Ezt nem vártuk: kabriót készített az egyik legnépszerűbb modelljéből a Skoda
![Skoda kabrió](https://cdn.origo.hu/2023/12/7alSzLRah6rofZq3q14aRMM9b5VICQr2OlIaXdizcL4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzlhMmUzMjY3MTU5MzRiYWM4NDM0MDRmYjQ1M2E3MWVk.webp)
A Skoda az Azubi Car projekt keretében 2013 óta rendszeresen készíttet tehetséges harmadéves műszaki főiskolás hallgatókkal tanulmányautó-terveket, melyek egy részéből valódi autó is szokott születni, igaz, csak egyetlen példányban. Ezúttal nem cseh, hanem története során először indiai diákokra bízta az autógyártó a legújabb projektautó megtervezését és legyártását, ami remekül sikerült.
Néhány érdekes részlet azt mutatja, hogy a diákok a Rapidon nem csak a tető levágásával, hanem a finom részletekkel is törődtek. Utóbbiak közé tartozik a motorháztetőn lévő, behajtható Skoda-embléma, a hűtőrács formáját kiemelő LED-lámpacsík és a csomagtérfedelén világító „Skoda" felirat. Több helyen is megjelenik a sárga díszítés, például az első szplitteren, a féknyergeken, az ajtókon és a visszapillantó tükrökön is.
A belső térben is számos módosítást hajtottak végre, például az egyszerű rádiót egy modern, tablet stílusú érintőképernyős infotainment rendszerre cserélték. Komoly technikai kihívást jelentett a biztonsági övek beépítése az első ülések szerkezetébe, amire azért volt szükség, mivel a kabriónak nincs B-oszlopa. Az ülések skarlátvörös bőrborításokat kaptak, a vezetési élményt a sportkipufogórendszer morgó hangja teszi teljessé.
A Skoda brit importőrje a saját szakállára építtetett kabriót 1984-ben a kétajtós, farmotoros 120 Rapid kupéból. A B oszlopokat meghagyták, hogy felül egy keresztelemmel merevebbé tehessék a karosszériát, amely alaposan meggyengülhetett a tető lefűrészelése után.