A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNFucsovics Márton
14:45TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNAndrásfi Tibor
15:05VívásGrabiel Lugo-Tibor Andrasfi
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:45TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
Fantasztikusan izgalmas, az időjárás által is megbolondított kvalifikáción hódította el az új turbókorszak első pole pozícióját Lewis Hamilton. Az eső miatt borult a papírforma, Daniel Ricciardo a Red Bull-lal beférkőzött a két Mercedes közé, míg csapattársa, a címvédő Sebastian Vettel már a Q2-ben kiesett, Kimi Räikkönen pedig összetörte a Ferrarit. Az újonc Kevin Magnussen egy 4. rajthellyel debütált, és beverekedte magát a döntőbe mindkét Toro Rosso is.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül32 bejegyzés
07:40
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Az év első időmérője következik

Köszöntjük kedves olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj időmérő edzéséről élőben készülő tudósításunkban! A csapatok mostantól nem bújkálhatnak, a kvalifikáción mindenki a legtöbbet próbálja kihozni magából, ezért várhatóan az eddigieknél tisztább képet kapunk az erősorrendről. A szabadedzések alapján mindenesetre egyértelműen a Mercedes az időmérő legnagyobb esélyese, Rosberg szombaton 1,3 másodpercet vert a mezőnyre. 

07:43
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Ketten is büntetést kapnak

Valtteri Bottas és Esteban Gutiérrez máris hátrányba került, váltócsere miatt mindkettejüket 5 hellyel hátrébb sorolják majd az időmérő után. Könnyen lehet, hogy a vasárnapi futamig még több csapatnál is megbízhatósági problémák jelentkeznek, hiszen pénteken is a szokásosnál több gonddal küszködtek a versenyzők. Az FIA egyébként azt ígérte, a 107 százalékos szabályt ezúttal nem veszik majd túl szigorúan.

07:46
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Esős időmérő lesz?

Az előrejelzések alapján 50 százalék az esélye annak, hogy esni fog a következő egy órában. Tavaly akkora eső áztatta a pályát, hogy az időmérőt vasárnap délelőttre kellett halasztani.

07:53
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Új szabályok

A szabályváltozások az időmérő rendszerét sem kerülték el: az idei évtől kezdve a Q3-ba bejutott versenyzők egy extra szettet kapnak a lágyabb keverékű gumikból, amit az időmérő után vissza kell szolgáltatniuk. Így lényegesen csökken annak az esélye, hogy az utolsó szakaszban néhány versenyző taktikai okokból a bokszban marad. A versenyt azzal a gumival kell majd megkezdeniük, amellyel a Q2-ben megfutották a legjobb idejüket.

08:00
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Elkezdődött a Q1

További változás, hogy az időmérő első szakasza ezentúl 20 helyett 18 perces lesz, míg a Q3 hosszát 10-ről 12 percre növelték. Máris nagy a forgalom a pályán, egyedül Sebastian Vettel maradt a garázsban.

08:04
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Massa vezet

A Williams a lágy gumikon küldte a pályára a brazilt, miközben a 2. helyezett Hamilton a közepes gumikat használja. Közben Vettel is a pályára hajtott, a Red Bull is egyből a lágy abroncsokat választotta.

08:05
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Ricciardo az élen

1:30.775-ös idővel állt az élre, a lágy gumikat használja ő is. Közben Vettel hibázott, a 10-es kanyarban súrolta a falat, de úgy tűnik, nagyobb gond nélkül megúszta az esetet. 

08:08
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Alonso is lágyakon

A Ferrari a közepes gumikon küldte a versenyzőit a pályára, de az első körök után ők is lágyakra váltottak. Lehet, hogy a csapatok esőre számítanak, ezért szeretnének minél előbb gyors köröket futni. Maldonado kivételével már mindenki futott mért kört, továbbra is Ricciardo vezet Magnussen és Massa előtt.

08:10
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Már esik az eső

A pályán ez annyira még nem érezhető, de a nézők felvették az esőkabátjaikat, és a versenyzőket is figyelmeztetik a rádión. Bajban lehetnek a kiesőzónában lévő pilóták, jelenleg Chilton, Gutiérrez, Bianchi, Ericsson, Grosjean és Maldonado aggódhat. 

08:12
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Csúszik a pálya

Egyre jobban esik, már csúszkálnak a versenyzők. Maldonado a kavicságyba is kilátogatott, neki még mindig nincs mért köre. Grosjeannak szóltak a rádión, hogy próbáljon meg gyorsabban körözni, de a francia ezt válaszolta: "Nem tudok!" 

08:15
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Mindenki a bokszban

Már csak 2 perc van hátra, nem valószínű, hogy bárki is javítani tud. A két Lotustól vélhetően elbúcsúzhatunk, Kobajasi viszont bejut a Q2-be a Caterhammel.

08:17
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Gutiérrez a pályán

Az intermediate gumikon hajtott ki, persze nem a javítás reményében, csak a vasárnapi versenyre teszteli a Sauber balanszát. Ő az egyik versenyző, akivel a Q2-ben már nem találkozunk.

08:19
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Vége a Q1-nek

Kiesett Chilton, Bianchi, Gutiérrez, Ericsson, Grosjean és Maldonado. Az első tíz helyezett: Ricciardo, Magnussen, Massa, Alonso, Button, Bottas, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Rosberg.

08:23
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Esőgumikkal kezd a Ferrari

Az eső kicsit alábbhagyott, de a Ferrari a Twitteren jelezte, hogy az első percekben mindenképp az esőgumikat használják majd. A Q1-ben egyébként a Mercedes mellett a Toro Rossók tudtak spórolni a lágy gumival. 

08:25
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Elkezdődött a Q2

A versenyzők csúszkálnak, Bottas néhány másodpercre el is hagyta a pályát. Ilyen körülmények között nehéz keményen hajtani, főleg Ausztráliában, ahol a pályát övező falak vészesen közel vannak. 

08:28
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg vezet

A két Williams előtt, 1:46.708-as idővel. Kvjat és Kobajasi használja az esőgumikat, a többiek intermediate abroncsokkal köröznek. Közben Ricciardo átvette a vezetést, folyamatosan gyorsulnak a versenyzők.

08:30
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Bottas megpördült

Előtte viszont az élre állt, de csak néhány másodperc erejéig, mert Ricciardo 1:45.655-ös idővel visszavette a vezetést. Räikkönen kiesőhelyen áll, egyelőre az időmérőn sem tudja tartani a tempót Alonsóval. 

08:33
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

A Mercedesek az élen

Szárad a pálya, folyamatosan javulnak a köridők. Most éppen Hamilton vezet, 1:44.662-es idővel, Rosberg ennél 2 tizeddel gyengébb kört futott. Räikkönen javítani tudott, a 7. helyre jött fel, de Vettel még aggódhat, a 11. helyen áll. 

08:36
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Ricciardo visszavette az első helyet

Eddig az ausztrál az időmérő sztárja, folyamatosan ott van az élmezőnyben, most 1:44.031-es idővel vezet. A versenyzők többsége most visszatért a bokszba, hogy vadonatúj intermediate gumikkal vághassanak neki az utolsó perceknek. Most Magnussen, Räikkönen, Vettel, Pérez, Sutil és Kobajasi áll kieső helyen. 

08:39
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Rohamosan javul a pálya állapota

Szinte percenként változik a sorrend az élmezőnyben. Rövid ideig Alonso és Rosberg is állt az élen, majd megint Ricciardo vette át a vezetést. Vettel továbbra is kieső helyen áll. 

08:40
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen falnak ment

A 3-as kanyarban csapta a korlátnak az autóját, lengetik a sárga zászlókat. Ez nagyon rosszul jött azoknak a versenyzőknek, akiknek még szükségük lett volna a javításra. 

08:42
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Vettel kiesett

Vége a Q2-nek, több sztártól is búcsúzunk. Az utolsó 6 helyen Button, Räikkönen, Vettel, Sutil, Kobajasi és Pérez végzett. Az élmezőnyben Rosberg végül 1:42.264-es idejével megelőzte Ricciardót, a Q3 további résztvevői: Alonso, Hamilton, Magnussen, Hülkenberg, Vergne, Bottas, Massa, Kvjat. 

08:45
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Ricciardo parádézott

Csak 3 századdal maradt el Rosbergtől, Vettelnél pedig 2 és fél másodperccel gyorsabb volt. Meglepetésre mindkét Toro Rosso továbbjutott, így az első 10 helyezett között három Renault-motoros autót találunk. Az eső közben teljesen elállt, ezért várhatóan a Q3-ban is folyamatosan javulnak majd a köridők. 

08:48
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Megint rákezdett az eső

Most intenzíven esik, a pálya sokkal vizesebb lett az elmúlt percekben, ezért a versenyzők többsége várhatóan esőgumikkal hajt majd a pályára. 

08:49
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Elkezdődött a Q3

Alonso az intermediate-eket választotta, a többiek esőgumikon kezdik meg az utolsó szakaszt. Mind a tíz versenyző a pályán van. 

08:52
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg vezet

1:45.550-es idővel kezdett. Közben a csalódott Vettel nyilatkozott a Sky Sportsnak. Azt mondta, ma több problémájuk volt az autóval, mint a tegnapi edzéseken, de reméli, hogy Ricciardo képes behozni a Red Bullt "oda, ahova való." A vasárnapi kilátásairól úgy nyilatkozott, hogy "hosszú futam lesz, bármi megtörténhet."

08:54
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

A két Mercedes az élen

Hamilton vezet, 1:45.335-ös idővel. Ricciardo a harmadik, de a lemaradása majdnem 8 tized. A csapatok eltérő taktikát alkalmaznak az utolsó körökre: a Mercedes esőgumikon maradt, Ricciardo interekre váltott, Alonso pedig esőgumikra cserélte a köztes abroncsokat. 

08:56
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg hibázott

A 9-es kanyarban szaladt le a pályáról, de a következő körében még javíthat. Az utolsó körök következnek, továbbra is a Mercedesek vannak a legjobb helyzetben. 

09:00
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Hamiltoné a pole

Parádés utolsó perceket láthattunk, először Rosberg futotta meg a legjobb köridőt, majd a fantasztikus időmérőt futó Ricciardo állt rövid ideig az élre. Az utolsó szó azonban Hamiltoné volt, 1:44.231-es idővel, 3 tizedes előnnyel szerezte meg a pole-t. Kvjat az utolsó percekben falnak ütközött a 9-es kanyarban, de a sárga zászlók lengetésére nem volt szükség. 

09:04
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az első 10 helyezett: Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Magnussen, Alonso, Vergne, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Bottas. Ne felejtsük el, hogy Bottas váltócsere miatt 5 helyes rajtbüntetést kap, ezért csak a 15. helyről indulhat. 

09:06
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Jók voltak az újoncok

Magnussen remek teljesítménnyel a 4. helyre hozta be a McLarent, miután Button már a Q2-ben kiesett. Kvjat a hibája ellenére is elégedett lehet, hiszen élete első időmérőjén a 8. helyre hozta be a Toro Rossót.

09:10
március 15, 2014
Vágólapra másolva!

Az eredmények

Annak ellenére, hogy a papírformának megfelelően az egyik Mercedes szerezte meg a pole pozíciót az Ausztrál Nagydíjra, a 2014-es idény, egyben az új turbüókorszak első kvalifikációja az utolsó percig rendkívüli izgalmakat tartogatott. Ez a Q1-ben megérkező esőn kívül nagyrészt Daniel Ricciardónak volt köszönhető, aki az egész edzés során az élmezőnyben tartotta a Red Bullt, és végül csak 3 tizeddel maradt le Lewis Hamilton mögött a pole pozícióról.

Az esős Q3 utolsó percében 1:44.231-es kört futó Hamilton szerint „hihetetlenül nehéz” volt az időmérő, főleg azt figyelembe véve, hogy a téli teszteken egyszer sem próbálhatta ki vizes pályán a Mercedest. „Az új autókat sokkal nehezebb esőben uralni, és én most vezettem először ilyen körülmények között – biztos vagyok benne, hogy ez sok másik versenyzőre is igaz” – nyilatkozta a pályafutása 32. pole-ját bezsebelő brit. „Nehéz volt eldöntenünk, hogy intermediate-ekre váltsuk-e az esőgumikat, de végül nem kockáztattunk inkább.”

A Mercedes végig az esőgumikat használta a Q3-ban, a Red Bull viszont az utolsó körökben intermediate abroncsokra váltott az alábbhagyó esőben. Ricciardo 1:44.548-as köre azt mutatja, hogy a két gumitípus között nem volt nagy különbség, de a Red Bullnál Melborune-ben debütáló ausztrál végül lemaradt a pole-ról. „Az egész edzés nagyon jól alakult” – mondta. „Ez volt az eső alkalom, hogy vizes pályán a határon vezettük az autóinkat – trükkös helyzet volt, de ugyanakkor nagyon jól szórakoztam. Jó érzés, hogy végig az élmezőnyben voltam, és olyan köridőket futottam, amelyekkel a pole-ért is harcba szállhattam.”

Hamilton pályafutásának 32. pole-ját szerezte meg, utolérve Nigel Mansellt - a galériához kattintson! Forrás: AFP/William West

Az első rajtsorról 47 ezreddel lemaradó Nico Rosberg szerint „nem csináltunk mindent tökéletesen, de olyan nagyot nem is hibáztunk”. A német valószínűleg jobb köridőt is elérhetett volna, de az utolsó körét néhány másodperccel a kockás zászló meglengetése után fejezte be, ezért riválisaival ellentétben nem maradt ideje egy újabb próbálkozásra. A 4. helyet meglepetésre a McLaren újonca, Kevin Magnussen szerezte meg, a Q3-ban furcsa taktikát választó Fernando Alonsót is megelőzve. A Ferrari a többiekkel ellentétben pont az utolsó percekre rakta fel az esőgumikat, miközben az első percekben az intereken próbálkoztak.

Elégedett lehet az időmérőjével a Toro Rosso is, amely mindkét versenyzőjével képviseltette magát a Q3-ban. Jean-Eric Vergne a 6., Danyiil Kvjat pedig a 8. helyről rajtolhat vasárnap, bár az orosz újonc az utolsó körében, egy fehér csíkon megcsúszva a falnak ütközött a 9-es kanyarban. A két Toro Rosso közé Nico Hülkenberg fért be, aki 9 hellyel kvalifikált előrébb, mint csapattársa, Sergio Pérez. A Williams a várakozásokkal ellentétben nem tudott beleszólni az élmezőny harcába, a Q3 utolsó két helyén végeztek, Valtteri Bottas ráadásul a váltócseréje miatt csak a 15. helyről indulhat.

A rohamosan száradó pályán futott Q2-ben egymás után búcsúzhattunk a nagynevű versenyzőktől. Kimi Räikkönen pár perccel a szakasz vége előtt a falhoz csapta a Ferrarit a 3-as kanyarban, a motorvezérlésel az egész edzésen küszködő Sebastian Vettel, akinek egy sárga zászló miatt is lassítania kellett, pedig csak a 13. legjobb időt tudta autózni, így egy hellyel a finn mögül indulhat. Őket Jenson Button előzte meg, de Magnussen teljesítményét elnézve nem lehet elégedett a 11. helyével. Vettel elmondta, már a szabadedzésen is küszködött az autója vezethetőségével, a pénteki edzésen sokkal jobbnak érezte az RB10-et. „Meg kell fejtenünk, hogy miért van így. Csalódott vagyok, de Daniel eredménye ad egy kis reményt” – mondta a címvédő.

Csalódott lehet a Sauber, miután Adrian Sutil csak a 14. helyen zárt, Esteban Gutiérrez pedig már a Q1-ből sem jutott tovább. A Caterhamnél örülhetnek a Q2-be bejutó, végül Pérezt is megelőző Kamui Kobajasi 15. helyének, és a Marussiák is a szokásosnál néhány hellyel előrébb végeztek. Ez a Lotus továbbra is katasztrofális formájának tudható be: Romain Grosjean még Marcus Ericssontól is 1,8 másodperccel maradt el, Pastor Maldonado pedig egyetlen mért kört sem tudott megtenni.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!