Az EM90 névre keresztelt, tisztán elektromos hajtású egyterű (más értelmezésben luxus minibusz) lényegében nem más, mint egy Zeekr 009 álruhában, ami azért lehetséges, mert
a Zeekr és a Volvo is a kínai Geely konszernhez tartozik.
Várhatóan alig különböznek a külső méretei a testvéreknek, így érdemes tudni, hogy a 009-es 5209 mm hosszú, 2024 mm széles és 1867 mm magas, tengelytávja pedig 3205 mm.
A Volvo első buszlimuzinja hátsókerék-meghajtással és 272 lóerős villanymotorral kerül forgalomba,
a gyorsulása 8,3 másodperc 0-ról 100 km/órára.
Még nem tudni, hogy az EM90-et a Zeekr 009 összkerék-meghajtású, dupla motoros, 544 lóerős hajtásláncával is kínálni fogják-e. A 4,5 másodperces gyorsulású csúcsverzió jelenleg a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású minibuszának számít, a Volvónak kevés modellje van jelenleg, ami ennél fürgébb.
A gigantikus méretű,
116 kWh kapacitású akkumulátorral
az EM90 hatótávolsága a kínai CLTC vezetési ciklus szerint 738 km, de az eltérő mérési szabványok miatt a nálunk használt WLTP szerint ez 10-20%-kal kisebb lenne. Alapáron jár a kétirányú töltés, ami lehetővé teszi, hogy a svéd busz az akkumulátorát áramforrásként használja más elektromos autók töltésére vagy készülékek működtetésére.
Úgy tervezték meg a három üléssoros, 2+2+2 elrendezésű belsőt, hogy olyan legyen, mint egy kerekeken guruló mobil iroda. A középső sorban található fotelek nemcsak elektromosan dönthetők, fűthetők és szellőztethetők, hanem összecsukható tálcákkal is fel vannak szerelve.
A szórakozáshoz vagy üzleti videókonferenciákhoz
a tetőből egy 15,6 colos képernyő hajlik le,
amely csak az egyike a sok multifunkciós kijelzőnek és intelligens felületnek, amelyek rendelkezésre állnak.
Egy gomb megnyomásával vagy a hangasszisztenshez intézett szóbeli paranccsal könnyedén átalakítható a belső tér filmszínházzá, tárgyalóteremmé vagy hálószobává; ekkor a képernyők, az ülések, az ablakok, a légkondicionáló és a világítás beállítása mind-mind ennek megfelelően módosul.
Egyelőre csak Kínában lesz kapható a Volvo EM90, a kiszállítások várhatóan hamarosan megkezdődnek. 818 000 jüanról indul az árlista, ami
körülbelül 40 millió forintnak felel meg.
A svédek jelenleg vizsgálják, hogy a világ mely részein lenne-e kereslet a buszlimuzinra. Nemrég a Lexus okozott meglepetést azzal, hogy a hibrid luxus-minibusza, az LM forgalmazását megkezdte Európában, és nem sokkal utána a Mercedes-Benz V-osztály frissített változata is megérkezett.