Sokkal vadabbul lehet száguldani az új Ariel Nomaddal

Fotó: Ariel
Vágólapra másolva!
A karosszériát nélkülöző terepen száguldásra született Nomad második generációja teljesen új fejlesztés, sokkal nagyobb igénybevételre tervezték a technikát.
Vágólapra másolva!
Fotó: Ariel

A brit Ariel manufaktúra jött rá arra, hogy a karosszéria elhagyásával lehet maximalizálni a vezetési élményt, az Atom nevű betontorpedót követte a Nomad, amelyet már úttalan utakon való száguldásra készítettek. Ennek most itt a második generációja, amely 3 apró alkatrészt leszámítva teljesen új fejlesztés. A karosszériavázat vastagabb csövekből (63,5, 51 és 38 mm átmérő) állítják össze, több hely marad az utasoknak, a merevség több mint 60%-kal nő az elődhöz képest. A felfüggesztésnél 50%-kal megnövelték a rugóutak hosszát, a módosított geometriával csökkent a dinamikus mozgás, azaz a fékezésnél bólintás és a gyorsításnál ágaskodás.

Fotó: Ariel

A jármű menetdinamikai rendszerei állíthatóak, nem csak a kipörgésgátló- és rajtautomatika működése, de a blokkolásgátló is a vezető igényei szerinti érzékenységgel működik. Teljesen új az elektromos rendszer, amellyel a korábbinál kevesebb vezérlőegységet használ, de több funkciót kínál, különösen erős LED-es fényszórók is vannak, amelyek elengedhetetlenek a nagy sebességű terepjáráshoz. A szélvédő feladata a bogarak és a sár távol tartása az utasoktól, és hasonló indokból a motor kettős légszűrőt kap.

Fotó: Ariel

Fontos változás, hogy már nem a Honda Civic Type R 2,0 literes turbómotorját használják, hanem a Ford 2,3 literes turbómotorjára váltottak. Rögtön 3 teljesítményadat is van, mert a sofőr egy kapcsolóval 3 program közül választhat. Az alap 264 LE (5900/perc), a nyomaték 385 Nm (2500/perc), a középsőnél 306 LE (5950/perc) és 451 Nm (2750/perc) a tudás, míg teljesen felcsavarva a teljesítményt a vezető jobb lába 309 LE-nek (5950/perc) és 518 Nm-nek (2850/perc) parancsol. A szűkre vett áttételezésű 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval a 0-96 km/óra gyorsulás 3,4 másodperc alatt megvan, a végsebesség 215 km/h.

Fotó: Ariel

Mindössze 715 kg a saját tömeg, a 305 mm átmérőjű, hasított bőrrel bevont kormánykerék 2-t fordul a két végállás között. Elöl-hátul 288 mm átmérőjű féktárcsákat használnak, a pedállal két darab főfékhengert nyom a sofőr, aki egy karral változtathatja a tengelyek közötti fékerő-elosztást. A 8x16 col méretű könnyűfém felnikre 235/70 méretű Yokohama Geolandar A/T abroncsokat szerelnek. Az Areil Nomad 2 ára nettó 56 660 font, és évente ajánlják a szervizelést – használattól függően erre gyakrabban is sor kerülhet.
 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről