Már jó ideje a világ legnépszerűbb autótípusa a Toyota Corolla, 56 év alatt több mint 52 milliót gyártottak belőle, ezek egymás mögé állítva hatszor érnék körbe a Földet. Tavaly is első volt a globális eladási toplistán 1,12 millió darabbal, Európában 182 ezer talált gazdára, amivel kategória-második helyezést (a VW Golf mögött) és 13,9 százalékos piaci részesedést szerzett magának.
Magyarországon is második volt 2022-ben
3337 darabbal, de nem a Golf, hanem a kedvezőbb árú és hosszabb garanciájú Kia Ceed előzte meg a kategóriában (kb. 500 darabbal), de a harmadik helyezett Hyundai i30-asból már 2000-rel kevesebb fogyott. Itthon az eladások kétharmadát a hibrid változatok tették ki, Nyugat-Európában pedig még magasabb, 80 százalékos a benzines-elektromos verziók részaránya.
Nem nehéz rájönni, hogy miért ilyen népszerű mindenhol a Corolla: háromféle karosszériaváltozatban (ötajtós, kombi és szedán) lehet megvásárolni, a kétpedálos öntöltő hibrid hajtása elképesztően takarékos és nyugodt vezetést tesz lehetővé (különösen városban) alacsony fenntartási költségek mellett, ráadásul a megbízhatósága miatt azok is bátran választják, akiket nem érdekel az autózás vagy egyszerűen csak egy problémamentes autóra vágynak. Ezek az előnyök az előző, még részben Auris néven (ötajtós és kombi) forgalmazott nemzedékre is igazak voltak, a 2018-ban érkezett, a Prius-platformra épülő 12. generáció azonban a
dizájn és a vezethetőség terén is nagy előrelépést jelentett,
így az alsó-középkategóriás Toyota könnyen őrizte meg az első helyet a globális eladási listán.
Bő négy év elteltével most érkezett meg a modellfrissítés, amely az új, ötödik generációs hibrid hajtások, a fejlettebb vezetéstámogató és infotainment rendszerek mellett egy önálló modellnek is felfogható SUV változatot (Corolla Cross) is hozott. Viszont a többi karosszériaváltozat kinézete a „győztes csapaton ne változtass" elvet követve alig változott. Az ötajtós és a kombi esetében a LED-es lámpákba integrált nappali fények új formája árulja el a ráncfelvarrást, ezektől sötétben szélesebbnek, tekintélyt parancsolóbbnak tűnik a kompakt Toyota. Érkezett pár új szín (szürke, kék, kékeszöld) is, és a lökhárítókat, hűtőmaszkot is finoman átrajzolták, de a fém karosszériaelemek változatlanok maradtak.
Az amerikai piacon kapható, 300 lóerős, összkerekes GR Corolla sportváltozattal nem összetévesztendő az európai Corollának a GR Sport kivitele, ami csak a nevében és megjelenésében idézi a vérbő hot hatch-et, a technikája nem különbözik a polgári verziókétól. Karcsú küllős, 18 colos kovácsolt könnyűfém felnikkel, valamint az átszabott hátsó lökhárítóval és alsó védőlemezzel tűnik ki a többi közül, valamint a sportülések fejtámláiban dombornyomott GR embléma látható, amely a start gombon is megjelenik.
Sosem tartozott a legigényesebb, legjobb minőségű beltérrel rendelkező kompaktok közé a Corolla, és ezen a modellfrissítés sem változtatott. De az összeszerelési minőség példás, a karok, kapcsolók japános precizitással működnek, és az az általános érzése az embernek, hogy ez 15-20 év múlva is így lesz.
Elöl jó a helykínálat, hátul viszont az ötajtósban szűkös a lábtér, de nem rosszabb a helyzet, mint például egy Peugeot 308-asban vagy Opel Astrában.
Szerencsére a kombi és a szedán hat centivel nagyobb tengelytávolsága erre a problémára megoldást jelent. Nem árt a rendelésnél azt sem elfelejteni, hogy a kétliteres hibrid hajtással szerelt Corollák (ötajtós és kombi) kisebb csomagtartóval rendelkeznek, mint az 1,8-asok, mert ezekben a 12 voltos akkumulátort hátul helyezték el. Főleg a ferdehátúnál jelent ez problémát, mert itt a csomagtartó az eleve nem túl jelentős 361 literről kisautós méretűre, 313 literre zsugorodik.
Nagy fejlődésen mentek keresztül a kijelzők, alapáron jár már a korábbinál lényegesen jobb felbontású és nagyobb, 12,3 colos digitális műszerfal, amelynek tűéles képe négyféle stílusú lehet. A középen elhelyezett, 10,5 colos érintőképernyő is új, eltűntek a fizikai gombok a két oldaláról (csak alul maradt meg két hangerőállító és egy kikapcsoló), a rajta futó Smart Connect rendszer képes már a vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítések fogadására és a magyar nyelvű hangvezérlésre is.
Négy évig díjmentesen lehet élvezni az online szolgáltatásokat,
például a felhő-alapú okos navigációt, viszont vezeték nélkül csak az Apple telefonokat lehet hozzákapcsolni, az androidos készülékekhez még kell a kábel. A közepes felszereltségtől járó Smart Connect + rendszer annyiban tud többet, hogy másfélszer gyorsabb processzorral rendelkezik, figyelmeztet a fix traffipaxokra és az időjárás veszélyeire is.
A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább, ha kíváncsi, milyen vezetni a frissített Corollát!