Délután is a Red Bull maradt a Hungaroring ura
2013. július 26. 14:01
Köszöntjük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdetét veszi a Magyar Nagydíj második szabadedzése, az előzőhöz hasonló hőségben. Délelőtt a Red Bullok uralták a mezőnyt, Vettel és Webber a lotusos Räikkönent előzte meg.
Továbbra is 30 fok körüli a levegő hőmérséklete, a szél azonban felélénkült, ez is nehezítheti a csapatok dolgát. A pálya 39 fokos, csakúgy, mint a délelőtti edzés kezdetekor.
Chilton hajt először a pályára, ami nem meglepő, hiszen ő délelőtt nem vezethetett. Bianchi, Bottas és a két Caterham követi őt.
A második edzés elején szokás szerint aktívabbak a csapatok, a két Red Bull rögtön az élre állt, és már mindenki tett meg mért kört. Vettel 1:22.482-es idővel vezet.
Räikkönen és a két Ferrari váltogatja a helyét a Red Bullok mögött, most éppen a spanyol a legjobb az üldözők közül.
Ő az első, aki feltette a lágy abroncsokat, de nagyon lassan köröz, így biztosan nem fog javítani a közepes gumikon elért idején.
Az ő autójára is feltették a lágy gumikat, és rögtön 1,2 másodperccel megjavította az eddigi legjobbját. Most 1:21.264 a szintidő. Bianchi és Vergne is felrakta a lágy gumikat.
Ha végeztek, Alonsót és Massát is kiküldik a lágy abroncsokon. Jelenleg a 4-5. helyen állnak. Most már szinte az összes csapat a lágyabb keveréket próbálgatja.
1:21.701-es kört futott, Alonso még csak most hajtott ki a bokszból a gyorsabb gumikon. Mindenki javít, aki felteszi a lágy keveréket.
A lágyakon sokat javultak, Hülkenberg a 4., Gutiérrez pedig a 6. helyre jött fel, de a Red Bullok idejénél másfél másodperccel lassabbak. Webber csupán 44 ezreddel marad el Vetteltől.
Most ő a 3., és a Red Bullok idejétől sem sokkal marad el, Vettel mögött 162 ezred a hátránya. Rosberg közben visszaváltott a közepes gumikra.
Egyáltalán nem volt elégedett az autó balanszával, miután a lágy gumikra váltott. Azt mondta, hogy az első edzésen futott legrosszabb szektora a délutáni gyakorláson a legjobbnak számítana.
Az edzés felénél így állnak a versenyzők: Vettel, Webber, Grosjean, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Button, Sutil, Di Resta. Rosberg még a közepes gumikkal futotta a legjobb idejét.
A sebességváltójából. Ennek ellenére a pályán marad, továbbra is a hetedik helyen áll.
Ezt mondták Räikkönennek a rádión. A Ferrari is hosszabb etapokat fut, most a közepes gumikon.
A brit lassabb körön volt, Räikkönen pedig az utolsó szektorban utolérte. A finn előzni akart, de Button maradt az ideális íven, ezért a finnek vissza kellett vennie.
Mindketten hosszú etapot teljesítenek, de Alonso a lágy gumikon, Massa pedig közepeseken.
Több versenyző etaponként váltogatja a közepes és a lágy abroncsokat az autóján. A Red Bullnál Webber a keményebb gumikat próbálgatja, Vettel egy ideje a bokszban várakozik.
De szerinte ez egy hosszú etapon még mindig sokkal jobb, mintha túlkormányzással küszködne. A francia a 16., egy hellyel megelőzve Ricciardót.
A 2-es kanyart tudta nehezen bevenni, de sikerült elkerülnie, hogy kihajtson a fűre. Az első edzéshez hasonlóan még most sem történt komolyabb incidens.
Rádión kérte a csapatát, hogy a következő etapban figyelmeztessék az ivásra. Úgy tűnik, a versenyzőket megviseli a hőség. Rosberg egyébként egy hosszú, 21 körös etapon van túl, a Mercedes elégedett volt a köridőkkel.
Továbbra is a versenyre készülnek, mindenki hosszú etapokat teljesít. Sutil arra panaszkodik, hogy nagyon túlkormányzott az autója, a hátsó gumik nem tapadnak.
Nagyon szélesen fordult az egyik kanyarban, és rengeteg törmeléket szedett össze a gumijiaval. Vettel most egy rövid, négykörös etapot futott a lágy gumikon, majd visszaváltott a közepesekre.
Egy felrepülő törmelék betörte az alacsony, keskeny szélvédőt a Marussián. A brit a kezével tartotta, amíg vissza nem ért a bokszba.
Be is hajtott a garázsba. Az utolsó percekben sem javítanak a versenyzők a legjobb idejükön, Webber éppen a 19. körét teljesítette a lágy gumikon.
A két Red Bull délután is az élen maradt, Vettel már az első fél órában megfutotta a legjobb köridőt. Ezúttal is a Lotus és a Ferrari került a legközelebb a Red Bullokhoz, de most a Mercedesek is biztatóbb teljesítményt nyújtottak, mint délelőtt. Köszönjük a figyelmet!
Péntek délután fokozódott a hőség a Hungaroringen, az aszfalt hőmérséklete elérte a 47 fokot, közben a szél is megerősödött, mindez azonban nem zavarta a Red Bullt, amely a Pirelli új, 2012-es szerkezetű, de 2013-as keverékű gumijain ismét megszerezte az első két helyet.
A Magyar Nagydíj második szabadedzésén minden a papírforma szerint alakult. Ahogy az várható volt, a nagy meleg helyzetbe hozta a Ferrarit és különösen a Lotust, nem kedvezett viszont a Mercedesnek. Lewis Hamilton és Nico Rosberg azért is lépéshátrányban kezdték a hétvégét, mert büntetésből nem vehettek részt a múlt heti teszten, így most próbálhatták ki először az új Pirelliket. Ennek fényében nem meglepő, hogy ők tették meg a legtöbb - összesen 82 - kört az edzésen, és a közepes keverékkel Rosberg teljesítette a leghosszabb, 21 körös etapot. A lággyal ugyanakkor Mark Webber volt a legkitartóbb, aki 19 kört húzott le velük egyhuzamban.
A két Red Bull ezúttal az elsők között kapta meg a lágy gumikat, s a címvédő Sebastian Vettel azonnal másfél másodpercet vert velük mindenki másra, amikor az aszfalt a felhők nyújtotta árnyék jóvoltából viszonylag hűvös, csak 39 fok körüli volt. Webber hamarosan felzárkózott hozzá, mindössze 44 ezredmásodperccel maradva le tőle. Vettel 1:21.264-es körideje 7 tizeddel jobb volt annál, amivel Lewis Hamilton tavaly ilyenkor az élen végzett.
A 3. helyezett Romain Grosjean lett, akinek a csapattársa, Kimi Räikkönen ezúttal 6 tizeddel lassabbnak bizonyult. Fernando Alonso mindössze 9 ezreddel kapott ki Grosjeantól, és Felipe Massa is ott volt a sarkában - ez biztató jel a Ferrari számára, a maranellói istállónál ugyanis elismerik, hogy lélektanilag különösen fontos lenne legyőzniük Vettelt a nyári szünet előtt.
A két Mercedes a meleg ellenére is a tűrhető 6-7. helyet kaparintotta meg, a McLaren ellenben nem tűnt annyira erősnek, mint délelőtt, amikor az új gumik reményt adtak számára, hogy kitörhet a középmezőnyből. Jenson Buttonnak és Sergio Péreznek továbbra is a Force Indiákkal kellett harcolnia.
Az edzést a tabella legvégén záró Max Chilton 2 másodperccel lassabb volt saját csapattársánál, Jules Bianchinál is, de ebben közrejátszott, hogy egy törmelékdarab eltörte a szélvédőcsíkot az autóján, így azt kézzel kellett tartania, amíg visszatért a bokszba.