Egy kísértetnek (ezt jelenti ugyanis a Spectre név) illene síri csendben érkeznie, ám a kipufogó trombitálását már a szomszéd utcából visszhangozzák a házfalak. Innentől kell még némi idő, mire valóban befut a 9,8 lóerős Malaguti, mely utána a megjelenésével nem okoz csalódást: feszes vonalaival, dekorcsíkjaival és LED-lámpáival egész divatos, ugyanakkor karcsú kétkerekű valami. Az olasz-osztrák márka Kínában gyártott gépe orrkialakítása, nyerge és idomai alapján modern robogónak tűnhetne, profilból nézve azonban rögtön látszik a turpisság: a motorja nem a hátsó kerék mellett, hanem középen lakik, ráadásul a szokásos CVT helyett ötfokozatú lábváltó kapcsolódik hozzá.
Ezzel bizony a Spactre az Ázsiában kedvelt – olykor egyész családokat mobilizáló - underbone felépítésű motorkerékpárok családjába tartozik, és menet közben hamar kiderül, melyek a mifelénk szokatlan konstrukció előnyei. Mivel kicsik a rugózatlan tömegek és jókorák (elöl-hátul 17 colosak) a kerekek,
ügyesen kisimítja az úthibákat, nagy hasmagasságával járdára álláskor, vagy akár enyhe terepen is elboldogul.
Karcsúsága, nagy szögben elfordítható kormánya és 125 kilós pehelysúlya miatt lehetetlen helyeken, például bedugult kocsisorok között is jól manőverezhető. Bár a GP 125-ből hiányzik az ABS, hatalmas első tárcsákkal felvértezett, kombinált fékrendszere meglepően hatékonyan lassítja.
Hidegen kissé nehezen indul, utána lelkesen lát munkához a befecskendezős, léghűtéses, egyhengeres motor, mely szerény teljesítménye dacára a már említett öblös hangzás, illetve a manuális váltó miatt egész jó szórakozást kínál. Ha friss A1-jogsis, 16-18 éves srácok lennénk, aligha unnánk meg az örökös leszabályzásig forgatást, majd felkapcsolást, de a napi nagyvárosi ingázáshoz azért nem elhanyagolható kényelmi előnyt nyújtanak a hagyományos, CVT-s robogók. Ami az elővárosi szakaszokat illeti, nagyjából 85 km/h-ig van elemében a Malaguti (a vége szűken 100), de hát a többi 125-ös sem túrázásra való, és e műfajban remek a 2 liter körüli valós átlagfogyasztás.
Mindez a korrekt, 1,1 millió forintos ár, illetve a nem éppen komplex technika várhatóan szerény szervizigényével együtt kedvező kilométerköltséget ígér, aminek fényében megbocsátható, hogy a felszereltségből az időmérő óra és az elakadásjelző (más felfogásban megköszönő-gomb) is kimaradt.
Nagyobb probléma, hogy a nyereg alatt nincs tárolóhely, és még konzol sem kapható egy külső doboz rögzítéséhez,
így marad a hátizsákos hurcolkodás. Jól mutatja a fejlődő piacok igényeit, hogy a középállvány és a berúgókar viszont alapáras – ezzel nálunk az „öreg motorosok” szimpátiáját is kivívhatja, a málházásra pedig (például pecázásnál) születhetnek kreatív ötletek, mint anno az MZ-s vagy czetkás időkben. A továbbiakban beszéljenek róla a fényképek:
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:
Ahogy korábban a Phantom, úgy most a Spectre típusnéven is osztozik az Rolls-Royce-szal az olasz-osztrák robogógyártó.