Megérkezett az utolsó benzinmotoros Mini

Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Fotó: BMW Group
Vágólapra másolva!
Három vagy négy hengerrel lesznek elérhetők a hagyományos Cooprek, karosszériájuk és belterük pedig lényegében megegyezik az elektromos változatokéval – ám a világ másik részén készülnek.
Vágólapra másolva!

Érdekes koreográfia bontakozott ki napjaink autóiparában, amit a többek közt a Citroen, Fiat, Jeep és Opel márkákat birtokló Stellantis konszern járat csúcsra: számos új modellt környezetbarát elektromos autóként vezetnek be, majd a hírverés lecsengésével – a valós piaci igényeket követve – benzinesként is gyártásba veszik. Hasonló forgatókönyvet követ most a BMW csoport kötelékébe tartozó Mini, amely a Magyarországon 13,23 millió forinttól kínált Cooper E és az SE belső égésű motoros testvérmodelljeiről rántotta le a leplet, és később ezek jelentik majd a kabriók alapjait is. 

Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Fotó: BMW Group /  BMW Group 

Stefanie Wurst márkavezető szerint senkit sem akarnak megfosztani a választás szabadságától, mint fogalmaz: „A nóvum ideális választás azon ügyfeleinknek, akik úgy keresik a klasszikus háromajtós Minit, hogy 

közben nagyra értékelik a belsőégésű erőforrás tradicionális teljesítményét és jellegzetes hangzását".

Érdemes emlékezni arra, hogy a Cooper C és S lesz a cég utolsó új benzines modellje, 2030 környékén a tervek szerint megvalósul a teljes elektromos átállás. Vagy talán utolsó előtti, mert a prémium kisautó várhatóan még idén bemutatkozik praktikusabb, ötajtós karosszériával is.

Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Fotó: BMW Group

De lássuk a műszaki tartalmat: A Mini Cooper C orrában 1,5-ös, háromhengeres turbómotor dolgozik 156 lóerős teljesítménnyel és 230 Nm nyomatékkal, ez 7,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra és 6,5-5,9 l/100 km a szabványos átlagfogyasztásra jó.

 Felette áll a Mini Cooper S kétliteres, sornégyes benzinessel (204 LE/300 Nm),

 amivel 6,6 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint és 6,7-6,1 l/100 km az átlagfogyasztás. Négyféle menetdinamikai módból lehet választani, és bár a márka közleménye erről nem árul el információt, kézi váltóval várhatóan egyiket sem kínálják majd.

Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Fotó: BMW Group

Ami a további részleteket illeti, a háromajtós karosszéria megegyezik az elektromos változatnál megismerttel, leszámítva azt, hogy elöl a motorok hűtésigénye miatt nyitott lesz a maszk, hátul viszont gondosan elrejtették a kipufogócsövet. Komoly változásra az utastérben sem kell számítani, csak a látványos, 24 centi átmérőjű, kerek OLED képernyőn jelennek meg új funkciók. Ugyanakkor a kulisszák mögött nagy lesz az eltérés: az elektromos Cooperek új architektúrával Kínában készülnek, míg a régi padlólemezre épülő benzineseket Nagy-Britanniában gyártják – mint a régi szép időkben.  

Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik
Megérkeztek az utolsó benzinmotoros Minik


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!