Az 1914 lóerős Rimac Nevera augusztus 18-án megdöntötte a Tesla által a szériagyártású villanyautó kategóriában, idén tavasz óta tartott körrekordot.
20 másodpercet vert az 1020 lóerős Model S Plaid-re
azt már az első próbálkozásakor. A Tesla előtt tavaly augusztusban még egy "mindössze" 761 lóerős Porsche Taycan Turbo S volt a kategória legjobbja 7:33-as idővel.
A rekord körön Martin Kodrić horvát versenyző vezette a Rimacot, amely Michelin Cup2R abroncsokat viselt. „A héten az edzéseken kihívást jelentő időjárási körülmények között voltunk, és aztán az idei nyár egyik legforróbbnak tűnő napját választottuk, hogy jó köridőt érjünk el. A Nordschleifén vezetni igazi izgalom volt, a Karousselből úgy lőttem ki, hogy 1914 lóerő oszlott el a négy kerék között, és padlóig nyomtam a gázt a 2,8 kilométeres egyenes szakaszon is" – nyilatkozta Kodrić.
Ez a rekord csak a legutóbbi a több mint 20 tagú listán, amelyet a Nevera idén megdöntött. 2023 áprilisában a németországi Automotive Testing Papenburgban (ATP) a Rimac Nevera
egyetlen nap alatt 23 rekordot állított fel,
köztük a 0-60 mérföld/h, 0-100 mérföld/h és 0-186 mérföld/h-s gyorsulási rekordokat. A Nevera már korábban is a legnagyobb ellenőrzött végsebességgel rendelkező széria villanyautó cím birtokosa volt, mivel egyszer hitelesen lemérték, hogy 412 km/h sebességet ért el.