleknél engedtek a nyomásnak: a G42 kódú Coupén szemöldökké zsugorodott a tátongó orrlyuk. Összességében kevésbé karakteres, nem egy álmunkból felkeltve is lerajzolható forma született, de a műszaki tartalom kárpótol minden mellkasára E46-ot tetováltató fanatikust.
Belépőnek a 220i-t kínálják 184 lóerővel és nagyon tisztességes, 7,5 másodperc alatti megfutott 0-100-as sprintidővel, ráadásul a maga 12,5 milliós alapárával nem is számít kiugrónak, bár persze néhány extrával jól megszaladhat a végösszeg. A következő lépcsőfok a 6,9 másodperces szint, amit egy hosszútávfutóknak is tökéletes dízel, a 220d tud, még ha kevésbé izgalmas hangon is. 13,3 milliós ártól kínálják 190 lóerővel és masszív 400 Nm nyomatékkal, csekély fogyasztásával a kontinenskerülő grantourismo hagyományokat is felelevenítik, mégis mellékszereplőnek ígérkezik a kínálatban.
Valószínűleg többen várják ki a márciustól érkező 230i-t, amit szintén kétliteres, de 245 lóerős benzinmotor hajt, és a leggyorsabb hátsókerekes 2-es Coupé címet is kiérdemli a maga 5,9 másodperces 100-ra gyorsulásával.
Ha a csúcsra törekszünk, akkor a csak xDrive összkerékhajtással és 18,9 millió forinttól elérhető M240i xDrive lesz a választás.
Ebben már háromliteres, 374 lóerős, soros hathengeres motor dühöng, és mindössze 4,3 másodperc alatt katapultál százra, ezt a teljesítményt a bajorok már nem látták tanácsosnak csak a hátsó tengelyen keresztül átvinni az útra, még ha marad is azért mókafaktor.
Ha aránylag kicsi és erős BMW-t keresünk, akkor feltűnik még az 1-es sorozat, de abból a legutóbbi modellváltás óta már csak keresztmotoros, első-, vagy összkerekes modell kapható. Bár nem rossz játék az M135i sem, a sorhatos M240i azért más ligában játszik, és a kisebb négyhengeres, hátul hajtó 2-eseknek is lesz létjogosultsága, pár év múlva alighanem a mindennapos villanybúgás mellett tartott hétvégi autóként. Azt viszont sajnálhatják néhányan, hogy egyelőre nincs szó kabrió kivitelről.
Még csak találgatások mennek, hogy a G70-es kóddal várhatóan ősszel bemutatkozó, vadonatúj 7-es szériának milyen formái lesznek. A csepegtetett információkból egyértelmű, hogy az egyelőre gondosan álcázott új fényszóródizájn meghatározó lesz a külsőt tekintve, és az Iconic Glow fantázianevű, X6-oson már debütált világító vesék is kiveszik a részük a polgárpukkasztásból. A belsőtérből egyelőre két fektetett kijelzőt láttunk a kémfotókon, valószínű, hogy néhány részletében a már bemutatott i4-gyel és IX azonos lesz a belső formanyelve, de természetesen luxuskivitelben.
Szinte biztos, hogy a mindenkori zászlóshajóhoz illően techdemót vonultat fel az új platformra épülő BMW, az egyik ilyen a Natural Interaction nevű funkció, amin keresztül a megszokott beszéd- és gesztusvezérlés mellett már pillantással is kommunikálhatunk majd az új 7-essel. A konkrét motorizáltságot egyelőre még nem lehet tudni, csak annyit, hogy
alapesetben lágy hibrid benzinesek és dízelek kerülnek az orrába hat vagy nyolc hengerrel, hátsó- vagy összkerékhajtással,
a nagy presztízsű, de nem éppen takarékos V12-esnek pedig hosszú idő után búcsút int a márka. Várhatóan 400 lóerő körüli teljesítményű lesz a kínálat plug-in hibrid modellje.
Lényeges újdonság lesz az i7 néven emlegetett elektromos kivitel, amelynek prototípusa tavaly év végén már a BMW svédországi Arjeplog térségben lévő tesztpályáján futotta tesztköreit. A hírek szerint a dinamikát szem előtt tartva a komfortra is nagy hangsúlyt fektetnek, nem is beszélve a takarékosságról: a fejlesztési stádiumban WLTP ciklus szerint 19,5-22,5kWh/100km körülire saccolják fogyasztását, ami a méretét tekintve elég optimistának tűnik. Akár 700 kilométeres hatótávról szól a fáma, a külső pedig nem fog radikálisan eltérni a többi változattól, mint a Mercedes EQS esetében.
Cikkünk folytatódik három újdonsággal, kérjük, lapozzon!