Hamilton óriási fölénnyel szerezte meg a pole-t
2013. június 29. 13:43
Üdvözöljük kedves olvasóinkat! A 14 órakor kezdődő kvalifikáció előtt szép az idő Silverstone-ban, a Brit Nagydíj helyszínén.
"Célba vehetjük a pole-t, ha mindent helyesen csinálunk" - jelentette ki Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. A délelőtti edzést a Mercedes uralta, Rosberg és Hamilton közel fél másodpercet vert mindenki másra. Most azért vélhetően nem lesz ennyire egyszerű dolguk.
A csapat egy éve kísérletezik a passzív DRS-sel, és nagy az esélye, hogy végre nem csak edzésen használják az autón. Räikkönen délelőtt ezzel a berendezéssel körözött, ami azt sugallja, hogy az időmérőre és a futamra is megtartja, mivel ilyenkor már ritkán szoktak nagy változtatásokat végrehajtani a csapatok.
A Pirelli szerint nem az idén már többször előfordult futófelület-leválás történt Sergio Pérez McLarenjének bal hátsó gumijával a harmadik szabadedzésen, hanem valami kivágra a gumi oldalfalát.
A csapatokon belül idén eddig így alakultak az időmérős párharcok:
Vettel 7 - 0 Webber
Alonso 5 - 2 Massa
Button 4 - 3 Perez
Räikkonen 7 - 0 Grosjean
Rosberg 3 - 4 Hamilton
Hülkenberg 7 - 0 Gutierrez
di Resta 4 - 3 Sutil
Maldonado 2 - 5 Bottas
Vergne 3 - 4 Ricciardo
Pic 3 - 4 Van der Garde
Bianchi 6 - 1 Chilton
Mivel sok gumit kell a versenyre megőrizni, várható, hogy az élcsapatok csak a Q2-ben teszik majd fel a gyorsabb, közepes keveréket.
A tegnapi baleset után megjavították a Ferrariját, és a motort is kicserélték benne ma délelőtt.
Hülkenberg hajtott ki elsőként, kemény gumikon.
Hülkenberg 1:35.806-os kört repesztett. Hamilton még nem is ül az autójában,a közönságnek integet a bokszutcából.
A Lotus francia versenyzője 1:32.586-os idővel ugrott a tabella élére.
Grosjean, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Hülkenberg, Vergne, Maldonado, Pérez, Massa, Gutierrez, Bianchi, Chilton.
Räikkönen autójának padlója szikrázik a kanyarkban.
A hétvégén eddig domináló Rosberg ideje 1:31.355. Hamilton azonnal megelőzte, 3,5 tizedet vert rá.
Nagyon megkönnyíti majd az előzéseket a DRS, mivel 20 km/h-val növeli meg a végsebességet az egyenesben.
Már a két Lotus és a két Red Bull követi az élen álló két Mercedest a tabellán.
A két Ferrari majdnem kiesett. A sorrend:
Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Vettel, Webber, Pérez, Button, Sutil, di Resta, Ricciardo, Vergne, Hülkenberg, Massa, Alonso, Maldonado.
A kiesettek:
Bottas, Gutierrez, Pic, Bianchi, van der Garde, Chilton.
Webber és Sutil már a pályán, előbbi kemény, utóbbi közepes gumikon.
Az ausztrál ideje 1:31.341, kemény gumikon.
A német 1:31.028-as kört futott közepes gumikon, két tizedet vert Hamiltonra.
A pálya 63 százalékában padlógázzal közlekednek a pályán, és mindössze kétszer kell kemény féktávot venni.
Ros, Ham, Web, Sut, Alo, ric, Dir, Gro, Rai, Ver, But, Mas, Mal, Vet, Per, Hül. Az utolsó öt kieső helyen áll.
A német 1:30.990-et futott, három századot vert Rosbergre.
Button, Massa és Pérez is kiesett.
A sorrend: Vettel, Webber, Rosberg, Sutil, Ricciardo, Hamilton, di Resta, Alonso, Grosjean, Räikkönen,
A kiesők sorrendje:
Button, Massa, Vergne, Pérez, Hülkenberg, Maldonado.
Webber, di Resta, Rosberg és Alonso már kiment.
Hamilton 1:30.096-os idővel az élen, mögötte 1,3 tizeddel lemaradva Rosberg. Mögöttük Webber és Vettel 4-5 tizeddel lemaradva.
A spanyol a hatodik időt futotta a keményebb gumikon, egyelőre csak Ricciardót előzi meg.
A Red Bullok, Lotusok és Mercedesek újra a pályán. Mindenki közepes gumin.
Hamilton az utolsó körével verte meg Rosberget, négy tizedet vert rá, és egyedül ment be 1:30 alá. Ideje 1:29.607.
A Q3 végső sorrendje: Hamilton, Rosberg, Vettel, Webber, di Resta, Ricciardo, Sutil, Grosjean, Räikkönen, Alonso.
A Mercedes simán kaparintotta meg az első rajtkockát a Brit Nagydíjra, sőt, a teljes első rajtsort kisajátították Lewis Hamilton és Nico Rosberg révén. Hamilton már az első Q3-as próbálkozásával 1:30.096-ot ért el, és ezen közel fél másodpercet javítva 1:29.607-tel zárt, így F1-es debütáló éve, 2007 óta először indulhat az élről hazai pályáján.
"Ez hihetetlen érzés, olyan, mint 2007-ben. A közönség nagyszerű volt, értük futottam ezt a kört. Remélem, hogy összehozhatunk valami különlegeset a versenyen. Ez pompás, pedig nem is éreztem magam száz százalékig kényelmesen az autóban" - mondta.
Hamilton majdnem fél másodperccel előzte meg csapattársát, aki az utolsó körében kevesebbet javított előző legjobbján - mindazonáltal ez is elég volt ahhoz, hogy visszaelőzze a Red Bullokat. A Mercedes egész hétvégén gyors volt egy mért körön, a kérdés az, hogy mire mennek majd a hosszabb etapokon. Ross Brawn csapatfőnök szerint a csapat fejlődött a gumikezelés terén, de még nem magabiztosak. "Keményen dolgoztunk, hogy megfelelővé tegyük a beállításokat a futamra. Holnap melegebb lesz, és mi sem vagyunk teljesen elégedettek, szóval majd meglátjuk" - nyilatkozta a BBC-nek.
A Q2-ben még a Red Bull párosa volt a leggyorsabb, de Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek végül meg kellett elégednie a 3-4. hellyel. Az időmérő utolsó felvonásában az első menetet Webber nyerte, Vettelnek az utolsó körében sikerült megelőznie a csapattársát - nem sokkal, csupán kilenc ezredmásodperccel. A német hitetlenkedve vette tudomásul Hamilton idejét, az interjúszobában az első dolga az volt, hogy a TV-ben megnézze a pole pozíciós kört. Később viccesen megjegyezte, "nem tudja, hogy Lewis felfedezett-e egy rövidebb utat a pályán, vagy egyszerűen csak valami különlegeset talált." Webber elsősorban amiatt volt mérges, hogy az utolsó szektorban nem ment jól.
A Mercedeseket és a Red Bullokat némi meglepetésre a két Force India, valamint a Daniel Ricciardo alkotta trió követte. A Ferrari és a Lotus versenyzői mindhármuknál lassabbak voltak, sőt, ha Jean-Eric Vergne nem sodródik le az aszfaltról az egyik gyors kanyarban a Q2 végén, talán tőle is kikaptak volna. Romain Grosjean 8., Kimi Räikkönen 9., Fernando Alonso 10. lett, és utóbbi elmondta, hogy nem hoztak elegendő javulást a Ferrari fejlesztései.
"Össze kell szednünk magunkat a rossz szombat után. Az előző négy-öt futamon nem fejlesztettük eléggé az autót, és hiába rendeltünk új alkatrészeket, azok nem megfelelően működtek" - közölte a BBC-vel.
A Ferrarik épphogy be tudtak jutni a Q2-be, onnan pedig Felipe Massa tovább sem jutott. A két McLaren sem, de az ő esetükben ez nem annyira váratlan. A 11. helyen végző Jenson Button azt mondta, sikerült gyorsabbá tenniük az autót, és "tulajdonképp jobb a 11. rajthely (a tizediknél), mert a pálya tiszta oldalán van."
A Q1-ben nem született meglepetés, a két-két Caterham és Marussia mellett Esteban Gutiérrez és Valtteri Bottas esett ki. Van der Gardénak a 21. helyett a 22. helyről kell majd rajtolnia a Kanadából magával hozott büntetése miatt, ha vasárnapig nem kap más is hátrasorolást.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!