Elkezdett megvadulni a Ford kompakt pickupja

Fotó: Ford
Vágólapra másolva!
Új arcot kapott az észak-amerikai Ford Maverick, amely mostantól összkerékhajtású hibridként és sportmodellként is elérhető.
Vágólapra másolva!
Fotó: Ford

A Ford 2021-ben dobta piacra Észak-Amerikában az önhordó karosszériás, duplafülkés Maverick pickupját, amely a legolcsóbb ilyen jármű még úgy is, hogy alapáron öntöltő hibrid hajtással jön. A népszerűségén a jelentős drágulás se rontott, a 19 995 dolláros alapár mára 26 295 dollárra emelkedett, szegény vigasz, hogy ezért már új, patkó alakú fényszórókat használó arcot adnak – magasabb felszereltségen LED-es fényforrás. A használók visszajelzései alapján a korábbi 8 helyett már 13,2 colos képátlójú a központi érintőképernyő, a fejegység már vezetéknélküli telefoncsatlakoztatásra képes.

Fotó: Ford

Alapvetően nem változott a felszerelések tartalma, de a vásárlói visszajelzések alapján elérhetővé tették a kardántengelyes összkerékhajtást az öntöltő hibrid hajtás (194 LE) számára – a 2,0 literes turbómotor (240 LE) szériában kapja az összkerékhajtást és a 8 fokozatú automatikus váltót. Az összkerékhajtású modellek 907 kg-ot vontathatnak, az opciós 4K Towing csomaggal ez 1814 kg-ra emelkedik. A korábban extracsomagként adott fokozott terepképességű Tremor változat mostantól csúcs-felszereltségként gazdagítja a Ford Maverick választékot.

Fotó: Ford / ERIC PERRY 2022

De van egy igazi újdonság is a választékban, mégpedig a Lobo elnevezésű sportmodell. Josh Blundo formatervező 2019-ben csatlakozott a Fordhoz, ahol a Maverick-csoporthoz került, ahol rögtön elkezdte a nyolcvanas-kilencvenes évek minitruck-átépítéseinek stílusában módosítani a pickup megjelenését. Ezzel párhuzamosan a futóműfejlesztésen dolgozó mérnökök egy csoportja Keith Daugherty vezetésével elkezdte a meglévő alkatrészek felhasználásával sportosabbá tenni a Maverick pickup felfüggesztését. Aztán amikor zöld fényt kapott a vezetőségtől a projekt, egyesítették a két csoport munkáját.

Fotó: Ford

Aszfaltra hangolták a felfüggesztést, elöl 1,3 cm-rel, hátul 2,9 cm-rel csökkentették a hasmagasságot – a tető 2 cm-rel kerül alacsonyabbra –, egyedi hangolású lengéscsillapítókat építenek be. Közvetlenebb áttételezésű a kormánygép, és megkapta a korábban a Focus RS-ben használt, hátul differenciálmű helyett 2 tengelykapcsolót használó összkerékhajtást a Lobo. A 2 dugattyús nyergeket használó első fékek egyenesen a padlólemez-társ európai Focus ST-ből érkeznek. Új még a Lobo üzemmód, ilyenkor engedékenyebb – de még aktív – a menetstabilizáló. Annak érdekében, hogy a lehető legtovább bírja a sportos használatot, a Maverick Lobo a vontatási csomaggal együtt járó nagyobb méretű hűtőt és a váltóolaj-hűtőt kap.

Fotó: Ford

Ránézésre az egyedi lökhárítók, a feketére fényezett tető és a 19 colos, szintén feketére fényezett felnik teszik egyedivé a Lobo megjelenését. Az utastérben Kristen Keenan formatervező utazásai és korábbi, tornacipők tervezése során szerzett tapasztalatai alapján készítette el a Grabber Blue és Electric Lime színű cérnával készített díszvarrást. A Ford Maverick Lobo csak a 2,0 literes turbómotorral (240 LE) és 8 fokozatú automatikus váltóval készül, és 2025 elején kerülnek majd az első példányok a vásárlókhoz.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!