A Spanyol Nagydíj hétvégéjét az élen kezdő Nico Rosberg péntek délután nem tudott Lewis Hamilton előtt maradni, sőt, rajta kívül a ferraris Sebastian Vettel is beférkőzött elé, így továbbra is nehéznek tűnik a helyzete, hogy megkezdje a felzárkózást a lendületben lévő csapattársához a tabellán.
Hamilton a közepes keménységű gumikon egyedüliként futott 1:26-os kört, mindenki másra legalább négy tizedmásodpercet vert. Vettel három és fél tizeddel előzte meg Rosberget. A hosszú etapok elején a Mercedes a közepes gumikat tesztelte, és utána váltottak a kemény keverékre, míg Vettel utóbbi típuson töltötte a délután második felének javarészét.
A 4. helyen végző Kimi Räikkönennek ugyanakkor érezhetően nyűgjei voltak a Ferrarijával: többször panaszkodott az autó elejére, és a felkészülését a versenyre szíve szerint idő előtt megszakította volna, mert úgy látta, csak a motort terheli feleslegesen. Udvariasan megkérdezte a Ferrarit, hogy pályán maradjon-e, mire azt a választ kapta, hogy igen.
Danyiil Kvjat az 5. helyre hozta be az autóját, de jó eredményében közrejátszott - Jenson Button 7. helyéhez hasonlóan -, hogy a vetélytársaknál később, jobban tapadó pályán futotta meg a leggyorsabb körét. A Red Bull másik felénél azonban mindenképp komor lehet a hangulat, ugyanis a már délelőtt is problémákkal küzdő Daniel Ricciardo délután csak az utolsó percekre tudott pályára hajtani, miután beszerelték autójába a negyedik motort.
A Williamsek nem brillíroztak, és érdekes lesz figyelni, hogy a hétvége további részében is megmarad-e a Toro Rosso erős formája, amelynek színeiben Max Verstappen 6., Carlos Sainz 9. lett.
A gyakorláson keveset hibáztak a versenyzők, és a leglátványosabb hiba is a technikához volt köthető: Romain Grosjean Lotusáról negyedóra után leszakadt a motorborítás a célegyenesben két rögzítőcsavar meghibásodása miatt. Ennek következtében rövid időre meg is kellett szakítani az edzést, amíg eltakarították a törmeléket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! 14 órakor indul a második szabadedzés Barcelonában, az elsőn a Mercedesek és a Ferrarik között az előre várható sorrend alakult ki az élen. Meglepően jók voltak viszont a Toro Rossók, meglátjuk, délután is tartani tudják-e erős formájukat.
Mert a délelőtti tréningen a bóját rossz irányból megkerülve hajtott be a bokszutcába. Az első edzésen meg tudta előzni csapattársát, a bajnokságot magabiztosan vezető Hamiltont.
Motort cserélnek a Red Bulljában, lehet, hogy már az ötödiket kapja meg - ez bizony büntetést jelentene neki. Mindenesetre úgy tűnik, hogy az edzésen csak szerencsével vehet részt, ráadásul délelőtt is csak 9 kört tudott megtenni, aminél kevesebbet csak Kvjat és Maldonado ment.
Már a lámpák átváltása előtt felállt a bokszutca végére, a zöld jelzésre várva. A svéd hajtott elsőként pályára, mások egyelőre nem követik a példáját. Ericsson igyekezete érthető, hiszen délelőtt Grosjeanhoz és Bottashoz hasonlóan át kellett adnia az autóját csapata tesztpilótájának.
A hőmérő higanyszála 27 fokra kúszott fel kora délutánra, az aszfalt pedig már 46 fokos - mintegy 15 fokkal melegebb, mint délelőtt volt. A célegyenes végén enyhe szembeszél fúj.
Alig kezdett el vezetni ma, és máris elrontotta a hátsó egyenes végi féktávot, amivel lesodródott a bukótérbe. 1:33.041-es alapidő fűződik a nevéhez.
Ericssonhoz és a két Manorhoz csatlakozott Vettel, elsőként a nagymenők közül. Maldonado autóját viszont szereli a Lotus, nem néz ki úgy, hogy a venezuelai rövidesen kihajthat.
10 perccel az edzés kezdete után nyolc versenyzőnek van mért köre, számuk folyamatosan gyarapszik. Vettel 1:29.394-gyel áll az élen, egyelőre mindenki a kemény gumikat használja.
Christian Horner a Skynak elmondta, hogy most végzik a negyedik erőforrás beszerelését az ausztrál autójába. Kellemetlen a Renault-nak, hogy már a szezon ötödik nagydíján sor kerül erre, hiszen az ötödik motor elkerülhetetlennek tűnő beszerelése majd büntetést fog jelenteni Ricciardónak. Rosberg közben átvette a vezetést 1:29.075-tel, egy századdal előzi meg Vettelt.
A célegyenesben leszakadt a motorborítás Grosjean autójáról, ezért megszakították az edzést. Sok a törmelék.
Közben Hamilton 1:27.826-tal átvette az 1. helyet. Mögötte Rosberg, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Alonso, Sainz, Massa, Grosjean, Nasr a sorrend.
A két Williams és Kvjat nem teketóriázik, folytatják a munkát a kemény gumikon. A Lotus egyelőre nem kommentálta a furcsa malőrt Grosjean autójával, de úgy tervezik, hogy Maldonado hamarosan vezethet.
A német próbálja ki először a hétvégi puhább abroncsokat, és 1:27.260-tal ugrott az élre. És lőn, közben Maldonado is megkezdhette a délutáni munkát.
A motorborítás felső részén mondta fel a szolgálatot két rögzítőcsavar - tudta meg a Sky Sports a Lotus technikai igazgatójától, Nick Chestertől.
Aminek magyarázatát a Sauberjére felrakott közepes gumik adják, Nasr a 6. helyre jött fel. Egyre többen kezdik el használni ezt a keveréket.
1:27.780 a finntől, de ezzel több mint fél másodperccel elmaradt Vetteltől. Hamilton a 3. helyen áll - még a kemény gumikon jegyzett idejével -, majd a gyors körébe belehibázó Massa következik, megelőzve Kvjatot és Rosberget.
356 ezreddel lassabb kört futott honfitársánál a közepes abroncsokon, így csupán 2. Verstappen feljött az 5. helyre, többek között mindkét Williamst maga mögé utasítva. Egyelőre tényleg jónak tűnik a Toro Rosso Barcelonában.
1:26.852, négy tizeddel előzte meg Vettelt. A sprint előtt a hasmagasságon és a torziós rugókon állítottak az autójában.
Az edzés felénél túl vagyunk a közepes gumis sprinteken, lássuk az állást: Hamilton, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Sainz, Massa, Kvjat, Nasr. Ricciardónak még nincs mért köre.
Megkezdődtek a hosszú etapos gyakorlások, a hat pályán lévő versenyző közül Rosberg képviseli az élmezőnyt.
Ez szép teljesítmény a McLarentől - Button a többieknél később tette meg gyors körét a lágyabb gumikkal. Verstappen és Bottas közé ékelődött be.
A Mercedesek a közepes gumikon nyitottak a hosszú etapjukon, míg Vettelnek a kemény keveréket rakták fel.
A Red Bull orosz versenyzője is későbbre halasztotta az időmérős körét, a folyamatosan javuló állapotú pályán az 5. helyet foglalta el a Mercedesek és a Ferrarik mögött. Ricciardo autója továbbra is a bakon áll kerekek nélkül, a motorcsere miatt alighanem véget ért számára a nap.
Ez tűnik a népszerűbb választásnak az első hosszabb délutáni etapra. Vettelről és Nasr-ról tudjuk, hogy a kemény keveréken kezdett.
A jelenlegi sorrend, ami valószínűleg nem fog változni az edzés végéig: Hamilton, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Kvjat, Verstappen, Button, Bottas, Sainz, Massa, Alonso.
Elérte az aszfalthőmérséklet ezt a küszöbértéket is, sőt, a levegő is melegedett 2 fokkal az edzés kezdete óta, most 29 fokos.
Átváltott a kemény keverékre. Hamilton is betért közben a bokszba.
A korábbi incidens óta a francia először gördülhetett pályára a Lotusszal (az edzés elején leszakadt a Lotusról a motorborítás, két rögzítőcsavar hibája miatt).
A futam utáni tesztet kihagyja a sereghajtó csapat, mert állításuk szerint "nincs mit tesztelniük." Pedig egy versenyző állítólag szép kis summát adott volna, ha vezethet a teszten.
Érezhetően nincs megelégedve az autójával, meg is kérdezte a Ferrarit, hogy mennyit kell még vezetnie, mert kevés értelmét látja a körözésnek. "Folytasd" - jött a válasz. A legjobb köre több mint fél másodperccel lassabb volt Vettelénél.
Az élen álló Hamilton, valamint Rosberg is a kemény Pirellikkel köröz a mostani etapjában. Még 6 perc van hátra az edzésből.
Csoda történt! A Red Bull egyik felénél azonban így is borús lesz a hangulat este, mert Ricciardo alig tudott gyakorolni ma.
A közepes gumikkal a 13. helyre iratkozott fel az ausztrál, aki a két lotusost, Grosjeant és Maldonadót választotta szét. Stevens kicsúszott közben az 5-ös kanyarnál.
Ezt a körét mindenki befejezheti, de utána vége a mai edzésnapnak. Többen még betértek az elmúlt percekben egy gyors kerékcserére, hogy mindkét gumikeveréket kipróbálhassák legalább egy kis időre nehéz autóval.
Négy tizedes előnnyel végzett az élen, Vettelnek sikerült megelőznie Rosberget. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és a részletes összefoglalóval, az este folyamán pedig szokásos edzéselemzésünkkel is jelentkezünk.