Az MX-30 e-Skyactiv R-EV a Mazda első sorozatgyártású Wankel-motoros modellje 11 évvel azután, hogy a Mazda RX-8-at 2012 júniusában kivezették a forgalomból. A hirosimai gyártó eddigi történe során összesen több mint
1,99 millió bolygódugattyús motoros járművet gyártott.
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV-ben a kompakt, könnyű belső égésű motor egy generátort hajt, amely vagy az akkumulátort tölti, vagy szükség esetén további teljesítményt biztosít, de
az első kerekeket mindig az elektromos motor hajtja.
Bár az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es elektromos hatótávja elegendő a legtöbb napi vezetési igényhez,
a Wankel-motor szükség esetén tovább növeli a hatótávot.
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV ideális autó azok számára, akik javarészt elektromosan szeretnének autózni, de időnként hosszabb távolságokat is szeretnének megtenni anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt.
Az eredeti MX-30-at 2020-ban vezették be a Mazda első sorozatgyártású, akkumulátoros elektromos modelljeként. Bár kivitelezése, vezethetősége és formavilága tetszést aratott, azonban
sok kritikát kapott a mindössze 200 km-es hatótávja (WLTP) miatt.
Erra a problémára nyújt most megoldást az új, hatótávnövelős R-EV változat, amely várhatóan drágább lesz, mint a 13,5 millió forintba kerülő tisztán elektromos.