Tavaly a Datahouse adatai szerint összesen 129 176 új személyautót és kishaszonjárművet adtak el Magyarországon, ami az előző évinél 10,9 százalékkal szerényebb eredmény, javarészt a gyártási nehézségek és hosszú várakozási idők miatt. A márkák között első helyen végzett a Toyota (15 102 eladás), másodikon a Suzuki (14 379), harmadikon pedig a Ford (13 258). Ha csak a személyautókat nézzük, akkor első a Suzuki, második a Toyota, harmadik a VW, de a kivonásokkal tisztított (vagyis a külföldre továbbértékesített kocsikkal nem számoló) adatok szerint fordul a kocka a Toyota javára.
Ami a márka legnépszerűbb modelljeit illeti, a Corollát és a Yarist divatos SUV-ok, illetve crossoverek követték (RAV4, Yaris Cross, illetve C-HR), a haszonjárművek között jól szerepelt a Hilux, míg a nagycsaládosok állami támogatását és a belső égésű motorok megtartását kihasználva kategóriája első helyén végzett a Proace City Verso.
Persze a teljes kínálat meghatározó hajtástípusa az öntöltő hibrid, amelynek első generációja több mint 25 éve mutatkozott be
a Priusban, és az összesített hazai autóeladásokban mára 19 százalékot ért el, bőven megelőzve a dízelek 11 százalékos eredményét.
Ami a zöld rendszámos modelleket illeti, villanyautót, illetve plug-in hibridet a magyar vásárlók 5-5 százaléka engedhetett meg magának. Ilyeneket is tart már kínálatában a Toyota, sőt, hidrogénnel tölthető üzemanyagcellás típust (Mirai) is, a közeli jövő a hajtások sokszínűségéről fog szólni. Ami 2023-at illeti, a fő újdonság a második negyedévben érkező 5. generációs, végre megszépült Prius és az év vége felé várható, radikális formájú C-HR lesz, emellett modellfrissített Corolla, 1,8-as benzines alaphibridként is elérhető Corolla Cross, illetve néhány GR Sport optikai csomagos modell is jön.
Természetesen a piacvezető importőr sajtótájékoztatóján a Lexus is szóba került, amely a hazai prémiummárkák versenyében 753 autó forgalomba helyezésével az ötödik helyen áll (a vevőkkel között szerződések száma 1239, ami jól mutatja a kiszállítások helyzetét).
Idén fontos mérföldkő lesz az új generációs RX bevezetése,
a villanyautók sorát pedig a frissítésre váró UX 300e mellett áprilistól a látványos megjelenésű RZ bővíti. Utóbbiaknak fontos szerepe van a konszern komplex Beyond Zero stratégiájában, amelynek állomásaként a Lexus már 2030-ra villanyautó márkává alakul Európában.