Érdekes koreográfia bontakozott ki napjaink autóiparában, amit a többek közt a Citroen, Fiat, Jeep és Opel márkákat birtokló Stellantis konszern járat csúcsra: számos új modellt környezetbarát elektromos autóként vezetnek be, majd a hírverés lecsengésével – a valós piaci igényeket követve – benzinesként is gyártásba veszik. Hasonló forgatókönyvet követ most a BMW csoport kötelékébe tartozó Mini, amely a Magyarországon 13,23 millió forinttól kínált Cooper E és az SE belső égésű motoros testvérmodelljeiről rántotta le a leplet, és később ezek jelentik majd a kabriók alapjait is.
Stefanie Wurst márkavezető szerint senkit sem akarnak megfosztani a választás szabadságától, mint fogalmaz: „A nóvum ideális választás azon ügyfeleinknek, akik úgy keresik a klasszikus háromajtós Minit, hogy
közben nagyra értékelik a belsőégésű erőforrás tradicionális teljesítményét és jellegzetes hangzását".
Érdemes emlékezni arra, hogy a Cooper C és S lesz a cég utolsó új benzines modellje, 2030 környékén a tervek szerint megvalósul a teljes elektromos átállás. Vagy talán utolsó előtti, mert a prémium kisautó várhatóan még idén bemutatkozik praktikusabb, ötajtós karosszériával is.
De lássuk a műszaki tartalmat: A Mini Cooper C orrában 1,5-ös, háromhengeres turbómotor dolgozik 156 lóerős teljesítménnyel és 230 Nm nyomatékkal, ez 7,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra és 6,5-5,9 l/100 km a szabványos átlagfogyasztásra jó.
Felette áll a Mini Cooper S kétliteres, sornégyes benzinessel (204 LE/300 Nm),
amivel 6,6 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint és 6,7-6,1 l/100 km az átlagfogyasztás. Négyféle menetdinamikai módból lehet választani, és bár a márka közleménye erről nem árul el információt, kézi váltóval várhatóan egyiket sem kínálják majd.
Ami a további részleteket illeti, a háromajtós karosszéria megegyezik az elektromos változatnál megismerttel, leszámítva azt, hogy elöl a motorok hűtésigénye miatt nyitott lesz a maszk, hátul viszont gondosan elrejtették a kipufogócsövet. Komoly változásra az utastérben sem kell számítani, csak a látványos, 24 centi átmérőjű, kerek OLED képernyőn jelennek meg új funkciók. Ugyanakkor a kulisszák mögött nagy lesz az eltérés: az elektromos Cooperek új architektúrával Kínában készülnek, míg a régi padlólemezre épülő benzineseket Nagy-Britanniában gyártják – mint a régi szép időkben.