A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNFucsovics Márton
14:45TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNAndrásfi Tibor
15:05VívásGrabiel Lugo-Tibor Andrasfi
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:45TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Rosberg villantott, Räikkönen összetörte a Ferrarit

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, teszt
Vágólapra másolva!
Nico Rosberg az első bahreini teszthét zárónapján keményen rálépett a gázpedálra, és a sikeres nagydíjszimulációja közben elért legjobb köridejével legalább másfél másodpercet vert mindegyik vetélytársára. Ezúttal különösen sok volt a műszaki hiba, amelyek a Mercedest sem kerülték el, Kimi Räikkönen pedig falhoz csapta a Ferrarit.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül102 bejegyzés
07:45
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Jó reggelt!

Köszöntjük kedves olvasóinkat az első bahreini tesztsorozat negyedik napjáról élőben készülő tudósításunkban! Az időeltolódás miatt a pálya magyar idő szerint 7 és 15 óra között lesz nyitva, mi végig igyekszünk minél több információval szolgálni.

07:47
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton volt a leggyorsabb pénteken

A Mercedes versenyzője pénteken erősen rálépett a gázra, és 1:34.263-as körrel szerezte meg a vezetést, ráadásul nem is a szuperlágy, hanem a kicsit lassabb, lágy keverékű gumikon. Ezzel 7 tizedet vert még Button McLarenjére is, a többiekre pedig 3 másodpercet. Ma Rosberg veszi át tőle a volánt - meglátjuk, hogy akár, ő akár más meg tudja-e dönteni Hamilton idejét. A tegnapi tesztnapról itt olvasható az összefoglalónk, sok nyilatkozattal.

Räikkönennek pénteken nem volt jó napja: a Ferrarinak meggyűlt a baja a telemetriával Forrás: Ferrari
07:51
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A mai résztvevők

A Caterham mindkét pilótájának lehetőséget ad ma a vezetésre, a Williams pedig egy váratlan húzással élt.

Red Bull - Ricciardo
Mercedes - Rosberg
Ferrari - Räikkönen
Lotus - Maldonado
McLaren - Button
Force India - Pérez
Sauber - Sutil
Toro Rosso - Vergne
Williams - Nasr
Marussia - Bianchi
Caterham - délelőtt: Ericsson, délután: Kobajasi

07:55
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Új tesztpilóta a Williamsnél

A csapat kinevezte új tesztpilótáját, egyben tartalékversenyzőjét Felipe Nasr személyében, aki már ma beülhet az FW36 volánja mögé. A szezon folyamán még két teszten és öt nagydíj első szabadedzésén is vezethet majd. "Nagy örömmel csatlakozom a Williams családjához. Nagyszerű múltjuk van a sportban, és minden idők legkiválóbb brazil versenyzői közül több is versenyzett náluk. Megtiszteltetés olyanok nyomdokába lépni, mint (Nelson) Piquet, (Ayrton) Senna és (Felipe) Massa" - mondta a 21 éves Nasr.

07:58
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A Red Bull napja végre jól indulhat

Az Auto Motor und Sport jelentése szerint hallani, hogy a csapat már melegítette a motorját a garázsban, így lehet, hogy végre a nap elejétől kezdve hasznos munkát végezhetnek. Persze az elmúlt napok tapasztalata alapján ne vegyünk mérget arra, hogy minden flottul megy majd...

08:01
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Kezdődik a tesztnap

A caterhames Ericsson azonnal pályára hajt, neki tegnap sikerült elérnie a szuperlicenszhez szükséges kilométermennyiséget F1-es autóval. Rosberg és Button szintén nekilátott a munkának a pályán.

08:03
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Ilyenek a körülmények

Szép idő van a szahíri pályán, az előző napokhoz hasonlóan máris kellemes a hőmérséklet. A levegő 18, az aszfalt 26 fokos. Vergne megtette első szombati körét, majd visszatért a bokszba, Rosberg és Button ellenben kint maradt a pályán.

08:06
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A Lotus később kezd

Nem lustaság, hanem amiatt, hogy pénteken felfedeztek egy hibát a sebességváltóban, és az éj folyamán az angliai Enstone-ból kellett alkatrészeket hozatniuk Bahreinbe a kijavításához. A szerelők csak később végeznek a munkálatokkal. A Lotus felkészülése az idényre eddig nem túl bíztató.

08:10
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen is megjelent

Tegnap csupán 44 körig jutott a Ferrari telemetriai hibája miatt, de egyelőre gond nélkül kihajtott első ellenőrző körére. Pérez szintén körbevitte a pályán a Force Indiát.

08:14
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Kis butaságot csinált a Ferrari

"Csak egy egyszerű kis butaságot követtünk el" - ismerte el Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója, amikor tegnap a műszaki problémáról beszélt. Elmondta, hogy nem maga a telemetriai rendszer okozta az összes gondot. "Muszáj jobban odafigyelnünk a részletekre" - tette hozzá. A pálya jelenleg üres, egyelőre hatan tették tiszteletüket rajta.

08:21
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Maldonado nem siránkozik

A Williamstől a Lotushoz szerződő versenyző nem bánja a váltást, holott az előszezon eddigi része alapján nem biztos, hogy jól döntött. "Életem legjobb döntését hoztam. A Lotus a mezőny élcsapatai közé tartozik" - jelentette ki az Auto Motor und Sportnak. "Tény, hogy több tesztnapot kihagytunk, lemaradásba kerültünk, és már csak öt napunk maradt. Azonban nem vagyok ideges, mert tudom, hogy erős csapat áll mögöttem." Az E22-t a mezőny legszebb és legagresszívebb autójának nevezte.

08:23
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Bedöglött a Caterham

A néhány perce pályára hajtó, s 1:45.094-gyel az alapidőt megadó Ericsson autója robbant le. A tesztet piros zászlóval szakították félbe. Közvetlenül előtte Ricciardo is megtette első bemelegítő körét a Red Bull-lal.

08:28
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nasrnak várnia kell

Javában készülődött első kilométereire egy F1-es autóban, Williamsébe már be is szíjazták, de a megszakítás következtében egyelőre várnia kell erre. Ericsson autója a hátsó egyenesben állt le, most szállítják vissza a Caterham garázsába. Az elromlott autók elszállítása idén tovább tart a szokásosnál, ugyanis az új hibrid rendszer miatt megnövekedett az áramütés veszélye, ezért várnia kell a sportbíróknak arra, hogy megkapják a jelet a mentés megkezdésére.

08:33
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

Bő tíz perc után folytatódhat a gyakorlás, Rosberg élt elsőként a lehetőséggel. Kisvártatva Vergne követi a példáját.

08:37
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nasr felavatva

A Williams új tesztpilótája átesett a tűzkeresztségen, elkezdte a mai munkát. A tabellán egyelőre csak a műszaki hibát szenvedő Ericsson neve mellett szerepel időeredmény (1:45.094). Közben Räikkönen ismét kihajtott a pályára.

08:41
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rövid etapokra készül a Force India

A Twitteren beszámoltak róla, hogy "sok nagyon rövid etapot terveztek", és az aerodinamikával foglalkoznak. Minden bizonnyal azt vizsgálják, hogy az egyes alkatrészek szélcsatornában mért adatai mennyire vannak összhangban a valósággal - ez kedvező hírnek tűnik, arra utal, hogy a csapatnak már kevesebbet kell bíbelődnie az autó gyermekbetegségeivel és az új hajtáslánc beüzemelésével.

08:43
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Vergne átvette a vezetést

Nem valami bombasztikus eredménnyel, de jegyezzük fel, hogy 1:41.784-re vitte le a mércét. A Toro Rossónak már az is részsiker, hogy egyelőre megbízható az autó, hiszen korábban nem volt mindig így.

08:49
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez ki-be járkál

Ahogy a Force India előrevetítette, rövid etapokat megy, méghozzá olyannyira, hogy az utóbbi percekben egyszer sem szelte át a célvonalat, hanem a bokszutcába hajtott. Eddig holtversenyben Vergne és Button tette meg a legtöbb kört, 6-6-ot.

08:56
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nasr a pályán

A korábbi bejegyzésünk félrevezető volt, mert a Williams fényképe alapján azt lehetett hinni, hogy Nasr kihajtott a pályára - pedig nem, csak kitolták az autóját a garázs elé. Most viszont tényleg megkezdte a vezetést a fiatal brazil, Pérezzel osztozik a pályán.

09:00
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Az újonc az élre állt

Megelőzte a tabellán Vergne-t és Ericssont, 1:40.026-ot futott. Rosberg bejött mögé a 2. helyre fél másodperces lemaradással.

09:04
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez nem vár Mercedes-fölényt

Jelenleg hiába tűnik kimagaslónak a Mercedes turbója, Pérez úgy véli, hogy a Ferrari és a Renault hamarosan felzárkózik. "Biztos vagyok benne, hogy a többi gyártó felzárkózik, és nagyon szoros lesz a csata a mezőny eleje és közepe között" - mondta. "Úgy gondolom, hogy a többiek még az első verseny előtt utolérnek." Titokban azért nyilván reméli, hogy nem így lesz, hisz ő maga egy Mercedesszel hajtott Force Indiát vezet.

09:06
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Csúcsforgalom a pályán

Rosberg átvette a vezetést 1:36.237-tel, és Button, illetve Räikkönen is feliratkozott a tabellára. 

09:10
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Bő egy órája tart a teszt, a legfontosabb esemény eddig Ericsson műszaki hibája volt.

1. Rosberg (Mercedes W05) 1:36.237 - 9 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:37.079 - 13 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:38.250 - 8 kör
4Nasr (Williams FW36) 1:39.760 - 11 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
6. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
7. Pérez (Force India VJM 07) - 5 kör
8. Ricciardo (Red Bull RB10) - 1 kör

09:13
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Áll a Lotus

Nem végeztek a javítással, és a Sauberről, valamint a Marussiáról sincs hír, ezért Maldonado, Sutil és Bianchi kénytelen tovább várni. Bizonyára idegőrlő nekik és csapataiknak, hogy a riválisok eközben egyre több és több információhoz jutnak.

09:19
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Áramlásjelző a Williamsen

Az Autosport megfigyelői szerint a csapat használja az áramlásjelző festéket az autóján - emellett azonban a hasznosabb mérőkeretet is bevetette már ma. Most ismét csend van a pályán.

09:23
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Ezért hívják tesztelésnek

"A tesztelés tesztelés, ezért hívják tesztelésnek" - osztja meg a világmegváltó bölcseletet a Caterham a Twitter-oldalán ahhoz kapcsolódóan, hogy szakembereik elkezdték kutatni a műszaki hibájuk okát. Ma eddig csak a Caterham miatt volt szükség piros zászlóra. Pérez közben újra kijött a pályára, de gyaníthatóan csak egy újabb villámlátogatásra.

 

09:29
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg belehúz

1:34.810-re vitte le az etalont, ezzel bő fél másodpercre megközelítette a teszthét eddigi legjobb idejét, melyet csapattársa, Hamilton jegyzett pénteken. Rosberg a második nekifutásra hét tizeddel elmaradt saját legjobbjától.

09:31
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Maldonado a pályán

A Lotus végre elkezdhette a napi munkát, és Maldonadót ennek örömére egy nagy áramlásmérő kerettel küldték pályára. Az eszközt az autó balelső kereke elé helyezték el, amellyel az első szárny mögötti áramlási viszonyokat vizsgálják.

09:37
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg a közepes gumikon ment

A közepes keménységű abroncsokkal futott 1:34.8-at, miközben Hamilton a lágyakkal érte el a hét eddigi legjobbjának számító 1:34.2-t, vagyis a nyers tempót tekintve szinte azonosan teljesített a két versenyző. Az üzemanyagszintekről persze semmit sem tudunk.

09:38
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Piros zászló a Mercedes miatt

No, eddig tartott a Mercedes jó szele - Rosberg alatt megállt az autó az első kanyarkombinációban. Ez a nap második megszakítása.

09:42
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A Lotus megkapta, amit akart

Közölték, hogy sikeresen zajlott az aerodinamikai adatok gyűjtése, most látnak hozzá a számok kibogozásához. A Force India szintén végzett a hasonló munkával, ezután az alapvető beállítások megtalálására fognak koncentrálni.

09:50
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

Ez rövid megszakítás volt, máris folytatódhat a munka. Räikkönen egy hosszabb szünet után hajt ki a pályára a Ferrarival.

09:56
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Lefulladt a Mercedes

Nem történt komoly baj, írják, csupán a bokszból kihajtva lefulladt az autó. Hamarosan folytatni tudják a munkát. A Red Bullnál viszont nem ennyire vidám a helyzet: Ricciardo az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy gondjuk van a hajtáslánccal, és leghamarabb talán egy óra múlva körözhetnek. Pedig a csapat tegnap pont azért hagyta abba idő előtt a munkát, hogy rendesen felkészülhessenek a mai napra...

10:00
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Button javított

Három tizedet faragott előző legjobbjából, most 1:36.732-nél tart, majdnem két másodperccel lemaradva Rosbergtől a 2. pozícióban. Nasr szintén gyorsult, de maradt a 4. helyen.

10:03
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Az állás

Rosberg közel fél másodpercre van a teszthét leggyorsabb idejétől, de Hamiltonnal ellentétben ő nem a lágy, hanem a közepes keveréken futotta meg a legjobb körét.

1. Rosberg (Mercedes W05) 1:34.810 - 13 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:36.732 - 15 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:38.250 - 10 kör
4Nasr (Williams FW36) 1:39.129 - 12 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
6. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
7. Pérez (Force India VJM 07) - 10 kör
8. Maldonado (Lotus E22) - 2 kör
9. Ricciardo (Red Bull RB10) - 1 kör

10:05
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Új csúcs Rosbergtől

Övé a hét legjobb körideje, 1:33.662! Ráadásul nem is az első mért körében futotta meg. A Mercedes egyelőre utolérhetetlennek tűnik. Button és Nasr tartózkodik még a pályán e pillanatban.

10:10
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nemsokára feltűnhet a Marussia

Állítólag körülbelül 20 perc kell még nekik, hogy rendbe rakják az autót, és megtegyék első körüket a mai nap folyamán. Rosberg egyébként a lágy gumikkal futotta meg az etalont.

10:14
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Pérez első mért köre

1:39.258, ezzel az 5. helyre ékelődik be Nasr és Vergne közé. A Force India később hosszabb etapokat tervez. Vergne Toro Rossójával valami zűr lehet, mert másfél órája nem tűnt fel a pályán.

10:20
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton megnyúzza a Mercedest

A heti tesztprogramját befejező brit reméli, hogy az összes rejtett hibát megtalálja csapata a tesztek folyamán. "Örülök minden problémának, ami itt üti fel a fejét, és nem a versenyen. Szeretném a lehető legkeményebben meghajtani az autót, hogy a mérnökök minden problémát megfigyelhessenek" - közölte. Ami az autót illeti, jó benyomásai vannak róla. "Nem kell változtatnom a vezetési stílusomon az új autóhoz, ami jó. Máris sokkal jobban érzem magam ebben, mint a tavalyiban" - mondta.

10:24
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Ezüstös autók a pályán

Button McLarenjének és Rosberg Mercedesének hangja járja át most a bahreini pályát. Sok változás nem figyelhető meg a korábbi napokhoz képest: azok a csapatok, amelyek sokat tudtak gyakorolni, most is aktívak, mások viszont - többek között a Red Bull - értékes időt vesztenek.

10:28
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg megállíthatatlan

Újabb sprintjével négy tizedet javított, 1:33.283 az új szintidő. Úgy tűnik, hogy a Mercedes egy nagydíj szimulációját végzi, és most járnak az időmérőnél. Ha helyes a következtetésünk, délután egy versenyszimulációt is láthatunk tőlük.

10:35
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen javít

Ma sem a Ferrari a legaktívabb a mezőnyben, de Räikkönennek sikerül hat tizedet gyorsulnia, így most 1:37.645-tel áll a 3. helyen. Rosbergtől 4,3, Buttontól 0,9 másodperc a lemaradása. Rosberg egyébként ezt a legjobb idejét is a lágy Pirellikkel érte el.

10:38
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Ericsson hetének vége

A Caterham szerelői keményen dolgoznak, hogy helyrehozzák a két órája elromlott autót, de azt írják, jó esetben csak délutánra készülnek el vele, amikor már Kobajasi ülhet volán mögé.

10:40
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Most a Force India robbant le

Újabb piros zászló, immáron a harmadik a mai nap. Ezúttal Pérez Force Indiája romlott el, miután a mexikói egyéni legjobb részidőket futott az első két szektorban.

10:51
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

És találják ki, ki robog ki elsőként pályára...Ricciardo a Red Bull-lal! Eddig csak egyetlen kört tudott megtenni a címvédő istálló hajtáslánncal kapcsolatos problémája miatt.

10:54
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Vizsgálódik a Force India

Egyelőre nem tudják megmondani, hogy miért állt meg Pérez autója. Button, Räikkönen, Nasr és Maldonado is megjelent a pályán, Ricciardo pedig 1:41.441-gyel iratkozott fel a tabella 6. helyére.

10:58
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Button nagyot javított

1:34.957-es idővel hívta fel magára a figyelmet, 1,674 másodpercre csökkentette a hátrányát Rosberghez képest. Tegnap majdnem hajszálpontosan ugyanilyen idővel, 1:34.976-tal zárt. Ricciardo 1:40.138-ra gyorsult, de még mindig 6.

11:04
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A tabella három óra után

Úgy látszik, hogy végre a Red Bull is elkezdheti az érdemi munkát a mai napon:

1. Rosberg (Mercedes W05) 1:33.283 - 22 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.957 - 30 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:37.645 - 20 kör
4Nasr (Williams FW36) 1:39.129 - 23 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) - 1:39.258 - 19 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) - 1:39.837 - 5 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
8. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
9. Maldonado (Lotus E22) - 4 kör

11:09
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Button is a lágy gumin volt kint

Az időt, amellyel 1,7 másodpercre csökkentette a lemaradását Rosberg mögött, ugyanúgy a lágy gumival futotta, mint a német. Ricciardo egyelőre gondtalanul köröz, rajta kívül Räikkönen és Nasr vezet még e pillanatban.

11:17
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A Marussia bizakodik

Hogy rövidesen elhárítják a problémát, és pályára hajthatnak. A Sauberről viszont továbbra sem tudunk semmit - Sutil már több mint három órája van tétlenségre kárhoztatva.

11:20
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Ebédszünet lehet

Bahreinben dél múlt, elképzelhető, hogy a csapatok most tartják az ebédszünetet, legalábbis azok, amelyek tagjainak nincs sürgős javítanivalója az autón. Ricciardo 12 kör megtétele után vitte vissza a Red Bullt a bokszba.

11:22
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Pályán a Marussia

És igen, Bianchi kijött. A csapat egyelőre csak egy ellenőrző kört tervez, utána pedig rövid etapokat. Bianchi akadály nélkül elvégezte a feladatát, visszatért a bokszba.

11:32
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Új kasztni kell a Saubernek

Az Autosport kiderítette, hogy a Sauber vázán jelentkezett egy probléma, ezért ki kell cserélniük a kasztnit. Délután megpróbálják pályára küldeni az autót.

11:36
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen fél másodpercet gyorsul

1:37.132-re szorította le az idejét, a második Buttontól azonban így is több mint két másodpercre van. Maldonado 1:44.258-cal iratkozott fel a tabellára.

11:40
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Kísérletezik a Lotus

Különböző beállításokat tesztelnek Maldonadóval, aki néhány kör után az imént tért vissza a bokszba. A tabellát vezető Rosberg és Button most hosszabb pihenőt tart.

11:49
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nasr lendületben

A Williams új tesztpilótája szorgalmasan rója a köröket, már 42-nél tart, ez igazán hasznos neki. És ami a legfontosabb, hogy eleddig nem vétett nagy hibát. A többiek közben pihennek, csak Bianchi csatlakozott Nasrhoz a pályán az előbb, illetve most Maldonadót küldi ki a Lotus.

11:56
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Újabb lépés Räikkönentől

1:36.718, további négy tizedet javított az előző legjobb idejéhez képest, ám így sem tud előrébb lépni a 3. helyről. Az élen Rosberg áll 1:33.283-mal.

12:06
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Elérkeztünk a hét utolsó tesztnapjának félidejéhez, az állás:

1. Rosberg (Mercedes W05) 1:33.283 - 27 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.957 - 39 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:36.718 - 44 kör
4Nasr (Williams FW36) 1:39.036 - 47 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:39.258 - 19 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:39.837 - 13 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
8. Maldonado (Lotus E22) 1:44.258 - 18 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
10. Bianchi (Marussia MR03) - 2 kör

12:15
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nasr magányosan köröz

Ő az egyetlen legény talpon a vidéken, és már 50 kör felett jár. Ha megtesz még néhányat, és nem üt be krach a Williamsnél, teljesíti a szuperlicenszhez szükséges 300 kilométert F1-es autóval. Most Rosberg is kijött a pályára.

12:19
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Versenyszimuláció jöhet Rosbergtől

Az első köre után áthajtott a bokszutcán, szóval lehet, hogy a felvezető kört gyakorolta. Utána 1:39-es körrel nyitotta az etapját. Räikkönen közben csatlakozott hozzá a pályán.

12:28
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen megelőzi Rosberget

De nem a tabellán, attól még messze vagyunk - Ferrarijával a célegyenesben húzott el a Mercedes mellett. Az előző próbálkozásakor a lágy gumikon egy tizeddel maradt el saját legjobb idejétől.

12:32
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

fölött a Mercedes

Rosberg a lágy gumival nyitotta a versenyszimulációját, a köridői 1:40 fölé estek vissza, ahogy koptak az abroncsok. Meg nyilván a benzinspórolással is kísérletezett.

12:36
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Ricciardo újra munkában

Az előző - egyben első mai - etapja zökkenőmentesen alakult a Red Bull-lal, most egy hosszabb szünet után tért vissza a pályára. Rosberg most 1:42-es köröket jegyez.

12:44
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg a bokszban

Összesen 15 kört tett meg, ebből 13 volt mért. Három 1:39-es kör után öt 1:40-1:41-es időt futott, majd 1:42 alá lassult.

12:50
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Maldonado folytatja

Újabb köröket tesz meg a Lotusszal, miközben Rosberg nekivágott a második etapjának, maradva a lágy keverékű abroncsokon. Az első köre 1:38.716 volt.

12:54
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Még dolgoznak a Sauberen

Sutil ma még nem hajthatott pályára a kényszerű kasztnicsere miatt, de a Caterhamnél és a Toro Rossónál sem sokkal rózsásabb a helyzet: Ericson a délelőtti műszaki hibájával 4, Vergne 6 körnél rekedt meg.

12:58
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Most Rosberg előzött

Maldonadót előzte meg a célegyenesben, itt egy kép róla a Mercedes jóvoltából. Most csak ők ketten köröznek. Maldonado 1:41.546-ra javított, és Vergne-t megelőzve feljött a 7. helyre. 

13:02
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Button a pályán

Egy ideje nem mutatta meg magát a McLaren, de most kijött a pályára, miközben Maldonado a garázs felé vette az irányt.

13:09
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Az állás

Rosberg zavartalanul folytatja a versenyszimulációt, mások azonban annak is örülnének, ha feleannyi kört megtehetnének, mint ő.

1. Rosberg (Mercedes W05) 1:33.283 - 52 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.957 - 39 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:36.718 - 53 kör
4Nasr (Williams FW36) 1:39.036 - 54 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:39.258 - 19 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:39.837 - 13 kör
7. Maldonado (Lotus E22) 1:41.546 - 25 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
10. Bianchi (Marussia MR03) - 2 kör

13:12
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Ugyanott hibázik Rosberg és Button

A hátsó egyenesre vezető cseles, lejtős hajtűnél mindketten hibáztak: Rosberg lesodródott a pályáról, Button pedig állóra fékezte az egyik kerekét. Mindketten a lágy gumikon köröznek most.

13:16
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Grosjean is műszaki hibával szív

Igaz, ezúttal nem a Lotusával, hanem egy repülővel van baj, írja Twitteren. Grosjean Moszkvába tart egy rendezvényre, de a londoni Heathrow-n a kelleténél több időt kénytelen tölteni, mert a légitársaságnak ki kell cserélnie a meghibásodott repülőgépét az úthoz.

13:18
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg egyedül maradt

A köröket rendületlenül rovó versenyző az egyetlen a pályán, miután Button is visszatért a bokszba. De csak eddig, mert Nasr most folytatja a felkészülést.

13:21
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Közepes gumik a Mercedesen

Rosberg vélhetően az utolsó etapját teljesíti a képzeletbeli futamon, miután előbb 15, majd 16 kört nyomott le a lágy keveréken. Az előző etapjában az 1:38-as kezdés után öt 1:39-es kört futott néhány tizedes szórással, aztán javarészt 1:40-es időket jegyzett, mielőtt visszalassult 1:41-esekre.

13:30
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Piros zászló

Alighogy csatlakozott a pályán Rosberghez Button és Maldonado, meg kellett szakítani a gyakorlást, mert az egyik bója - a hátsó egyenesre vezető balos hajtűnél - elmozdult a helyéről. Ez a negyedik piros zászlós megszakítás ma, az előző hármat a Caterham, a Mercedes, illetve a Force India lerobbanása okozta.

13:39
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

Folytatódik az akció. Rosberg versenyszimulációjának nem tett jót a kis közjáték, némileg bekavart a programjába.

13:42
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg és Button a pályán

Kicsit több mint két óra van hátra a tesztnapból. Fogy az ideje a Saubernek, a Caterhamnek, a Toro Rossónak és a Force Indiának, hogy ismét pályára mehessenek.

13:49
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Még mindig csak ketten köröznek

Méghozzá Rosberg és Button. A többi csapat meg irigykedik rájuk, bár a sok gond miatt lehet, hogy erre nincs idejük...Közben Bianchi is kijött egy újabb ellenőrző körre.

13:59
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Elindult a Sauber

Nagy nehézségek árán, de eljutottak odáig, hogy Sutil megtehessen egy installációs kört. Még két óra van hátra a tesztnapból.

14:04
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Íme a tabella

Az állás jelenleg:

1. Rosberg (Mercedes W05) 1:33.283 - 74 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.957 - 49 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:36.718 - 53 kör
4Nasr (Williams FW36) 1:39.036 - 56 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:39.258 - 19 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:39.837 - 15 kör
7. Maldonado (Lotus E22) 1:41.546 - 32 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
10. Bianchi (Marussia MR03) - 3 kör
11. Sutil (Sauber C33) - 1 kör

14:07
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nasr javított

1:38.764 a legjobb ideje, a közepes gumikon futotta. Megélénkült a forgalom, a brazil mellett kint van a pályán Button, Räikkönen és Sutil is, Rosberg viszont befejezte a versenyszimulációt.

14:12
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Szégyenlős volt a Sauber autója

"A C33 délelőtt gondolt egyet, és hihetetlenül szégyenlős lett. Szerencsére a személyzetünknek sikerült meggyőznie, hogy visszatérjen a pályára" - írta tréfásan a csapat Twitteren. Sutil két további kör után újra visszatért a bokszba, csakúgy, mint Nasr, így jelenleg Räikkönen egyedül taposhatja a gázt.

14:21
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Üres a pálya

Räikkönen is visszatért a bokszba. Eddig Rosberg tette meg a legtöbb kört ma, akinek csapata, a Mercedes most nyilván a versenyszimuláció során gyűjtött adatokat tanulmányozza. 60 kör fölé jutott a Ferrari, a McLaren és a Williams is, de a mezőny maradék részében csak a Lotus tudott legalább feleennyi kört megtenni.

14:26
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg utolsó etapja

A közepes keménységű gumikon futotta, és huzamos ideig sikerült az 1:39-1:40-es tartományban maradnia. Csak az utolsó öt köre volt lassabb ennél. Räikkönen közben megtörte a csendet, és kijött a pályára a Ferrarival.

14:33
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

38 fokos az aszfalt

Jól felmelegedett a nap folyamán. A levegő hőmérséklete 22 fok. A pályán jelenleg Räikkönen és Maldonado tartózkodik.

14:39
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A Force India befejezte

A hajtáslánc meghibásodása miatt befejezték a tesztelést a hétre, az Autosport úgy tudja, a váltó romlott el. Pérez négy órával ezelőtt, 19 kör megtétele után állt félre az autójával.

14:43
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Nasr megint javul

1:37.569-et csiholt ki a Williamsből, egyre jobb köridőre képes, ahogy gyűlik a rutinja. A 4. helyen áll.

14:52
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Maldonado is farag az idejéből

Közel hét tizedet javított, 1:40.792. A Caterhem közben üzente, hogy járatják a motort, és a tervek szerint még a tesztnap vége előtt ki tudják küldeni Kobajasit a pályára.

14:55
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Újabb megszakítás a Mercedes miatt

Délelőtt egy lefulladással már előidézett egy piros zászlós szünetet a csapat, most megint miattuk állítják le a bulit.

15:00
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Még egy óra van hátra a tesztnapból:

1. Rosberg (Mercedes W05) 1:33.283 - 86 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.957 - 66 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:36.718 - 69 kör
4Nasr (Williams FW36) 1:37.569 - 67 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:39.258 - 19 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:39.837 - 15 kör
7. Maldonado (Lotus E22) 1:40.792 - 38 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
10. Bianchi (Marussia MR03) - 3 kör
11. Sutil (Sauber C33) - 3 kör

15:04
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Folytatódhat a teszt

Visszaszállították a Mercedest a garázshoz, de a zöld jelzés után még senki sem hajtott pályára.

15:09
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Megjavították a Caterhamet

Így Kobajasi pályára gördülhetett, a japánnak szűk egy óra áll a rendelkezésére. Az autó akkumulátorával volt probléma.

15:13
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Maldonado ötödik

Pérez elé ugrott 1:38.707-es idejével, az 5. helyre. Kobajasi nem vacakol ellenőrző körökkel, egyből mérteket megy, és csapattársa, Ericsson elé vág egyből. Az 1:44.286 azért nem világmegváltó eredmény.

15:18
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

A Marussia még reménykedik

Hogy visszaküldhetik a pályára Bianchit, akinek a neve mellett eddig csupán 3 kör szerepel, eredmény nélkül. A Marussia az üzemanyagrendszer hibájával bajlódik.

15:20
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Életet leheltek a Toro Rossóba

Nocsak, hosszú órák után Vergne megjelent, és 1:40.472-re javított. Minden jó ha a vége jó? A Mercedesnél közben keresik az okát Rosberg legutóbbi technikai hibájának.

15:30
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg megpihenhet

A hírek szerint már nem hajt pályára a Mercedes, a szerelők ellenben még vizsgálják, hogy mitől állt meg az autó. Az Autosport tudósítója közölte, hogy az autó felfüggesztésén és az oldalsó légterelő elemeken sok az áramlásjelző festék.

15:34
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Kobajasi köröz

Próbálja menteni a menthetőt, a lehető legtöbb kört akarja megtenni a Caterhammel. Egyelőre működik az autója, 11 körnél jár. Vergne azóta visszatért a bokszba.

15:41
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Újabb piros zászló

Immár a hatodik a nap folyamán, a vétkes ezúttal Sutil és a Sauber. A svájci csapatnak is bőven lesz megoldandó problémája a következő tesztig.

15:48
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Bő tíz perc van hátra

Magyar idő szerint 15 órakor ér véget a gyakorlás. Sutil autóját visszahozták a bokszutcába, mindjárt folytatódhat a teszt.

15:52
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

Kevesebb, mint tíz perc maradt a tesztnapból. Räikkönen, Nasr, Maldonado, Vergne, Kobajasi és Bianchi hajtott pályára.

15:56
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Még egy megszakítás

A hetediket Räikkönen okozta a 4-es kanyarnál, de nem műszaki hiba az oka: a kijáratnál túl durván lépett a gázra, megpördült és a falnak ütközött. A Ferrari eleje sérült meg.

16:01
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Vége a teszthétnek

Már nem indul újra a gyakorlás. A következő tesztre szintén Bahreinben kerül sor, jövő hét csütörtök és vasárnap között. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az eredménylistával és a részletes összefoglalóval.

16:21
február 22, 2014
Vágólapra másolva!

Az eredmények

Kevés változást hozott az előzőekhez képest a Bahreinben zajló teszt utolsó napja: a Mercedes uralta a pályát, a McLaren és a Ferrari tisztes távolságból tartotta velük a lépést, a Red Bull pedig lényegében ismét elvesztegetett egy napot, ugyanis Daniel Ricciardo csupán 15 kört tudott megtenni. Az bizonyára nem vigasztalja őket, hogy ezúttal más csapatoknak is alaposan meggyűlt a baja a technikával, és összesen hét alkalommal kellett megszakítani a gyakorlást.

Lewis Hamilton tegnap nem tudta lebonyolítani a betervezett versenyszimulációját, Nico Rosbergnek viszont ma sikerült a sajátját, és előtte a virtuális időmérőjén 1:33.283-at repesztett a lágy gumikon, egy másodperccel jobbat, mint a csapattársa pénteken ugyanilyen abroncsokkal. (A különbségben természetesen benne van az, hogy azóta tovább javult az aszfalt állapota.) "Jó volt a balansz, képes voltam támadni a pályát. Később végrehajtottunk egy versenyszimulációt, ami kulcsfontosságú volt ahhoz, hogy megtanuljuk a sok újdonságot az autóban. Rengeteg visszajelzést kaptam a mérnököktől, a fejem teli volt információval!" - mondta Rosberg, aki egy 15 és egy 16 körös lágy gumis etap után a közepes abroncsokon fejezte be a szimulációt, bár az utolsó etapját megszakította egy piros zászló.

A Mercedes elégedetten zárta az első bahreini teszthetet, ám a jókedvüket kicsit beárnyékolhatja, hogy két műszaki hibával szembesültek ma, és egyelőre csak az első okát tudják (az autó a bokszból kihajtva, egy gyakorlórajt után lefulladt).

Rosberg 1 másodpercre került saját tavalyi pole-jához a Mercedesszel Forrás: Mercedes

A McLarennél nem voltak nagyobb zűrök, és a csapat a jó formáját is megőrizte, így Jenson Button az MP4-29-be 66 kört pakolva a 2. helyen zárt. Legjobb idejét Rosberghez hasonlóan a lágy keveréken jegyezte, ám a hátránya meghaladta a másfél másodpercet.

A Ferrarinál ma Kimi Räikkönen vezetett hosszabb-rövidebb szünetekkel megspékelve, a feladata különböző beállítások tesztelése, a lágy és a közepes gumitípus kipróbálása volt, továbbá próbarajtokat végzett. A harmadik pozícióban végző finn nem zárhatta elégedetten a napot, ugyanis néhány perccel a leintés előtt túl durván adott gázt a 4-es kanyar kijáratánál, és egy megpördülés után leamortizálta autójának elejét a palánkon.

A Williams újoncot avatott Felipe Nasr személyében, aki korábban még sohasem vezetett F1-es autót. A brazil tesztpilóta nem szeppent meg, nagyobb hiba nélkül abszolválta a napot, és teljesítette a szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 kilométernyi távot. Az utolsó órában fokozatosan faragott a legjobb idejéből, és úgy tudta 851 ezredre megközelíteni Räikkönent, hogy a finnel ellentétben nem a lágy, hanem a közepes keverékű Pirellivel volt a leggyorsabb. "Sokféle gondolat kavargott bennem, mielőtt beültem az autóba, de olyan volt, mint amire számítottam: az autó nagyon különbözött bármelyik másiktól, amit előzőleg már vezettem, nagyobb a leszorítóereje, a fékek hatékonysága és az ereje" - mesélte a 21 éves pilóta, akinek 87 körénél csak Rosberg tett meg többet. "Ez egy tanulási folyamat volt számomra, de egész nap adtam a visszajelzéseket a mérnököknek, és szerintem hasznos tapasztalatokkal gazdagodtunk."

Noha csak másfél órával a pálya megnyitása után tudta először pályára küldeni az autóját, a Lotus pozitív hangulatban zárta a hetet. "Ez volt az első valódi tesztnapunk, elégedettek vagyunk. Azt tudjuk, hogy megvan a gyorsaságunk, a legnagyobb probléma a megbízhatóság lesz" - közölte Alan Permane, a csapat vezető versenymérnöke az Auto Motor und Sporttal. Pastor Maldonado a nap végén kezdett felfelé lépkedni a tabellán, addig zömmel aerodinamikai méréseket végzett, illetve a hajtáslánc különböző beállításaival kísérletezett. Végül 1:38.707-tel zárt, több mint 5 másodperccel kikapva Rosbergtől. "Az autó megbízhatósága sokat javult, ami kedvezett a munkánknak, és ez remélhetőleg jó jel a következő hétre" - mondta a venezuelai.

Majdnem az egész napot kihagyta több csapat

Az első öt pozícióban végző pilótából négynek sikerült elérnie a 60 kört, és ettől Maldonado is csak eggyel maradt el, a mezőny maradék hét tagja viszont együtt is csak alig tudott ennyit megtenni. A Red Bull kálváriája annak ellenére folytatódott, hogy pénteken szándékosan idő előtt befejezték a tesztelést, hogy a mai napot gördülékenyen teljesíthessék. Nos, ez nem jött össze: Daniel Ricciardo az ellenőrző köre után majdnem három órát volt kénytelen a bokszban várni, s noha aztán lenyomott egy közepesen hosszú etapot, azzal lényegében véget ért számára a munka. Az RB10-ben állítólag a hajtáslánccal volt gond.

"Reggel úgy éreztük, hogy jó formában vagyunk. Mindennel időben elkészültünk, azonban Daniel installációs körében felfedeztünk egy szoftveres hibát, ami lefoglalt bennünket délelőttre. Dél körül újra pályára hajtottunk, teljesítettünk egy 10 körös etapot, melyet meg kellett szakítanunk egy újabb mechanikai hibából eredően. Behívtuk a bokszba Danielt, és sérüléseket láttunk az autón, amelyekről kiderült az alaposabb vizsgálatok után, hogy súlyosabbak, mint képzeltük" - nyilatkozta Andy Damerum a Red Bull mérnöki stábjából.

Komoly nehézségek hátráltatták a Force Indiát, a Saubert, a Toro Rossót, a Caterhamet és a Marussiát is, az ő versenyzőik nem tudtak mérvadó kört futni. A Force Indiának az edzés utolsó kétharmada esett ki, mivel két és fél órával a tesztnap kezdete után Sergio Pérez autója megállt. "Ebéd előtt meghibásodott a hajtáslánc, ami lerövidítette a programunkat, és ez a garázsba száműzött minket a délután maradék részére. A megoldásra fordított munka és az időhiány figyelembe vételével úgy döntöttünk, hogy jobb, ha összeszedjük magunkat, és arra koncentrálunk, hogy a következő héten elérjük a céljainkat" - nyilatkozta Otmar Szafnauer, a csapat sportigazgatója. Pérez addig rövid etapokon aerodinamikai méréseket végzett, a későbbre tervezett hosszú menetekre azonban nem nyílt lehetősége.

A Sauber fordított utat járt be, mivel a váz hibájából kifolyólag kasztnit kellett cserélniük, és a műveletet csak két órával a kockás zászló meglengetése előtt fejezték be. Mindazonáltal Adrian Sutil így sem jutott messzire, egész pontosan négy körig, aztán az ötödikben lerobbant alatta a C33. A Sauber mérnökeinek irányítója, Giampaolo Dall'Ara ugyanakkor úgy fogalmazott, hogy "sokat tanultak az elmúlt négy napban, feltérképezték a különböző gumikeverékeket, végrehajtottak az aerodinamikai teszteket, az időmérő és a futam szimulációját."

Sűrű napja volt a Toro Rosso és a Caterham szakembereinek is, mert gyakorlatilag az egész napjuk ráment arra, hogy a teszt elején elszenvedett műszaki hibát orvosolva valahogy újra életet leheljenek az autóba. Erőfeszítéseiket siker koronázta, az utolsó órában Jean-Eric Vergne vissza tudott térni a pályára, Kamui Kobajasi pedig át tudta venni a volánt a napot kezdő csapattársától, Marcus Ericssontól. Vergne azt mondta, hogy "súlyos" probléma volt a Renault motorjával, míg a Caterhamnél egy elektromos hibával vesződtek.

A megbízhatóság terén a legrosszabb helyzetben lévő Marussiával Jules Bianchi csupán öt ellenőrző kört tudott megtenni.

A következő, egyben utolsó tesztet szintén Bahreinben rendezik, a február 27. és március 2. közti négy nap lesz az utolsó alkalma a csapatoknak a felkészülésre a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra. Az e heti teszt összesített statisztikáit itt tekinthetik meg.

A tesztről élőben készült tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!