Akcióba lépett egy régi ismerős japán márka - Mitsubishi Eclipse Cross PHEV teszt (2023)

Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Vágólapra másolva!
Első ránézésre feltűnik, hogy ez a kupés beütésű japán kompakt SUV a maga módján csodabogár, másodikra viszont gyanússá válik, hogy talán nem is az űrből, hanem a múltból csöppent közénk. Való igaz, hogy a 2021-es ráncfelvarással kicsit szelídítettek a formáján, ám ekkor eltűntek a palettáról a benzines és dízel változatok, és csak egy plug-in hibrid maradt. Utóbbira akkora kedvezményt ad a magyar importőr, ami közel egy alap Space Star árával ér fel – vagyon megéri beruházni rá?
Vágólapra másolva!

Mostanra felnőtt egy generáció, mely a koreai Ssangyong nevének kiejtésével küzd sokszor vicces eredménnnyel, újabban (minden igyekezetük ellenére) az érkező kínai márkák egyike-másika okoz kihívásokat, az első igazi nyelvtörő pedig a kilencvenes évek elején Japánból érkezett: a Mitsubishi a népnyelvben sok hangzást kapott, és általában győzött a fals két cs-s megoldás. Ám az ezredforduló után években egyre kevesebben emlegették a három gyémántos márkát, napjainkra megmaradt modelljei a piac marginális szereplőivé váltak, emiatt az európai kivonulás gondolata is felvetődött.

Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.

Ugyanakkor a Mistubishi Motors 2016-ban a Renault-Nissan konszern érdekkörébe került, a vezérkar pedig úgy döntött, valahogyan fel kellene rázni a téli álmából. Ez a máig tartó folyamat érdekesen vegyes a kínálatot jelent: az alján a régi, még a Daciánál is olcsóbb Space Star szerepel, de megszűnt a pár éve átdolgozott L200 pickup értékesítése, míg a tömegeknek szánt modelleket a Renault Clio és Captur átemblémázott változatai, a Coltok illetve az ASX-ek jelentik.

Ami a kínálat csúcsát illeti, jövőre érkezik a francia-japán CMF platormra épülő, mégis önálló identitású új Outlander.

Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.

Valahol mindegyikünél érdekesebb szerzet tesztünk főhőse, egyrészt azért, mert még eredeti japán tervezés, másrészt az Eclipse név egy sportos kupét takart a '90-es és 2000-es években. Bár fronthajtású volt és picit túlsúlyosnak is számított, olyannyira az autós kultúra részeként volt számontartva, hogy a Halálos Iramban első részében egy zöld példány volt Paul Walker autója. Páran fanyalogtak is, amikor a nevet egy szabadidőautón támasztotta fel a Mitsubishi (ennek láttán a Ford is kedvet kapott a Puma remake-hez), de a Cross utótagot is rábiggyesztették a 2017-es premierre.

Kisimultak a ráncok, eltűnt az osztott hátsó ablak

Következő évben az európai szalokonban is megjelent az erősen döntött hátsó szélvédőjű, 4,5 méter hosszú kompakt SUV, és jól mutatja, mennyire foglalkozott a gyár az itteni igényekkel, hogy az 1,5-ös, közvetlen befecskendezéses turbós benzines (163 lóerő) mellett hamarosan 2,2-es dízelmotorral (148 lóerő) is forgalmazni kezdték – igaz, Magyarország utóbbiról lemaradt. Aztán 2021-ben elérkezett a ráncfelvarrás ideje, ami szemből nem hozott óriási változást: módosult a maszk és a lökhárító, illetve a lámpaelrendezés, így illik az orr a mai márkaarculatba, és egyben a legjobb szöge is az autónak.

Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.

Sokkal szembetűnőbb a hátsó traktus alakulása: korábban a hírhedt Pontiac Aztecra (rémlik a Breaking Bad sorozatból?) hasonlított, vagyis

a csomagtérajtó üvege osztott volt, ráadásul a közepén lévő légterelőre is felfutottak a hátsó lámpák,

most mindezt könnyebben emészhető farkialakítás váltotta fel. Profilból kevesebb a változás, az első ajtótól a kilincsek alatt végigfutó domborítás a hátsó kerékívet kiemelő alsó vonallal együtt ügyesen bontja meg a SUV-ok rákfenéjét, a nagy oldalsó lemezfelületet. Tesztautónk első légterelőjére és küszöbtoldatára még narancsságra csíkozás is jutott.

Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.

Ez a szép rajzolatú alufenikkel és a nagy hátsó tetőszárnnyal együtt sportosabbá teszi az összképet, ugyanakkor azt is meg lehet állapítani a formatervről, hogy kissé orrnehéz, és kevéssé illik bele a mai dizájntrendekbe. Összességében azért egyáltalán nem kellemetlen jelenség az Elipse Cross, aki pedig a ráncfelvarrás után forradalmat várna el a belterétől, csalódni fog: csak néhány részletében változott (nagyobb multimédia kijelző, előválasztó kar stb.), alapvetően minden maradt a régi, bevált megoldás, amit a napjaink kezelőfelületeitől írtózó, részben idősebb vevők nagyra értékelnek majd.

Régimódi a belső, de épp ezért könnyen kezelhető

Eleve nem kell mélyre ülni, kényelmesek az ülések és fűthetőek is a kormánykerékkel egyetemben, e funkciót határozott kattanású, régimódi gombokkal tudjuk aktiválni. Van különálló klímapanel, a hőmérsékletet (az audiorendszer hangerejéhez hasonlóan) tekerőkkel állíthatjuk, és hagyományos analóg műszeregység szolgáltat információt, igaz, utóbbit tesztautónkben head-up is kiegészíti . A kormányon fizikai gombokkal állíthatjuk a zenét és a fedélzeti számítógépet, mindenféle bonyodalom nélkül, a mai igényekhez illően az okostelefon bluetooth vagy kábel segítségével gyorsan csatlakozik.

Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.

Túl sok játékteret nem hagytak a tervezők, legtöbb funkcióját nagyjából 10-15 éve is tudta egy autó, de van egy olyan – egyáltalán nem csekély - felhasználói réteg, amelynek nincs szüksége gigantikus képernyőkre, összetett menürendszerekre, gesztusvezérlésre és érintőgombokra.

Egyedül az alapáras tolatókamera képénél zavaró a központi kijelző felbontása, száraz időben pontatlan,

esőben pedig a koszolódó lenycse miatt használhatatlanná válik. Tesztautónk kényelmét dupla panoráma napfénytető és nyolc hangszórós, 510 wattos erősítővel felvértezett hifi fokozta, bőrkárpitos ülései közül a vezetőé elektromos állítású.

Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.
Mitsubishi Eclipse tesztautó, autó, Mitsubishi, Eclipse, Budapest, 2023.11.16.

Akadt egy igen fontos hozadéka a 2021-es ráncfelvarrásnak: azóta (az európai C02-kibocsátási kvóták miatt) az Eclipse Cross nálunk a korábban említett benzin- és dízelmotor helyett kizárólag egyféle, plug-in hibrid kivitelben elérhető. Hajtását alapvetően az Outlanderből vették át, de a 2,4 literes, Atkinson-ciklusú négyhengeres teljesítményét 98 lóerőre fogták vissza, az utastér padlója alá pedig 13,8 kWh-s akkucsomagot építettek be. Ennek a töltöttségét az első tengelyen egy 82, a hátsón pedig egy 95 lóerős villanymotor hasznosítja, a rendszer összteljesítményét pedig 188 lóerőben adták meg.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!