Ahogy azt India és Latin-Amerika viszonylatban már 2022-2023 folyamán lejátszották, a Citroën C3-as testvérmodellje a C3 Aircross szabadidő-autó – Európában azonban már eggyel frissebb arculattal rendelkeznek ezek az olcsó modellek.
Az eleve SUV-jellegű ötajtós C3-ashoz képest 38 centiméterrel nyújtják meg hátrafelé a karosszériát,
az így létrejövő 4,39 méteres szabadidő-autót még könnyen lehet manőverezni szűk helyeken is. Az előző C3 Aircross-hoz képest 20 centi a nyúlás, ez tette lehetővé a harmadik üléssor beépítését is.
Óriási a csomagtér – a testvérmodell Opel Frontera kapcsán elárulták, hogy 460-1600 liter közötti –, de opciósan lehetőség van két kiemelhető hátsó pótülés rendelésére is, amivel hétszemélyes lehet az utastér, bár hátul csak gyerekek férnek el.
Ugyanarra a CMP-ből készített Smart Car nevű alapra épül a Citroën C3 Aircross, mint a normál Citroën C3-as, a motorválaszték is azzal lesz közös. Lesz tehát benzines (1,2-es turbó, 100 LE), öntöltő hibrid (100 LE rendszerteljesítmény) és akkumulátoros-elektromos változat (114 LE, 44 kWh akkumulátor, kb. 300 km hatótáv) is a kínálatban.
Őszre ígérik az új francia családi autó érkezését,
a forgalmazás várhatóan már hamarabb megindul. Az árak várhatóan az új Dacia Dusteréhez igazodnak majd, vagyis nagyon kedvezők lesznek. Azt már tudni lehet, hogy az azonos technikájú C3-as árlistája Nyugat-Európában 14990 eurótól (5,9 millió forint) indul, és a C3 Aircross sem lehet sokkal drágább nála.