Más dimenzióban járt, mint a dízel taxik - Mercedes-Benz 280 CE (1977) veteránteszt

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt ÚJ CÍMLAPKÉP
Vágólapra másolva!
Bár az államszocializmus éveiben is feltűnt a hazai utakon, leginkább fontos elvtársak szolgálatában vagy a nyugatnémet turisták irigyelt autójaként, a 123-as sorozat a vasfüggöny lehullása után jelent meg tömegével – használtan. Persze a kínálat derékhadát sokat látott dízel limuzinok alkották, és dicsőségük múlását jelezte a széria „zöldséges Merci" gúnyneve is, míg a skála másik végén az arisztokarikus, vénségére sem túlságosan elterjedt kupé kivitel állt. Vezettük egy szépet hathengeres benzinmotorral.
Vágólapra másolva!

Ha léteznek igazi állócsillagok a német autógyártásban, a strapabíró és kényelmes 123-as széria mindenképpen közéjük tartozik: szerte a világon kedvelték, hiszen ugyanolyan jól teljesített a diplomáciai szolgálatban, mint családi autóként vagy éppen taxiként. Kezdetben 9-12 hónapot kellett várni rá, akkora volt a kereslet, később pedig megdöntötte a Mercedes-Benz addigi eladási rekordjait. Korábban sokféle kivitelt bemutattunk már, többek közt 20 ezer kilométert futott limuzint (W123) és korabeli tuninggal ékesített kombit (S123), ezúttal pedig a kétajtós, C123 gyári kódú kupé van soron.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Nem is raboljuk tehát az időt a teljes modellcsalád bemutatásával, dióhéjban csak annyit, hogy az 1975-től gyártott felső-középkategóriás modell az „állólámpás" Mercedest (W114/115) váltotta fel, gazdag motor- és karosszériaválasztékkal, rengeteg rendelhető extrával, magas szintű kényelemmel és biztonsággal.

1977-ben a Genfi Autószalonon mutatkozott be a sportos, elegáns és persze a lépcsőshátúnál drágább kupé változat,

négyhengeres, karburátoros (230 C), és soros hathengeres, porlasztós vagy karburátoros motorral (280 C, illetve 280 CE), majd három évvel később megérkezett a 136 lóerős 230 CE változat is.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Bár a többi karosszériaváltozathoz számos dízelmotort is kínáltak, ezeket a kupéhoz rangon alulinak érezték, kivéve az amerikai piacot: oda az öthengeres gázolajosokat szívó (300 CD), majd 1982-től turbós kivitelben szállították. Amúgy a kétajtós mechanikája ugyanaz volt, mint W123-asé, hasonló passzív biztonsági eszközökkel, vagyis első és hátsó gyűrődő zónával, merev utascellával és megerősített ajtókkal, jó részben Barényi Béla fejlesztőmunkája eredményeként. A karosszériát a limuzinénál 8,5 centivel kurtább padlólemezre építették, rövidebb tengelytáv mellett.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Sok-sok ezer márkát el lehetett költeni extrákra

Bruno Sacco, a márka főstilisztája (elődje, Friedrich Geiger segítségével) elegáns formatervet alkotott, célja volt, hogy a kupé jobban elkülönüljön a limuzintól, mint az állólámpás elődnél. Míg a fekvő fényszórós orr és a bordázott lámpás far megegyezik a szedánéval, a tető 4 centivel alacsonyabban fut, a B-oszlopokat és az ablakkereteket pedig elhagyták, ezért meg kellett erősíteni az A-oszlopokat és a tetőt. Lényeges változás a laposabb első és hátsó szélvédő, ez sokat tett hozzá a dinamikusabb összehatáshoz, ügyesebbek voltak az arányai, mint a hátul túlságosan zömök 114-es kupénak.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Nagyvonalú alapfelszereltségről semmiképp sem beszélhetünk, viszont annyi extrát lehetett rendelni, hogy az még egy amerikai gyártónak is becsületére vált volna, és a kupé-vevők kevésbé fukarkodtak, mint például a limuzinoké.

Íme, néhány opció: elektromos ablakemelő, tolótető (kézi vagy motoros), klíma, központi zár, önzáró differenciálmű, tempomat

és szervokormány – utóbbi csak 1982 után lett alapfelszerelés. Később jött az ABS, az ötfokozatú kézi váltó és a vezetőoldali légzsák is. Mindennek a csúcsa a Becker rádiótelefon volt, ami egymaga annyit kóstált, mint egy kisebb autó.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Így, aki belemerült a válogatásba és nagy motorra szavazott, tekintélyes összeget hagyhatott a szalonban, igaz, ekkor már kézzelfogható közelségbe került a sportosabb, nagyobb presztízsű, akár V8-as motorral is rendelhető SLC kupé (C107). Sokak bánatára a 123-as sorozatból nem készítettek négyüléses kabriót, ezt a hiányosságot néhány kisebb cég átépítése pótolta, mindig kupé-alapokon. Végül a C123-ast egészen 1985-ig gyártották, két évvel később érkező utódja, a C124 motorkínálat, forma és szolgáltatások terén más világ volt, ráadásul abból már készült gyári kabrió is (A124).

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Teljesen újjávarázsolt utastér sok fával és bőrrel

Tesztautónk korai példány, 1977-es évjáratú, a legerősebbik motor hajtja, a dupla vezérműtengelyes, 2,8-as sorhatos, Bosch K-Jetronic befecskendezéssel. Három fontos és nem olcsó extrát rendeltek hozzá, automataváltót, szervokormányt és elektromos tetőablakot, ezek mellett más opciókra is futotta. Tavaly érkezett Németországból a 280 CE, egészen jó állapotban, ráadásul ott már elkezdték a felújítását, a metálfényezése is friss. Azért akadt vele munka itthon: a motorban ki kellett cserélni a törött vezérműlánc-feszítőt, a lengéscsillapítók szintén újak, de többi beavatkozás esztétikai volt.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Újrafestették például a motorteret, a légszűrőházat és a pótkereket, az utastérben pedig az összes viseletes plüsskárpit ment a kukába, helyette ugyanolyan színárnyalatú valódi bőrhuzat érkezett (szerepelt anno ilyen a gyári extralistán is).

Ahhoz, hogy tökéletes legyen az összhatás, a kimattult faberakásokat is felújították, a hiányzó részeket pedig pótolták,

így teljesen újszerűnek érződik a számláló szerint közel kétszázezer kilométert futott kupé. Így tökéletesen hozza a drágább 123-asok hangulatát, a keret nélküli ajtókat becsukva megérint minket a nyugalom és a biztonságérzet.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Olyan világba kalauzol, amelyben a marketing kikényszerítette minőségérzet helyett valódi minőség uralkodik, masszív kezelőszervekkel, klasszikus formákkal, nemes anyagokkal és persze a gépháztető végén trónoló csillaggal. Jókora átmérőjű, négyküllős, húsos kormányt tekerhetünk, mögötte három műszer sorakozik: egy kombinált, egy sebességmérő és egy időóra – még a legizmosabb modell sem kapott alapáron fordulatszámmérőt. Csendesen, kiegyensúlyozottan, egy svájci óra pontosságával ketyeg a sorhatos motor, az alapjárata alacsony és egyenletes, némi melegítés után indulhatunk is.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Hat hengerrel flott útitárs, akár autópályán is

Jellegzetes cikcakk-kulisszában mozog a három bolygóművel dolgozó automataváltó karja, amely L állásban csak az egyest, S-ben pedig az első két fokozatot használja, D-ben pedig természetesen negyedikig felkapcsol. Nem olyan puha működésű, mint az amerikai autóké, hidegen és főleg a visszakapcsolásoknál melegen is ránt időnként, de alapjában véve jól teszi a dolgát – persze azt leszámítva, hogy elcsen egy keveset a gyorsulásból. Ha rátaposunk a gázpedálra, azért tisztességesen szedi a lábát a C123, más világ, mint a négyhengeresek, de igazából a fölényes cirkálás illik jól hozzá.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Természetesen egy ilyen autótól elvárás volt, hogy bírja a nagy tempót az autópályán, napjainkban is könnyen, csendben és elfogadható fogyasztással tartható a 140 km/h-s utazósebesség. Ilyenkor a nem csekély légellenállás ellenére a szélzaj egész alacsony, plusz a motor és a kerekek gördülésének hangja is távoli.

Kifinomult a 123-as futóműve, szépen átring az úthibákon és kevés dőléssel, stabilan veszi az íveket.

Kanyarban meglepően semlegesen viselkedik, nem akar kitörni a far, viszont a golyósoros felépítésű kormánya nyúlósan reagál. Cserébe könnyű tekerni, és parkoláshoz jól alászedhetők az első kerekek.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Igazán kellemesen terelgethető a mai forgalomban is a kupé, amelyet, bár itt még blokkolásgátló nélküli, hatásosan és biztonságosan lassít a négy tárcsás fékrendszer. Esztétikai és élvezeti értékben is órási pluszt nyújt egy ilyen kupé az egykor a kínálat derékhadát alkotó (funkciójukat tekintve amúgy kiváló) dízel limuzinokhoz képest, amit veteránként természetesen a népszerűségén is meglátszik. Nagyjából 13-15 ezer eurótól lehet normális 280 CE-k közül válogatni a nyugat-európai kínálatban, 25 ezerért gyönyörűek vannak, így még mindig ezek a legolcsóbb krómlökhárítós Mercedes kupék.

Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt
Mercedes Benz 280 CE (C123) veteránteszt

Műszaki adatok - Mercedes-Benz 280 CE (C123)

Motor: DOHC-vezérlésű, soros hathengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 2746 cm3. Furat x löket: 86,0 x 78,8 mm. Kompresszióviszony: 8,7:1. Teljesítmény: 177 LE, 6000/perc fordulaton. Nyomaték: 234 Nm, 4500/perc fordulaton.

Erőátvitel: négyfokozatú automataváltó, hátsókerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ferde háromszöglengőkaros független. Elöl-hátul tekercsrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Kétkörös fékrendszer rásegítővel, négy tárcsafékkel.

Felépítmény: kétajtós, négyüléses, önhordó acélkarosszéria. Hosszúság x szélesség x magasság: 4640 x 1786 x 1395 mm. Tengelytáv: 2710 mm. Csomagtartó: 500 l. Tank: 80 l. Saját tömeg: 1450 kg.

Végsebesség: 190 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,8 s.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil májusi számában:

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!