Szombat reggel eső áztatta Monza környékét, így később hiába sütött ki a nap, az Olasz Nagydíj harmadik, utolsó szabadedzése nedves pályán vette kezdetét. Ez, továbbá a péntekihez képest hűvösebb aszfalt borította a csapatok menetrendjét, és az edzés első kétharmadában alig merészkedtek ki autók a pályára. Sokáig csak a két Toro Rosso-pilóta neve mellett szerepelt köridő az eredménylistán, azok is intermediate gumikon születtek. Rajtuk kívül még a Mercedes párosa mutatta meg magát viszonylag hosszabb időre a pályán.
A forgalom így az edzés utolsó részében élénkült meg,
amikor a száraz ív már nem volt annyira keskeny. A közepes gumikon Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak a Williamseket és a Ferrarikat megelőzve, de a lágy keverékre váltva Hamilton ugrott az élre, és német csapattársát Vettel is legyűrte.
A Mercedesek legjobb köridői elmaradtak a péntekitől, Vettel ellenben javítani tudott. A másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen 7. lett, miután a Williamsek, valamint Pastor Maldonado egyaránt képes volt növelni a tempót a második lágy gumis gyorskörében. Sergio Pérezzel, Marcus Ericssonnal és Romain Grosjeannal egészült ki az első tíz sorrendje.
Daniel Ricciardo bánkódhat, ugyanis Red Bulljában látszólag menthetetlenül tönkrement a mára beszerelt vadonatúj Renault-motor, amely mindössze 7 körig bírta.
Valószínűleg elvesztettük a motort" - mondta Christian Horner csapatfőnök
a Sky Sportsnak. Pedig a csapat még büntetést is bevállalt az új egységgel, vagyis Ricciardo haszon nélkül lesz kénytelen a mezőny végéről rajtolni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Szép napot kívánunk mindenkinek, 11 órakor kezdődik az Olasz Nagydíj harmadik, egyórás tréningje. Pénteken a Mercedesek között hajszálnyi eltérések voltak, úgyhogy most kiderül, Hamilton vagy Rosberg tudott-e ügyesebben bogarászni az adatok között, és előnyre szert tenni a másikkal szemben.
Reggel esett az eső Monzában, de most már tisztul az ég. A levegő viszont lehűlt, csupán 16 fokos, és az aszfalt hőmérséklete is mindössze 18 Celsius.
A nézők egyelőre viszont csak az operatőrök kameráinak integethetnek. De beindult a mozgás, Button veszi birtokba először a pályát egy próbarajtot követően, aztán Kvjat és Rosberg is követi.
Ismét egy próbarajttal vágnak neki egy körnek, miközben a többiek szintén letudják kötelező ellenőrző fordulóikat.
Elit megbeszélés a Ferrari garázsánál: Sergio Marchionne elnök kilátogatott a helyszínre, és az overálját még fel sem húzó Vettellel és Räikkönennel, valamint Maurizio Arrivabene csapatfőnökkel beszélgetett valamiről. Räikkönen meglepően jó kedélyűnek tűnt, többször nevetett.
Az autókon egyelőre vizes pályára való gumik vannak, mivel az aszfalt néhol még túlságosan nedves. Sainz a célegyenes végi kanyart nem tudta bevenni, a menekülőút táblái között kellett visszaszlalomoznia, és közben hátsó kerekével felborította az egyik fehér táblát.
Verstappen 1:34-es, Sainz 1:36-os körrel jelentkezett, nem mérvadó az idejük. Most csak Hamilton és Nasr vezet, a többiek a garázsban csücsülnek.
Mármint a pályán, a német csatlakozott Nasr mellé. Button lenne az, akitől több akciót várnánk, ugyanis péntek délután mindössze 3 kört tudott megtenni a hűtővíz szivárgása miatt.
A helikopter operatőrje kiszúrta, hogy a pálya régóta nem használt oválrészén két régi F1-es Ferrarival babrálnak. Nem tudjuk, hogy milyen célból áll ott a két járgány, de úgy látjuk, az egyik az '50-es évekből származik, a másik pedig talán 2007-ből vagy 2008-ból.
A pálya üres, cserébe szinte mindegyik versenyző mosolyog. Vettel a Ferrari tesztpilótájával, Jean-Eric Vergne-nyel beszélgetett, Hülkenberg szája mosolyra állt, és Massa is kisfiúsan mutogatott ujjaival a kamerának.
22 fokra melegedett az edzés eleje óta, de ez sem sok. Hamilton személyében végre újra versenyző a pályán, amelyen eddig továbbra is csak a két Toro Rosso futott mért kört.
A csapatok nem sietik el a dolgot...Hamiltonhoz most amúgy csatlakozott Rosberg, Verstappen és Sainz. A brit még mindig nem slick, hanem intermediate gumikon köröz.
Furcsa jelenségeket tapaszt vele az egyik padlógázos kanyarban, 8-as fokozatban, de úgy tűnik, nincs komoly baj. A Toro Rossók már slick abroncsokon haladnak.
Verstappen a slick közepes keveréken le is csúszott a keskeny ideális ívről a célegyenes végén. Sainz 1:32.814-re javított - beletelhet néhány körbe, mire üzemi hőfokra melegednek az abroncsok.
Picit melegedett, de Nasr csúszkálós kigyorsításain látszik, hogy a gumiknak magasabb hőmérséklet kellene. Sainz és Verstappen apránként javítva most 1:30-nál, illetve 1:31-nél tart.
Ma egyszerre talán még nem láttunk ennyi autót a pályán, többek között a két Ferrari is felbukkant.
Vettel, Sainz, Räikkönen, Nasr, Verstappen, Ericsson, Stevens az állás, eddig csak ők jegyeztek mért kört.
A McLaren spanyol pilótája megkezdte a napi munkát.
1:27.934-re faragta le az etalont, mögötte pillanatnyilag Ericsson áll. A sorrend sűrűn változik.
A második sikán előtt füstöltek a gumijai rendesen, de bevette a kanyart. A javuló körülmények közepette folyamatosan javítanak idejükön a versenyzők, néhány másodpercnyi stabilitás sincs a sorrendben. Vettel 1:25.799-cel az első, de most betért a bokszba.
A beavatkozó bíróknak kell eltolnia lerobbant autóját az egyik bukótérből. Ricciardo tegnap hidraulikai hiba miatt vesztett edzésidőt a második edzésen.
Masa 131 ezred hátránnyal feljön a 2. helyre Vettel mögé, épp csapattársát, Bottast megelőzve. Továbbra is a közepes gumikat nyúzza a mezőny.
1:25.480-at húzott elő a kalapból, 3 tizedet vert Vettelre. Ez az eredmény is a közepes gumikon született. Kvjat közben átváltott a lágy gumikra, de nem ment acélos időt - bizonyára több benzin volt a Red Bullban, amelynek a mezőny hátuljáról kell majd rajtolnia büntetések miatt.
Apropó büntetések; tekintsük át, hogy kire hány rajthelyes hátrasorolás vár az időmérő után, amiért új hajtáslánc-elemeket kap a hétvégén: Button 5, Alonso és Verstappen 10-10, Kvjat 15, Sainz 20, Ricciardo 25.
A lágy gumis körének elejét rögtön elrontota a célegyenes végén, kicsúszott a bukótérbe. Grosjean hasonlóan járt a második lassítónál.
A lágy gumikon 1:25.512-et futott, de lassabb volt pénteki legjobbjánál. Rosberget tehát nem tudta megelőzni; a 3. helyre közben Grosjean ugrott föl (1:25.760).
1:24.908-cal állt újra az élre, miután Bottas átmenetileg megelőzte a lágy gumikon. Rosberg pénteki legjobbja 1:24.300 volt.
Hamilton 1:24.544-et repesztett, és Vettel is megelőzte Rosberget pontosan 1 tizeddel. Räikkönen, Bottas, Maldonado, Ericsson, Grosjean, Pérez, Massa a további sorrend.
A williamses finn újra a ferraris előtt a 4. helyen, és Räikkönent Massa is lehagyta. Rosberg javított egy újabb gyors lágy gumis körrel, de maradt 3.
Hamilton, Vettel és Rosberg az első hármas sorrendje, Räikkönent megelőzték a Williamsek. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket a végeredménnyel és az összefoglalóval.