Forradalmi újítással érkezett meg az új Suzuki Vitara

Vágólapra másolva!
A friss generáció kicsit nagyobb a réginél, és már nem Esztergomban fogják gyártani.
Vágólapra másolva!
Suzuki e-Vitara
Az e-VITARA a Suzuki első globális elektromos modellje, ezért stratégiai jelentőségű a vállalat számára
Fotó: Suzuki

A Suzuki végre bemutatta az e-Vitarát, amely nem más, mint a japán gyártó első nagy sorozatban készülő villanyautója. A 

kizárólag elektromos hajtással létező kis szabadidő-autó

a 2023 januárjában Delhi Auto Expón, majd 2023 októberében Tokiói Autószalonon bemutatott eVX tanulmányautó szériaváltozatának tekinthető, és 2025 tavaszán indul a gyártása Indiában, a Suzuki gujarati üzemében. Ugyanez a SUV enyhén módosított külsővel a Toyota kínálatában is meg fog jelenni (a Toyota tanulmányát Urban SUV-nak hívták), azonos műszaki tartalommal.

Suzuki e-Vitara
Terepen is ügyesen mozog állítólag, persze főleg a 4x4-es
Fotó: Suzuki

Az európai, indiai és japán piacra várhatóan 2025 nyarán érkező, 

teljes egészében Indiában fejlesztett modell

a sajtóközlemény szerint méltó lesz a Suzuki 4x4-es hagyományaihoz, mivel a dupla motoros kivitele elektronikusan vezérelt összkerékhajtással (Allgrip-e) rendelkezik, és a 180 mm-es hasmagassága is nagyobb az átlagosnál (még ha a régi Vitaráénál 5 mm-rel kisebb is).

Nem lesz kicsi a hatótávja

Suzuki e-Vitara
Hátul rejtettek a kilincsek
Fotó: Suzuki

49 vagy 61 kWh lehet padlóba integrált lítium vasfoszfát akkumulátor kapacitása, ami a WLTP-ciklus szerint kb. 330-400 kilométeres vegyes üzemű hatótávra lehet elég. A 4275 mm hosszú, 1800 mm széles és 1635 mm magas e-Vitara a régi benzines Vitaránál 100 mm-rel hosszabb, 25 mm-rel szélesebb és 25 mm-rel magasabb. Azonban ami a lényeg, hogy a tengelytávja 200 mm-rel nagyobb (2700 mm), így valószínűleg jóval tágasabb lesz az utastere. Az új „HEARTECT-e” platformot kifejezetten elektromos járművekhez fejlesztették ki, belső égésű motor befogadására nem alkalmas.

Suzuki e-Vitara
10 centivel hosszabb a régi Vitaránál, de a tengelytávja 20-szal
Fotó: Suzuki

A sajtóközlemény szerint a külső dizájn ötvözi a modern villanyautó-megjelenést a SUV-ok robusztusságával „kalandvágyat ébresztve az autózás iránt”. Még sosem volt ekkora kerék gyárilag Suzuki Vitarán, 

az alapmodellen 18, a gazdagabb felszereltségűn 19 colosak a felnik,

melyekre 225/55, illetve 225/50-es gumikat húznak. 

Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara

Ízléses és szépen kidolgozott a belső tér az első fotók szerint, a digitális műszeregység és az érintőképernyő egyetlen panoráma kijelzőt alkot, a kéttónusú színvilág, a szögletes kormánykerék és a széles középkonzol a mai divatnak megfelelő. Az anyaghasználatról majd akkor mondunk véleményt, ha személyesen is be tudunk ülni egy e-Vitarába.

Suzuki e-Vitara
A 2700 mm-es tengelytáv tágas utasteret ígér
Fotó: Suzuki

Az új elektromos hajtáslánc lelke az eAxle, amely egyesíti a motort és az invertert. A kisebb akkumulátorral szerelt alapmodell elöl lévő villanymotorja 144 lóerős és 189 Nm nyomatékú, a nagyobb, de szintén fronthajtású modell motorja azonban már 174 lóerőt küld az első kerekekhez változatlan nyomaték mellett. Ahogy a vetélytársak, a Suzuki is két különálló, mechanikai kapcsolatban nem lévő villanymotorral oldotta meg az összkerékhajtást. 

A csúcsverzióban elöl egy 174, hátul egy 65 lóerős e-motor teljesít szolgálatot,

 a kombinált rendszerteljesítmény 184 lóerőre, a rendszernyomaték 300 Nm-re jön ki.

Műszaki adatok:

Fotó: Suzuki

Nem pehelysúlyú

Suzuki e-Vitara
Igényesnek tűnik a belső tér, de az anyagminőséget még nem ismerjük
Fotó: Suzuki

A kis akkus alapmodell 

üres tömege 1702 kg,

a nagy akkus fronthajtásúé 1760 kg, az összkerekesé 1860 kg. Nem csoda, hogy ilyen adatok mellett a Suzuki úgy döntött, hogy nem csak előre, de hátra is belső szellőzésű tárcsafékeket épít be (a régi Vitara az 1,4-es turbómotorral alig nyomott többet 1,1 tonnánál).

Suzuki e-Vitara
A 4x4-es kivitel „Trail” üzemmódja állítólag megkönnyíti a nehéz, csúszós terepen való haladást a kipörgő kerekek fékezésével és a nyomaték elosztásával
Fotó: Suzuki

„Az e-VITARA az első elektromos modellünk, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztunk létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítsunk vásárlóink számára. A karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálunk, ideértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV), a hibrid járműveket és a sűrített földgáz (CNG) meghajtású járműveket. Az e- VITARA bevezetése jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modellünk bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítjük elektromos modellkínálatunkat és mobilitási szolgáltatásainkat” – mondta az új modellről Szuzuki Tosihiro, a Suzuki Motor Corporation elnöke.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!