A szabálymódosítás sem lassította le Vettelt, övé a pole
2011. június 25. 14:00
Kattintson a képre a galériához!
A tavalyi világbajnok karrierje 22. pole pozícióját szerezte meg Valenciában. Annyira jól sikerült az első gyorsköre a Q3-ban, hogy nem is volt már szüksége arra, hogy a másodikat befejezze az etap végén.
Vettel mellé másodiknak csapattársa, Mark Webber jött fel az utolsó pillanatokban, holott az első gyorskörök után csupán az ötödik helyen állt a Q3-ban.
A két Red Bull mögött szoros csatát vívtak a Ferrarik a McLarenekkel, végül Hamiltoné lett a harmadik, Alonsóé a negyedik, Massáé az ötödik, és Buttoné a hatodik hely.
Csak egy-egy mért kört ment mindkét Mercedes a Q3-ban, hogy spóroljanak a gumikkal. Rosberg mindössze 0,009 másodperccel előzte meg Schumachert, és ezzel elfoglalták a negyedik sort a rajtrácson.
A két Renault közül ezúttal a kilencedik helyen végző Heidfeld volt a jobb, Petrovot az utolsó pillanatokban túrta ki a Q2 végén a Q3-at érő tizedik helyről Adrian Sutil.
Csak egyetlen különleges esemény történt az időmérőn: Pastor Maldonado a pálya közepén parkolta le az elromlott Williamst a második szakaszban, ami az edzés félbeszakításához vezetett.
A középcsapatok versenyzői közül Alguersuari okozott negatív meglepetést azzal, hogy nem tudta magát továbbjuttatni a Q1-ből. A mezőny legfiatalabb versenyzőjének küszködésére magyarázat lehet, hogy tegnap a Toro Rosso Ferrari motorjának rejtélyes hibája miatt ki kellett hagynia a második szabadedzést.
A kiscsapatok közül ismét a Team Lotus volt a legerősebb, Trulli még úgy is maga mögött tudta tartani a Virgineket és a Hispaniákat, hogy utolsó gyorskörében egy piruettet is bemutatott a célegyenesben, és be sem fejezte azt a kört a Q1 végén.
Valenciában a levegő hőmérséklete 27, az aszfalté 44 fokos egyelőre.
Két perc múlva indul az időmérő.
Schumacher, Barrichello, Liuzzi, Di Resta, Heidfeld és Petrov is a pályán.
A világbajnok 1:39.965-öt ment közepes keverékű gumikon, mögötte a sorrend az első mért körök után: Alonso, Webber, Massa, Button, Heidfeld, Kovalainen, Schumacher, De Resta.
Sem Hamilton, sem Button nem jött még ki.
Jenson Buttonnak, úgy látszik, megoldódtak a beállítási problémái a közepes keverékű gumikkal, amire a remek, 1:39.605-ös köre a bizonyíték.
A Virgin németjét állítólag feltartották a gyorskörében.
Sebastian Vettel 1:39.356-os kört repesztett az egyre jobban tapadó pályán, de Hamilton hamar rávert pár tizedet, és az élre állt 1:39.244-es körével.
1:39.116-os körével Vettel átvette a vezetést. Ez még mindig két másodperccel lassabb a hétvége legjobb körénél.
A Sauber mexikói versenyzője a lágyabb gumikat tetette fel, és a negyedik helyre jött föl. Szintén lágy gumikon Jaime Alguersuari a kilencedik helyet szerezte meg, neki ma reggelre motort cseréltek az autójában.
Lágy gumikkal gyorsak a Mercedesek. Schumacher a második, Rosberg pedig a középső szektorban abszolút részidőt ért el, de végül csak negyedik lett, mert az utolsó szektort elrontotta.
Jarno Trulli nagyon szeretett volna javítani, de hibázott az utolsó kanyarban, és megpördült a célegyenesben a Lotusszal. Utána azonnal bement a bokszba.
Alguersuari, Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, D'Ambrosio és Karthikeyan számára véget ért az időmérő edzés. Alonso (13.) és Webber (16.) nagyon kicentizte a továbbjutást.
Heikki Kovalainen szerint reggel jobban tapadtak a gumik, talán az alacsonyabb hőmérséklet miatt. Bár kínlódott a Lotussal, így is hat tizedet vert csapattársára, Trullira.
Azonnal megtelt a pálya versenyautókkal.
A Force India istálló elárulta, hogy a 12-es kanyar féktávjánál 5,8 g nehézségi erő hat a pilótákra. Ez a hatszorosa annak, amit egy átlagos ember szívesen elvisel egy személyautóban.
Vettel ideje 1:37.305. A tavalyi világbajnokot a két McLaren követi, Hamilton és Button között csak 22 ezred a különbség.
A Williams venezuelai pilótája megállt a pálya közepén az utolsó szektorban, azonnal jött a piros zászló. Massa, Webber és Alonso éppen gyorskörön volt, ezért bosszankodhatnak, hogy leállították az edzést. Webber egyéni legjobb, Alonso viszont abszolút legjobb első szektort futott a megszakított körében.
A visszajátszás megmutatta, hogy nem is pördült meg Maldonado a pályán, egyszerűen megállt a motor a Williamsben. Érthetetlen, hogy miért a pályán, és miért nem mellette parkolta le az autóját a venezuelai.
A Force India pilótája 34 ezreddel előzte meg az orosz Renault-pilótát. Tegnap kiderült, hogy hivatalosan is megindították ellene az eljárást, amiért egy pohárral megsebesítette a Renault egyik tulajdonosát a kínai futam után.
Petrov, Di Resta, Barrichello, Kobajasi, Maldonado, Pérez és Buemi esett ki a Q2-ben, közülük talán csak Petrov jelent meglepetést.
Elkezdődött a mindent eldöntő utolsó etap. Kiderül, hogy mennyit fognak lassulni az élmenők a motorelektronika változtatásának tiltásától, Charlie Whiting, az FIA technikai megbízottja fél másodperces lassulásra tippelt az időmérő előtt.
Sebastian Vettel 1:36.967-tel átvette a vezetést, mögötte Hamilton és Alonso.
Vettelnek be sem kellett fejeznie utolsó gyorskörét, így sem veszélyeztette senki az első helyét. Másodiknak jött fel csapattársa, Webber a Q3 végén, mögöttük a sorrend: Hamilton, Alonso, Massa, Button, Rosberg, Schumacher, Heidfeld, Sutil. Utóbbi kettő nem is futott mért kört a Q3-ban, hogy spóroljanak a gumikkal.
Valószínűleg a Red Bull kérte meg arra Vettelt, hogy nézze meg az egyik Ferrari kormánykerekét közelről a parc fermében. A világbajnok nem volt rest, megtette, amit kértek tőle.