Visszatapsolták a klasszikus autóformát - Toyota Camry menetpróba

Fotó: Toyota
Vágólapra másolva!
Kiderült, hogy a hallatlanul népszerű SUV-ok árnyékában nemcsak az óceánon túl maradt rajongótábora a klasszikus négyajtós lépcsőshátú autóknak, hanem a közép-kelet-európai piac is igényli ezt a karosszériát. A Toyota az új, természetesen hibrid hajtású Camryvel megy az igények elé.
Vágólapra másolva!

Mégsem akar mindenki szabadidőautóba ülni?

Bizony, a nem-prémium szedánok kihalófélben vannak az európai piacról: az utcaképet évtizedekig meghatározó VW Passat, Ford Mondeo, Mazda6 négyajtós változatait tették múltidővé a gyártóik, nem is említve a korábban leköszönt modelleket. Azonban van egy vásárlói kör, amely továbbra is a konzervatív és elegáns formát tartja a legvonzóbbnak, szem előtt tartva az utastér jó zajszigetelését, az alacsony üléspozíciót és a gazdaságosságot, erre számítva pedig a Toyota nemhogy kivezetné a piacról saját limuzinját, hanem új Camry-generációt mutatott be, egész pontosan a nyolcadikat.

Generációváltásról beszél a Toyota a Camry megújulása kapcsán – és ez nem csak műszaki értelemben, de a vásárlóközönség szempontjából is igaz, hiszen fiatalítani szeretnének
Fotó: Toyota

Való igaz, ez a modell jó darabig nem volt kapható Európában, hiszen a hatodik és hetedik generáció 2007-től 2017-ig kimaradt nálunk, csak a tengerentúlon szerepelt. Ott viszont hagyományosan jól: 

ezek az autók a használt autóimport során értek partot az öreg kontinensen és jutottak el Magyarországra is,

a mindent kibíró hibrid hajtásukkal. Talán ennek a jelenségnek is köszönhető, hogy a Toyota visszahozta a Camryt kontinensünk középső és keleti régiójába. Nyugaton egyelőre nem lesz, onnan kivezették, csak ha konkrét igény mutatkozik rá, akkor lép a gyártó.

Teljesen átalakult az orr- és a farrész, jól áll neki az aktuális Priusszal bevezetett újkori Toyota-arc. Alapárasak a bi-LED fényszórók; nyolcféle szín választható
Fotó: Toyota

Érdekesen strukturálódott a magyar piac a Camry kategóriájában. Egyrészt ezek kimondottan üzleti autók: 88,4%-ukat céges vásárlók választják. Persze a KKV szektorban is vannak bőven rejtett magánvásárlások, de a felhasználási cél annyira kevert, hogy nem lehet élesen elhatárolni. Szóval a kategóriában eddig a VW Passat volt a topon: tavaly 1182 példányt adtak el belőle, de már csak kombiként kapható az új generáció. A Camry az ötödik volt a sorban, 494 darabos értékesítéssel tavaly, nyomában a BYD Seal, a többiek eladásai erősen elmaradnak az élbolytól. Szóval itt tud hajrázni most a Toyota, bár a céljaik egyelőre szerények, az újdonságból 500 példány eladásával számolnak.

Nincs már lépcső a csomagtartó padlójában, az utastér felé síalagúton vagy ülésdöntéssel bővíthető, de így sem annyira praktikus, mint az új, ötajtós Skoda Superb Limousine
Fotó: Toyota

Fókuszban a stresszmentes vezetés

Amellett, hogy elegáns megjelenésű a klasszikus karosszéria, számos előnnyel bír. Áramvonalasabb a kombiknál és főleg a SUV-oknál, így kisebb lehet a fogyasztás. A karosszéria merevebb, ráadásul úgy, hogy könnyebb is: nincs szükség a nagy hátfalajtóra, valamint az amiatti strukturális megerősítésekre. Ha összevetjük a sikeres nyolcadik generációval, láthatjuk, hogy egy ésszerű továbbfejlesztést élt meg a típus. A tengelytáv maradt, így is bőséges elöl-hátul a lábtér. A túlnyúlások nőttek, az első tengely előtt 30, hátrafelé 5 mm-rel. Ez az új forma hozománya, még kedvezőbb légellenállást értek így el.

Hátul is jó a helykínálat, üzleti limuzin mellett taxinak is ideális lehet a Camry. Csak az alapmodell kap szövetkárpitot, amit a 440 ezer forintos Business csomag részeként szintetikus bőr válthat
Fotó: Toyota

A gépháztető alatt maradt a kiforrott hibrid hajtáslánc, annak is az ötödik generációja. Új az akku és a menedzsment, csökkentett tömeggel; a rendszerteljesítményt 218-ról 230 lóerőre növelték, ezzel (és a hajtás módosításával) a 0-100 km/h sprintidő 7,9 másodpercre javult. Közben az átlagfogyasztást 5,1-5,3 literre szorították, és a CO2-kibocsátás is bő 20%-kal mérséklődött.  Egyébként a Camry vezetési szempontból hozza azt, amit megszoktunk tőle az elmúlt évtizedekben: stresszmentes, minden kezelőszerv a helyén van, bőséges a helykínálat, kényelmesek az ülések. 

A bevált 2,5 literes, négyhengeres szívó benzineshez kapcsolódik a villanymotor, 231 lóerős a rendszerteljesítmény. Kissé átdolgozva megmaradt az e-CVT erőátvitel is
Fotó: Toyota

Kiszámíthatóan reagál a hibrid hajtásrendszer, az erőfolyam sima átmenetű, és igen csendes az utastér. Emellett a kilátás is jó a vezetőülésből, 

kanyarokban jóindulatú a fronthajtású, a SUV-okhoz képest alacsony tömegközéppontú Camry,

az egyenesfutása pedig kiváló. A négyajtós üzleti jelleghez mérten egyetlen kritikát fogalmazhatunk meg, mégpedig a kicsit feszes rugózást. Persze a digitális világ térhódításával elvárt felszerelések sem maradhattak el, gondolunk itt a 12,3 colos középső érintőképernyőre, illetve a 7 vagy 12,3 col átmérőjű kijelzőn megjelenő műszeregységre.

Nagyobb kijelzők jelentek meg a műszerfalon, de sokak örömére maradt az önálló klímapanel, és a fokozatválasztó is  apró pöcök helyett hagyományos kar
Fotó: Toyota

Felhőalapú navigáció, telefontükrözés és magasabb felszereltségnél Nanoe klíma szolgálja ki a mai igényeket, illetve rengeteg kötelező vagy választható vezetéssegítő rendszer is. Utóbbi miatt valami mindig csippan, villog, hogy figyelmeztessen - aki szeret vezetni, vélhetően deaktiválja a segédek javát. Ezzel persze a Camry nincs egyedül a mai autók között, az árával viszont mindenképp: a Comfort belépőmodellt a flottavásárlók számára igen jutányos 13,99 millió forinttól elérhetővé tették, és a fullos felszereltségű Executive kivitel ára is éppen csak átbillen a 20 milliós határon.

Kiegyensúlyozottan mozog a nagy Toyota, felszereltségtől függően 17 vagy 18 colosak a felnik. Tesztutunkon vegyes használatban a gyárinál kisebb, 4,7 literes fogyasztást mértünk
Fotó: Toyota

Több mint negyven éve indult el meghódítani Amerikát

 

1983-ig nyúlik vissza a Camry története, igaz, első generáció csak három évig volt a kínálatban. Az akkori USA-divat szerint rajzolt kockaformát váltotta egy vagányabb típus, amely 1987-től 1991-ig szerepelt, és különleges kombi verzióban is készült. A japánokra jellemző gyors típusváltásokkal 1992-ben jött a harmadik generáció (1996-ig), majd érkezett a 2001-ig gyártott „csíklámpás” Camry. Utóbbi Európában 2,2-es sornégyes és 3,0 literes, V6-os motorokkal került piacra. 2002-től négy éven át egy gömbölyített modell állt a szalonokban, majd a következő két generáció távolmaradt a magyar piacról, csak szürkekimportban jött pár példány. 2018-ban tért vissza a típus hibridként, ennek alaposan továbbfejlesztett változata a most bemutatott autó.

Jellegzetes, dupla kockalámpás orrot kapott egyes piacokon a fronthajtású ős-Camry, de csak a következő szériában érkezett meg a selymes járású V6-os motor
Fotó: Toyota


KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!