Követendő trend helyett lehetőséget lát a Suzuki abban, hogy egyre több gyártó hagyja el a kisautó-kategóriát a különféle mini SUV-ok kedvéért, hiszen a Swift józan konstrukció, amely megfizethető alternatívát jelent azoknak, akik alapvetően városi használatra keresnek járművet. A 2005-től („vasaló-szériától”) számított modernkori, negyedik generációs modellhez az eddiginél merészebb orrot kombinálnak az egyébként jól ismert stílusjegyekkel, és már kezdettől fogva szériában adják a 12 voltos lágy-hibrid rásegítést.
A meredeken álló szélvédő és az A-oszlopok jóvoltából nagyon jó a kilátás a vezetőülésből, ami városban nagyban megkönnyíti a többi közlekedő – kerékpárosok, rolleresek – észlelését. Ezért szívesen beáldozza az ember azt, ha elsőként állunk a sorban, hajlongani kell a sáv feletti lámpa szemmel tartásához, mert messze előrenyúlik a tető. Egyébként a megszokott módon vastagok a C-oszlopok, tehát átlósan hátrafelé legjobban a nagy méretű, külön talpon álló külső tükrök segítségével tájékozódhatunk.
Jól megmarkolható kilincsek – nem rejtegetik tovább a hátsókat – segítségével juthatunk be a külső méretekhez képest tágas utastérbe. Vannak még kapcsolók is a műszerfalon, a forgókapcsolókkal is ellátott klímakonzol kezelése vakon is könnyen megy, miután az ember memorizálja a funkciókat.
Jól néz ki a fehér díszbetét 3D-s mintázata,
egyébként az aszimmetrikus műszeregységet furcsállhatjuk. Vajon az analóg órák közül miért csak a baloldali fordulatszámmérő kapott gyűrűt, a jobb oldali sebességmérő pedig nem? Egyvalamit azért hiányolhat a praktikus autós, a csomagtér mélyén ott van ugyan a kerek mélyedés, de abban nincs pótkerék, csak hungarocell-betét…
Teljesen új fejlesztés az 1,2 literes, háromhengeres szívó benzines (a kifutó modellben ugyanekkora sornégyes van), amelynek úgy 2000-es fordulat környékén van egy enyhe morgása, egyébként teljesen hangtalanul és vibrációmentesen üzemel. Nagy segítségére van a 12 voltos lágy-hibrid rendszer, ötödik fokozatban már 40 km/órás tempóról képes haladni, persze nem túl fürgén gyorsít ilyenkor.
A menetpróba alatt egy rövid ideig teljes terheléssel is használtuk,
olyankor sem tiltakozott a kis motor, de kiderült, hogy a hátsó üléssor három felnőttnek csak tényleg rövid távon ajánlható. A rend kedvéért benéztünk a motortérbe, és megállapítottuk, hogy van még remény – mármint hely oldalirányban egy 4. hengernek, illetve hosszirányban egy esetleges turbónak…
Egészen jól kezeli az úthibákat a felfüggesztés, persze azok érezhetők maradnak, de erősen csillapítva jutnak el az utastérbe. Nagyon jól kanyarodik az amúgy már generációk óta nem esztergomi gyártású Swift, mert könnyű az orra, a menetpróbán kijelölt ügyességi pályán a legnagyobb akadályt az jelentette, hogy sokat kellett tekerni a kormányt. Szóval minden adott ahhoz, hogy a lendületet megtartva közlekedjünk, Sport csúcsmodell azonban nem készül már belőle.
A MySuzuki programban regisztráló ügyfeleknek járó 1 milliós kedvezménnyel 6,13 millió forintért vásárolható meg a Swift alapváltozata, ami manapság a kisautók belépője; a konkurenciánál nem kapunk ekkora teljesítményt és lágy-hibrid segítséget, de tágasabb karosszériát igen.
Egyedülálló a piacon, hogy akár összkerékhajtást is választhatunk,
az alapár itt 7,22 millió forint. A fogyasztásról annyit, hogy a nem éppen kímélő bánásmód (városi forgalom, több kör az ügyességi pályán, extra terhelés) sikerült 5,6 l/100 km-re felnyomi az átlagot, ennél azért kevesebbre számíthat a tulajdonos.
Műszaki adatok
Lökettérfogat: 1197 cm3. Hengerek/szelepek: S3/12. Max. teljesítmény: 61 kW (82 LE) 5700/perc. Max. forgatónyomaték: 112 Nm 4500/perc.
Hosszúság/szélesség/magasság: 3860/1735/1485 mm. Tengelytáv: 2450 mm. Fordulókör: 9,6 m. Saját tömeg/terhelhetőség: 1069/296 kg. Csomagtér: 265-980 l. Üzemanyagtank: 37 l.
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,5 s. Max. sebesség: 165 km/h. Átlagfogyasztás: 4,4 l/100 km. CO2-kibocsátás: 98 g/km.
A típus alapára: 6 130 000 Ft.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: