Rekorddöntésre készítették a Ford több mint 1400 lóerős villany-pickupját

Fotó: Ford
Vágólapra másolva!
Zárt áruszállító helyett pickup karosszériára váltott a Ford villanymotoros versenyautója, több hely jut a karosszériában az aerodinamikának.
Vágólapra másolva!
Fotó: Ford

Tavaly több rekordot is beállított a Pikes Peak hegyi felfutón a Ford SuperVan 4.2 villanymotoros versenyautó, idén pedig megpróbálják az észak-amerikai piacon kereskedelmi sikerré váltani a tudást azzal, hogy az osztrák STARD nevű céggel közösen most egy Ford F-150-es pickupra hasonlító járművet indítanak.

Fotó: Ford

A Ford Design és a STARD által egyedi acél csővázra felépített, fekvő rugóstagos felfüggesztést használó versenyautó karosszériája a népszerű pickupot idézi, miközben még a fényszórókat se veszik át az utcai modellről. Lámpák helyett légbeömlő-nyílásokat látunk a karosszéria orrán, közvetlenül a nagy méretű első légterelő felett. A kocsi orra teljes egészében aerodinamikai elem, amely a túlméretezett hátsó szárnyhoz hasonlóan a leszorító-erő növelésére szolgál, ez új a Transit-megjelenésű konstrukcióhoz képest. A Ford F-150 Lightning EV hajtásláncáról annyit árultak el, hogy különösen nagy teljesítményleadású lítium-ion cellákat használnak, amelyek 3 darab STARD UHP villanymotort látnak el energiával, a csúcsteljesítmény meghaladja az 1400 lóerőt.
 

Fotó: Ford

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről