13 év után búcsúzik a Ducati Superquadro blokkja
![](https://cdn.origo.hu/2024/07/CCpjG9RJsdVoRqMQJqC7fD8P25uVLh2yxyHClldOIHE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMwYTZjNjJjYjYxMDQ3MjdiMmJiYTYxNzAwOTc3YTAy.webp)
A 2011-es Ducati Panigale 1199-es motorkerékpárban használták először az olaszok Superquadro nevű blokkját, ami a nevét a szokatlan furat/löket arányról kapta, a csúcsot jelentő 1285 köbcentis változatlan a 116 mm-es átmérőjű dugattyúk útja mindössze 60,8 mm hosszú. A 90°-os hengerszögű V2-es erőforrás ezen kívül még a fogaskerék/lánc hajtású vezérlés tette különlegessé, amivel a szíjhoz képest sokkal pontosabban működik a Desmodromic szelepvezérlés.
A Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition esetén 955 köbcentis a blokk, a teljesítmény 155 LE (10 750/perc), a nyomaték 104 Nm (9000/perc). A hengerfej, a kuplungfedél és az olajteknő magnéziumból készül, az alumínium hengerek NikaSil felületkezelést kapnak. A búcsúszéria egyedi grafikát, látható karbon kiegészítőket és egyedi digitális megjelenést kap, lítium-ion akkumulátor csökkenti a saját tömeget, elöl-hátul állítható Öhlins futóművet használnak. Opciós a versenypálya-csomag, amelynél eltávolítják a tükröket és a rendszámtábla-tartót, és a DDA telemetria-rendszer fogadására is felkészítik az elektronikát.