Ahogy megszoktuk, a Peugeot 5008-as továbbra is a 3008-as nagyobb testvére, ugyanazt a lendületes megjelenésű orrot kapja, azonban egy kicsit hosszabb a karosszéria – a tengelytávolság 2,90 méter, a teljes hossz 4,79 méter -, és
alapáron kapja a 2+3+2 elrendezésű utasteret.
A középső sor ülései sínen tologathatóak és 40/20/40 arányban osztottak, így mindkét oldalról könnyen szabaddá lehet tenni a hátsó sor megközelítésére a teret, az ülések egyébként a padlóba hajthatóak, ha épp nincs rájuk szükség.
Csak két felszereltség, az Allure és a GT közül lehet majd választani,
a forgalmazás kezdetén csak akkumulátoros-elektromos hajtások közül lehet majd választani.
Ezekből háromféle van, az alapkivitel 214 lóerős (345 Nm) és 500 km a hatótávolsága, a nagy hatótávolságú modell 231 lóerős (345 Nm) és 660 km a szabványos hatótávolsága, és van még a 2 hajtómotoros összkerékhajtás 322 lóerős rendszerteljesítménnyel (214 LE/345 Nm elöl, 109 LE/170 Nm hátul). A fedélzeti töltő 11 kW-os, később lesz 22 kW-os is, villámtöltésre 160 kW-tal van lehetőség.
Az öntöltő hibrid 136 lóerős, és 6 fokozatú duplakuplungos váltót használ, ennek 5,8 l/100 km a szabványos fogyasztása. Később érkezik a 195 lóerő rendszerteljesítményű (150 LE benzinmotor és 125 LE villanymotor hajt be a 7 fokozatú duplakuplungos váltóba, 80 km-es elektromos hatótávolság + 60 literes benzintank) plug-in hibrid hajtás.
A Peugeot 5008-as forgalmazása a nyáron indul, az első példányok ősszel érkeznek meg a vásárlókhoz.