Már 2022 végén lehetett arról hallani, hogy a Lada végre beépíti a modernebb, Vestában használt blokkját a Niva Legend terepjáró orrába, de csak most mutatkozott be félhivatalosan az autó, a Lada Niva Legend Sport. A sajtóközleményre, hivatalos fotókra még várni kell, de az egyik prototípust már kivitték a Zsiguli Mérföld 2024 nevű jégversenyre, ami a gyár közelében zajlik és hagyományosan bármilyen járművel lehet rajta indulni.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a gyári Lada Sport Rosznyeft versenyistálló tavaly már több tereprali futamon is indult alaposan átépített versenyautó-prototípusokkal, amelyeket arra használtak, hogy az új hajtáslánc tartósságát teszteljék. Az első hírekkel ellentétben ugyanis nem a 90 lóerős szívómotort kapja a Lada Niva Legend Sport, hanem a 120 lóerőre kihegyezett változatot.
Az új motor mellett módosították a váltókonzolt, sportüléseket szerelnek be, a nagyobb kerekek miatt kiszélesítették a kerékjáratokat, és kivezették a tetőre a szívósort. Nem tudjuk, hogy a szériaváltozat megkapja-e a versenyautókon használt Watt-rudazatot, ez a műszaki megoldás a hátsó merevtengely oldalirányú mozgását küszöböli ki, ami magas fordulaton működő szívómotorral szerelt sportos terepjárónál nagyban megkönnyíti a vezető dolgát terepen.
A Lada Sport Rosznyeft által indított terepjárókkal egyébként nem volt különösebb műszaki probléma leszámítva a felfüggesztés sérüléseit, ami arra utal, hogy a szűk fél évszázaddal ezelőtt kifejlesztett hajtáslánc elviseli a nagyobb teljesítményű és -fordulatú erőforrást. Nem tudjuk, mikor jelentik majd be hivatalosan a Lada Niva Legend Sport típust. Magyarországon már nem forgalmazzák a Ladákat, utoljára 4x4 Urban változatban teszteltünk az orosz terepjárót.