A Kenworth is előállt a saját szupertakarékos kamionjával

Fotó: Kenworth
Vágólapra másolva!
Az USA Közlekedési Minisztériumának támogatásával készült a Kenworth SuperTruck 2, ami 136%-kal takarékosabb a 2009-es bázist jelentő járműnél.
Vágólapra másolva!
Fotó: Kenworth

A PACCAR konszernhez tartozó Kenworth haszonjármű-márka fejlesztői 6 éven át dolgoztak az USA Közlekedési Minisztériuma által kiírt és támogatott SupertTruck program keretében a dízelmotoros kamion fogyasztáscsökkentésén – a Daimler és a Volvo Trucks már korábban megmutatta járművét –, aminek az eredménye a Kenworth SuperTruck 2-es. A hatóság elvárása az volt, hogy a bázist jelentő 2009-es járműhöz (Kenworth T660) képest 100%-kal javítsák a hatékonyságot, értsd felezzék meg a fogyasztást; ezt sikerült alulmúlniuk a konstruktőröknek.

Fotó: Kenworth

Egészen pontosan 136%-kal javították a hatékonyságot, amihez minden egyes alrendszerhez hozzányúltak. Több mint 3 tonnával csökkentették a szerelvény tömegét, a légellenállást 48%-kal javították, utóbbinak köszönhetően került középre a vezetőülés, így ék alakú lett az orr. Sokat dolgoztak a PACCAR MX-11-es turbódízelen, 48 voltos lágyhibrid rendszert használnak, ami fékenergia-visszatermeléssel tölti a lítium-ion akkumulátorokat, a segédberendezések mind elektromos meghajtásúak lettek, amelyekkel 80 lóerő teljesítményt takarítanak meg. A PACCAR mérnökei a Kenworth SuperTruck 2-esen használt technológiákat fokozatosan vezetik be sorozatgyártású járműveiken, a digitális külső tükröktől kezdve a 48 voltos lágyhibrid rendszerig.
 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!