A MiTo és a Giulietta típusok közvetlen utódaként dobják piacra az Alfa Romeo Milano szabadidő-autót, amely 4,17 méteres hosszával, 1,78 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával városban könnyen kezelhető méretet kapott.
Szándékosan látványos megjelenést készítettek a formatervezők, hogy kitűnjön az utcaképből a Milano,
rövidek a túlnyúlások, mozgalmasak a felületek, a márkajelzés Leggenda és Progresso kivitelben is választható a háromszög alakú Scudetto maszkba.
Természetesen teljesen digitális a belső, de nem közös fedél alá került a 2 darab 10,25 colos képátlójú kijelző, hanem van külön műszeregység látcső-szerű foglalatban, és külön egy központi érintőképernyő, a digitális menü könnyen személyre szabható csempéket használ. A navigáció magától tervez töltésekkel, Európában több mint 600 ezer töltőponthoz kap hozzáférést a használó a gyári alkalmazással.
Beszédvezérlésre is lehetőség van világnyelveken, a „Hé, Alfa” megszólítással lehet hallgatásra bírni a rendszert, amely a nehezebb kérdéseket-kéréseket
a ChatGPT segítségével próbálja értelmezni és megválaszolni.
A szélső szellőzőnyílások rostélya a négylevelű lóherét idézi, a Veloce csúcsváltozat az első sorba Sabelt sportüléseket kap magas oldaltámaszokkal, a csomagtér 400 literes.
Négyféle hajtás közül lehet választani, a 136 lóerős öntöltő hibrid első- vagy elektromos hátsó tengellyel megvalósított összkerékhajtással (Q4, később lesz elérhető) kérhető,
az akkumulátoros-elektromos változat alapesetben 156, a Veloce kivitel esetén 240 lóerős.
Utóbbiaknál 54 kWh kapacitású akkumulátort adnak, ami akár 410 km-es hatótávolságot biztosít, villámtöltésre 100 kW-tal van lehetőség – a 10-80%-os töltés 30 perc alatt kivitelezhető. Az összkerékhajtást elsőként a Jeep Avenger 4xe esetén jelentették be, a nagy teljesítményű elektromos hajtáslánc az Abarth 600e-ből lehet ismerős.
Ugyanaz a csapat végezte a finomhangolást, aki anno a Giulia GTA modellen dolgozott, ami jó jel. A Veloce változat állítólag a kategória legközvetlenebb áttételezésű kormányművét kapja Torsen részlegesen önzáró differenciálművel, 25 mm-es ültetésű sportfutóművel, 380 mm átmérőjű első féktárcsákkal és 20 colos felnikre szerelt sportabroncsokkal.
Magyarországon
május végétől lesz rendelhető
az Alfa Romeo Milano, az első ügyfélautók ősszel érkeznek. A piaci bevezetésnél lesz választható a Speciale kivitel, amely Progresso pajzzsal, 18 colos Petali felnikkel, masszázsfunkciós vezetőüléssel, és Spiga műbőr/szövet kárpittal rendelkezik.