Vágólapra másolva!
Még ha leírni örök kihívás is marad, kiejteni már egyre többen tudják a Ssangyong nevét, főleg, mert a jó ár-érték arányt nyújtó márka (elsősorban a Korandóval) tavaly meglepően nagyot menetelt a magyar piacon. Ezúttal azonban nem egy SUV-ra voltunk kíváncsiak, hanem a márka pickupjára, amely a ráncfelvarrása után még feltűnőbb lett. Vajon a gazdálkodóknak, borászoknak és vállalkozóknak szánt, hatalmas Musso Grand munkabírása és komfortja milyen lehet a kategória menőihez képest?
Vágólapra másolva!

Talán néhányan emlékeznek még a dél-koreaiak első modern kori pickupjára, a nyomokban még Mercedes-technikára épülő, a műfajában igazi kakukktojásnak számító Actyon Sportsra. Ki kell mondanunk, a régi Ssangyong-hagyományok szellemében elég furcsa, a többség számára csúf megjelenése volt, viszont derekasan végezte a munkát. Igaz, nem olyan minden gyötrést elviselő túlélő volt, mint a Hiluxok és társaik, ugyanakkor ebben a műfajban meglepően kényelmesen és összeszedetten mozgott. Nem véletlenül, hiszen nyers terepjáró helyett SUV-alapokra épült.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

2018-ban már az európai formanyelvet jobban értő mérnököktől jött utódja, a Musso, ami ezúttal a Rexton nevű, nem éppen apró méretű, klasszikus létraalvázas konstrukciójú szabadidőautó nagyon közeli rokona, mondhatni testvérmodellje. Akkoriban teszteltük is a pickupot, méghozzá nyújtott Grand kivitelben, és arra a következtetésre jutottunk, hogy egy bőségesen extrázott, kényelmes, de mégis hasznos munkaeszköz, amiben szívesen tölti az ember az idejét. Most abból az apropóból vendégeskedett nálunk újra a 4x4-es platós, mert időközben ráncfelvarráson esett át Koreában.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Akkora, mint egy Maybach S-osztály

Nem kell a Musso-klub feketeöves tagjának lenni ahhoz, hogy megtaláljuk legfőbb (és, mint kiderült, szinte egyedüli) optikai változást: az új hűtőrács a motorháztetőtől szinte a földig terjed. Így aztán uralja az 5,4 méter hosszú monstrum látványát, mégsem mondanánk bazárinak vagy tolakodónak, inkább a jó kondiban lévő sportemberre emlékeztet, aki nem riad meg a cementes zsákok pakolásától sem. Profilból nincs sok esélyünk megmondani, mikori évjáratú a Musso, egyedül a tanknyílás lehet némi támpont a hozzáértőknek: eddig ovális volt, most egy sarkított téglalap vette át a helyét.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

A hátsó traktust egyáltalán nem érintette a frissítés (amúgy idén érkezik egyes piacokon egy újabb ráncfelvarrás), korábbi tesztautónkhoz képest annyi újítást fedeztünk fel, hogy 4WD helyett 4x4 feliratot ragasztottak a platófedélre.

Gigantikus a Grand kivitel hátsó túlnyúlása, nem csoda, hogy a rakfelület is csoportelső maradt az 1,61 méteres hosszával,

amihez 1,57-es szélesség és 0,57 méteres mélység társul. Ezúttal nem szereltek fel rá áramvonalas bukókeretet, de széria a műanyag platóbélés, és plusz pénzért természetesen platódobozzal is felszerelhető.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Rakodáshoz kapunk négy rögzítőkampót, felárért pedig tolatókamerát is beépítenek plató ajtajába. Utóbbit vízszintesig lehet csak nyitni, és ha így manővereznénk (például berakodáshoz az utolsó métereken), jobb külső segítséget kérni, mert a kamera a földet látja és a tolatóradar is állandóan sípol. Tesztautónk különleges felszereltsége (és így találkozásunk másik apropója) a Styling Kit, melynek legfeltűnőbb eleme az első gallytörő rács. Ez természetesen a mai biztonsági előírásoknak megfelelő látványelem, ám alsó felfogatása erősen lerontja a Rexton 22 centis szabad magasságát.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Egyféle összkerékhajtással, kétféle hátsó futóművel

Ezen kívül az optikai csomag komoly terepes kalandokat ígérő All-Terrain gumikat is tartalmaz, ezektől határozottan csibészebb a kiállás, ugyanakkor (és itt sokan fellélegezhetnek) nem kell tartani komoly pluszfogyasztástól sem. Érdekes módon autópályán sincs hangja az erősen bütykös gumiknak, és a Musso étvágya országúton 8, városban 10 liter körül marad, ami ebben a kategóriában igazán baráti. Természetesen ez csak szólóban igaz, utánfutóval más a helyzet – érdekes módon a pickup vontatókapacitása valamivel elmarad a kategóriában megszokottól, 3 tonnában határozták meg.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Ha benézünk a Musso alá (amihez nem is kell csápos emelő, csak egy pokróc), a már említett alváz mellett elöl a műfajban szintén általános, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést látunk. Hátul merev tengely található,

ám kétféle kialakítás közül választ a vevő: a munkagép verziónál laprugóval 990-1000 kg teherbírással lehet számolni,

míg az inkább családi, szabadidős célokra szánt kivitelben (ilyen a tesztautónk is) csavarrugós, ötlengőkaros felfüggesztést használnak, így a teherbírás 795-805 kiló közötti. Utóbbi rendszer a kevesebb cipekedésért cserébe közúton sokkal finomabb rugózást ígér.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Európában fehér holló a pickup összkerékhajtás nélkül, el is várjuk, hogy tökön-paszulyon át elvigyen. Természetesen a Rexton is összkerekes, de egyszerű, központi differenciálmű nélküli Borg Warner rendszerrel, amit csak laza talajon lehet használni, különben összefeszül a hajtáslánc. Ez tehát régi iskola, alapesetben a Ssangyong hátul hajt, de a szemfüles elektronikának hála ezt soha nem fogjuk észrevenni, terheletlenül és vizes úton sem akar kitörni. Tisztában kell viszont lenni azzal, hogy nem kapjuk meg tőle egy mai SUV, például a nemrég szintén tesztelt Korando menettulajdonságait.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Továbbra is négy hengerrel, de 200 lóerő felett

Jó értelemben vett komótossággal, nyomatékból viszi az autót a nyolc évvel ezelőtt gyártásba vett, D22DTR kódon futó, 2,2 literes turbódízel. Ez a négyhengeres 203 lóerőt és 400 Nm-t mozgósít kézi váltóval, míg a szintén hatfokozatú Aisin automatával 441 Nm-rel lehet gazdálkodni. Tesztautónkban utóbbi pakolgatta a fokozatokat megfontoltan, de azért késlekedés vagy habozás nélkül. Ha már a számoknál járunk, érdemes megemlíteni, hogy a ráncfelvarrás folyományaként 21 lóerővel nőtt a teljesítmény, hiszen ma már a 200+ érték a jó ajánlólevél a kikupálódott, drága pickupok világába.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Természetesen nem okoz gondot, hogy az üresen két tonnás Musso tartsa a forgalom ritmusát, sőt, azt sem nem különösebben veszi észre a dízelmotor, hogy van-e valami a platón, vagy üres. Könnyű belátni, hogy

valószínűleg senki sem fogja kihasználni a 182 km/h-s végsebességet, de mutatja, hogy sztrádára is elég a potenciál.

Ha futómű nem is, a Rexton-féle beltér mindenképpen személyautós érzetet ad, minőségi és könnyen kezelhető. Ezért a 2018-as dizájnt szinte érintetlenül is hagyták, tesztautónkban csak a digitális műszeregység volt új élmény a korábbi fehér Mussóhoz képest.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Örülhetnek a Ssangyong, pontosabban új nevén KG Mobility cég kapcsolóbeszállítói, mert egy-egy autójuk annyi gombot tartalmaz, mint máshol a komplett modellpaletta. Mi ezúttal is díjaztuk a konzervatív kialakítást, vagyis, hogy minden funkciónak megvan a maga helye, ráadásul kesztyűben is lehet működtetni őket. Alapvetően munkaeszközről van szó, amit azonban kényelmi extrákkal jól megtömtek, például (felárért) a két hátsó szélső ülés fűthető, sőt, az elsők szellőztethetők is. Egész jól el lehet ülni bennük pár órát, de sok más pickuppal ellentétben hátra sem kínpadot építettek be.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Kedvezményes árú, de a lényeg az áfamentesség

Tesztautónk Premium Plus felszereltségéhez tartozik a digitális klíma, a hátsó differenciálzár, a bőrkárpit és sok más mellett az átfogó vezetéstámogató asszisztenscsomag is, amely személyautókat megszégyenítően jól működik. Ennél a külső méretnél már kötelezővé tennénk a holtteret pásztázó rendszer mellett a kitolatáskor aranyat érő keresztforgalom figyelőt is, mert túlzás nélkül életeket menthet. Amúgy a csúcskivitelért akciósan nettó 11,8 millió forintot (plusz 700 ezer forint a Plus csomag) kérnek, ami elég jó ár, míg az alap Style felszereltséggel nettó 9,69 millióról indul a kínálat.

Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.
Ssangyong Musso pickup, autó, Ssangyong, pickup, 2023.06.

Lássuk be, ez a kompakt autók és kis SUV-ok árszintje, de csakis akkor, ha a vevő cégként vissza tudja igényelni az áfát. Mindezért cserébe el kell fogadni, hogy a sok jó tulajdonság mellett alapvetően egy teherautót kapunk, vagyis nincs klasszikus értelemben vett csomagtartó, ráadásul a kabin igencsak szűkölködik zárható tárolókban (szerencsére az ajtózsebek azért elnyelik a másfél literes palackokat). Nyilván a menettulajdonságok mellett azt is figyelembe kell venni, hogy a Musso Grand nem igazán nagyváros-kompatibilis, de aki tágas utas- és rakterű pickupban gondolkodik, bátran számolhat vele.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!