Lebukik a sofőr, ha nem a zöld rendszámhoz méltón közlekedik - Peugeot 308 SW Hybrid 225 teszt

peugeot 308
Vágólapra másolva!
Teszteltük a kívül-belül páratlanul igényes formatervű Peugeot 308 legdrágább, plug-in hibrid kombi változatát, amely jelzi a külvilágnak, ha környezetbarát módon, elektromos hajtással használják.
Vágólapra másolva!
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Egyértelmű, hogy a Peugeot-nál mostanában jól mennek a dolgok. A Stellantis vezető autómárkája sorra hozza ki a vonzó formájú, belül közel prémium minőségű modelljeit, amelyek az eladási listák előkelő helyein tanyáznak. A hajtásláncaik sosem látott sokszínűségére jellemző, hogy a tavaly bemutatott 308-as háromhengeres benzinmotorral, négyhengeres dízellel, tisztán elektromos változatban és kétféle plug-in hibrid hajtással is létezik.

Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Ezúttal a legdrágább kivitelt, a 18,3 millió forintba kerülő, 225 lóerős, GT kombit teszteltük, amely

papíron is ígéretes kombinációnak tűnik,

hiszen egyszerre kínál jól pakolható és nagy csomagteret, 235 km/h-s végsebességet, 7,5 másodperces gyorsulást, 1,2 literes átlagfogyasztást (WLTP) és 59 km-es tisztán elektromos hajtást, megspékelve a Budapesten és több nagyvárosban még mindig ingyen parkolást garantáló zöld rendszám előnyeivel.

Hogy néz ki?

Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Tavaly, amikor egy ötajtós 308-ast teszteltem, igencsak meglepődtem az utca emberének reakcióján, ugyanis a parkoló autó mellett szinte minden járókelő lelassított, és hosszan vizslatta a semmihez sem hasonlító, lapos és széles, sportos kiállású formát. Tavaly a 308-as

a legrangosabb dizájndíjat, a Red Dotot is elnyerte,

amin ezek után nem csodálkoztam. Ezzel a típussal indult a Peugeot új formanyelve, és erre került fel először az új embléma, ami az ágaskodó oroszlán helyett már csak egy oroszlánfejet ábrázol, profilnézetből. Annyira büszke a Peugeot az új jelvényére, hogy ezen a GT csúcsváltozaton az egyedi mintázatú hűtőrács mellett az első sárvédőkre is felragasztotta, pedig ez korábban csak a Ferrarikon volt általános. Még szokatlanabb, hogy a 308-as számot a kocsi orrán is szerepeltetik.

Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Jól állnak neki az elöl-hátul hurkaszerűen kiszélesített sárvédők, a domborított motorháztető, a vámpírfogas nappali LED-fények, a lapos LED mátrix fényszórók és a karosszéria síkjából látványosan kiemelkedő hátsó lámpák. A csökkentett magasság, a hátratolt utastér, valamint a laposabban álló szélvédő miatt a kiállása is fickósabb lett, mint a 2014-ben Év Autójának megválasztott előző 308-asé, amiből a keskeny és hosszú kombi kissé aránytalannak tűnt.

Milyen belül?

Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Most 350 ezer forint a puttonyos 308-as felára az ötajtóshoz képest, amit a dizájnon felül a közel két hektoliterrel nagyobb csomagtér, az 57 mm-rel megnyújtott tengelytáv, és az ebből következően nagyobb hátsó lábtér miatt bőven megér. Igaz, az utóbbi lépés csak arra volt elegendő, hogy ne szűk, hanem legalább átlagos legyen a helykínálat a második sorban, de

a lábak mellett a fejnek is több hely jut a vízszintes tető miatt.

Egy kombi Skoda Octavia tágasságát azonban így sem közelíti meg, és ez igaz a csomagtartóra is, ami 32 literrel kisebb, 608 literes. Fordul azonban a kocka, ha a plug-in hibrid verziók csomagtartóit vetjük össze: a hátsó padlóba épített akkumulátorok miatt a zöld rendszámos Octaviában már csak 490 liter áll rendelkezésre, a 308-asban viszont így is marad 548 liter.

Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Űrhajós műszerfalával és remek minőségérzetével belül a 308-as a 3008-ast és az 508-ast is veri. Mutatós a hosszú légbeömlőnek tűnő rács, amely szemmagasságban kettéosztja a műszerfalat, és jó ötlet, hogy a vezető felé fordított érintőképernyőt közvetlen elérést biztosító, programozható alsó sorral is és néhány fizikai gombbal is ellátták. Sajnos ettől függetlenül az infotainment rendszerben a klímát továbbra is a képernyőről kell vezérelni, és az is idegesítő, hogy a különböző funkciók közötti váltáskor egy-két másodperc is eltelik, mert egy animáció visz át minket az egyik almenüből a másikba. Aki inkább a saját telefonjában bízik, vezeték nélkül tükrözheti az érintőképernyőre, és a töltéséhez sem kell kábel.

Cicamancsok masszíroznak

Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Nem csak a szemet, hanem a tapintásunkat is kényezteti a 308-as: a párnázott, finom felületű műanyagok mellett matt alumínium, szövet, Alcantara, és bőr borítja a legtöbb felületet, textilbetétből még a műszerfalra és az ajtókra is jutott. Nem látszik a képeken, hogy filc- és gumibetétek borítják a tárolórekeszek belsejét, hogy rossz úton se zörögjenek a beléjük rakott tárgyak. A 460 ezer forintba kerülő, hátbarát minősítésű, állítható combtámaszos első üléseknél kényelmesebbet régen láttam kompakt autóban, a masszázsprogramok közül a menüben „cicamancsnak" hívott, finoman gyömöszölő volt a kedvencem.

Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV
Peugeot 308 GT PHEV

Minden új 308-asban széria a 10 colos digitális műszerfal, a tesztelt GT verzió azonban a felspécizett, 3D-s változatát kapja meg, amelyen több síkon, egymásra csúsztatott rétegeken olvashatóak le az információk. Nagyjából azt a hatást éri el a holográfiára emlékeztető technológia, mint egy 3D-s mozifilm: az első pár percben érdekes, aztán már fel sem tűnik, de tény, hogy fel lehet vágni vele az utasoknál. Kicsit túlzsúfolt a kijelző a sok adattól, pláne a hibridben, mert itt a hajtással kapcsolatos adatok – elektromos hatótáv, energiaáramlás, akkutöltöttség – is megjelennek. Ennél nagyobb probléma, hogy sok sofőrnek már az is gondot jelent, hogy a maga teljességében lássa a műszerfalat, ugyanis a kis kormánykerék felső karimája kitakarja egy részét. Ha pedig emiatt az ölbe, mélyre engedjük le a hatszögletű volánt, a lábtér lesz kevés.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!