Kicsit elárulta magát a Mercedes
2016. március 01. 08:52
Az idei előszezon során először kedden a Mercedes is bevetette a lágy gumikat, felvillantva az egy mért körös teljesítményét: a csapat autóját délelőtt vezető Nico Rosberg 1:23.022-es körével az élen zárta a második tesztciklus nyitónapját, amelyen ismét az Ezüstnyilak tették meg a legtöbb kört.
Eddigi legjobb idejét érte el a Williams és a McLaren is.
A Mercedes alapvetően ma is a hosszú etapokra koncentrált – a délután vezető Lewis Hamilton megtett egy négy etapos, 66 körös versenyszimulációt is –, de Rosberg ideje beigazolta az ellenfeleik félelmeit a tempójukkal kapcsolatban. Mindössze 2 tizeddel maradt el Sebastian Vettel múlt heti, ultralágy gumikon elért 1:22.810-es legjobbjától, pedig a két keverék között 1,1-1,4 másodperc a különbség, legalábbis papíron. És a változatosság kedvéért a W07 megbízható is maradt, újabb 171 kört, azaz csaknem 800 km-t tettek meg vele. A csapat főnöke, Toto Wolff azt mondta, a hét további részében sem szándékoznak bevetni a szuperlágy és az ultralágy Pirelliket.
„Pillanatnyilag úgy tűnik,
senkinek nincs reális esélye megszorongatni őket a szezon elején"
– ismerte el Valtteri Bottas, aki a 2. helyen végzett a Williamsszel. „Persze hosszú a szezon, úgyhogy ki tudja? Remélhetőleg már Melbourne-re sok frissítést kapunk, amelyek jól is fognak működni." Miután a múlt héten a Mercedeshez hasonlóan a megbízhatóságra koncentrált, a Williams ma elkezdett a teljesítményre gyúrni. Bottas egy időmérő-szimuláció keretében kipróbálta az ultralágy gumikat, de 4 tizeddel lassabb volt velük, mint a Ferrari egy héttel ezelőtt. A finn versenyző ennek ellenére úgy ítéli,
„a Ferrari és a Red Bull környékén" van a Williams teljesítménye.
A McLaren ma érte el az eddigi legjobb eredményét, amikor Fernando Alonso a lágy gumikon 3. lett, 1,7 másodperccel maradva el Rosberg etalonjától. A legutóbbi tesztnapján, múlt csütörtökön csak 3 kört tudott a pályán tölteni, s bár egy telemetriai hiba miatt ma is vesztett egy órát, sokkal több, 92 kört tett meg.
A 4. Kimi Räikkönen lett, aki délután két órán át vesztegelt a garázsban, mert a sebességváltója beragadt. Előtte aerodinamikai mérések végrehajtásában segédkezett, és kísérletezett a beállításokkal is. Egész nap a közepes keverékű gumikat használta, beleértve a jelöletlen kísérletieket is, ennek ellenére csak egy tizeddel maradt le Alonsótól. Räikkönen alatt eddig mindhárom tesztnapján lerobbant az SF16-H, de azt mondta, nem aggódik a megbízhatóság miatt, hiszen a teszt éppen a problémák feltérképezésére való.
„Ha valami elromlik, van időnk megjavítani. Minden évben ugyanez volt a történet" – jelentette ki, ám az erőviszonyokkal kapcsolatban értelmetlennek tartotta a találgatást. „Az autónk érzésre jól megy, ami azonban a köridőket illeti, fogalmunk sincs, a többiek mit csinálnak" – mutatott rá.
Mi elégedettek vagyunk az autónk viselkedésével és teljesítményével."
A Red Bull sem úszta meg technikai gondok nélkül: Danyiil Kvjat autóján délelőtt füstölni kezdett bal hátsó kerék, mert a fékhűtő-csatorna egy része hozzáért a gumihoz. A csapat ezzel sok időt vesztett, ugyanis az autó is megsérült, és szét kellett szerelni a hátulját, de Kvjat délután igyekezett behozni a lemaradást. A legjobb eredményét a lágy gumikon érte el, a Red Bull vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin szerint azonban nem a teljesítményre hajtott.
A Mercedes után ma a Toro Rosso tette meg a legtöbb kört Max Verstappennel,
megerősítve 2. helyét az előszezoni kilométerlistán. Az idei festésüket csak ma mutatták be, miután a múlt héten egyszínű sötétkék autóval teszteltek. A vezető versenymérnökük, Phil Charles elismerte, hogy a gumikkal még foglalkozniuk kell, egyébként viszont befejezték a tervezett programjukat.
„Ez újabb jó nap volt számunkra" – mondta. „Délelőtt új aerodinamikai alkatrészeket értékeltünk ki. A gyárban szép munkát végeztek, hogy ezeket le tudták szállítani egy ilyen mozgalmas tél után. A nap fennmaradó részében vegyesen foglalkoztunk a beállításokkal, majd délután hosszú etapokat tettünk meg." Verstappen a Toro Rosso eddigi legjobb idejét érte el a közepes keverékkel.
A Force India ma nem hősködött: a 121 kört teljesítő Nico Hülkenberg meghúzódott a középmezőnyben. Délelőtt áramlásmérő szenzorokkal szerelték fel a VJM09-et, hogy aerodinamikai teszteket végezhessenek el, délután pedig hosszú etapokat tettek meg, de a csapat vezető versenymérnöke, Tom McCullough figyelmeztetett rá, hogy
a márciusi hűvös a gumik szempontjából nem reprezentatív.
„Nagyon sokféle feladatunk volt, meg akartunk vizsgálni pár konkrét alkatrészt. Biztató, hogy mindent befejeztünk" – tette hozzá Hülkenberg.
Ma utolsóként a Sauber is elkezdte 2016-os autója tesztelését. A C35 nem keltett nagy feltűnést, de az első napján megbízhatónak bizonyult, Felipe Nasr útban a 9. hely felé meg tudott tenni vele 103 kört. A legjobb idejét a lágy gumikon futotta.
A Renault a futóművek beállítására és aerodinamikai adatszerzésre is fordított időt, teljes egészében befejezve a tervezett programját. „Ez újabb erős nap volt, rengeteg kört töltöttünk a pályán" – mondta a lágy Pirelliken 1:25.760-as eredményt regisztráló Kevin Magnussen. „Az autóval kapcsolatban pozitív érzéseink vannak, ugyanakkor tudjuk, miben kell fejlődnünk, és tenni is próbálunk érte."
Az Haasnak ellenben pocsék napja volt:
Esteban Gutiérrez mindössze 23 kört teljesíthetett, mielőtt egy sokáig beazonosítatlan hiba végleg a garázsba kényszerítette. Órákig tartott, mire kiderítették, hogy az üzemanyagrendszerrel van gond, addigra azonban nem maradt idejük a javításra, így majd csak szerdán folytathatják a tesztelést.
Problémái voltak a Manornak is, Rio Haryanto délelőtt olajszivárgás miatt vesztett időt, és egész nap csak 45 kört tudott megtenni. A múlt heti idején így is 6 tizedmásodpercet javított, bár csapattársáétól, Pascal Wehrleinétől még mindig 1,7 másodperccel le van maradva.
A csapatok péntekig folytatják a tesztelést Barcelonában.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat az idei ötödik előszezoni tesztnap élő közvetítésében! A pálya és a levegő is elég hideg még Barcelonában, az aszfalt 13, a levegő mindössze 6 fokos.
A Sauber is otthon hagyta régi autóját, és elhozta helyette az újat. A héten már a C35-tel tesztelnek, amelyről pont olyan átfogóan írtak a tegnapi sajtóközleményben, mint amilyen részletgazdagnak tűnik az autó a fotókon...
A csapatok négy tesztnapon már túl vannak Barcelonában. Egyelőre a Ferrari erősnek tűnik, de valójában még mindenki a Mercedestől fél. Okkal.
Illusztris mezőny állt össze a keddi tesztnapra. A Mercedes ismét úgy döntött, hogy fél napra hívja be pilótáit, valószínűleg megint maratoni távra rendezkednek be.
McLaren: Fernando AlonsoToro Rosso: Max Verstappen
Manor: Rio Haryanto
Renault: Kevin Magnussen
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Ferrari: Kimi Räikkönen
Red Bull: Danyiil Kvjat
Force India: Nico Hülkenberg
Haas: Esteban Gutiérrez
Williams: Valtteri Bottas
Sauber: Felipe Nasr
Ez jó hír a McLaren szurkolói számára. Verstappen, Haryanto, Rosberg, Räikkönen, Hülkenberg, Bottas és Magnussen is kihajtott a bokszból, utóbbi két kört tett meg elsőre, de mért kört egyikük sem futott még
A Red Bull orosz pilótája a teszt megkezdése előtti perceket bemelegítő gyakorlatokkal töltötte. A versenyzők rendszeresen tornáznak, hogy izmaikat felkészítsék az F1-es autók komoly követelményeire.
Az olasz csapat hivatalosan is bemutatta az STR11-et, amit egyszerű, kék fényezéssel már a múlt héten is teszteltek. Az új festés alatt viszont újítások is lapulnak, ezekre a későbbiekben térünk majd ki.
A Mercedes német pilótája 1:47.084-gyel kezdett, már a mai 5. körében jár. Rajta kívül csak Kvjat halad a pályán.
Nem kellett sokat várni, Felipe Nasr rögtön autóba pattant, és a zöld lámpa után megtette az első installációs kört. Remélhetőleg minden rendben lesz a svájciak új autójával!
A Scuderia aero mérésekkel kezdte a napot, ezekkel a berendezésekkel azért nehéz versenytempót futni... Hasonló látvánnyal kezdett a McLaren és a Red Bull is.
Az idén lehet majd hivatalos Manor ajándéktárgyakat is vásárolni, de a csapat tájékoztatása szerint erről csak a szezon kezdete után adnak több információt. A Magyar Nagydíjra pont elkészülhet minden.
Bár valószínűleg a brit istálló rajongótábora a legkisebb, a holmik várhatóan igen látványosak lesznek majd, hiszen az autó, a kamionok és a csapat felszerelésének megjelenése egy láthatóan profi tervező munkáját dícséri.
A múlt héthez hasonlóan ismét közepes keverékű abroncsok érkeztek jelölés nélkül, a Pirelli még mindig a romániai gyárának gyártási minőségét teszteli. Az F1-es gumik továbbra is Törökországban készülnek majd, de ha ott valami gond lenne, a románok is beugorhatnak helyettük.
Az idők még mindig komolytalanok, de korán van még, és a pálya is hűvös. Magnussen vezet 1:29.408-cal, Rosberg a 2. helyezett 1:33.910-zel.
A spanyol pilóta befurakodott Magnussen és Rosberg közé, 1:30.246-os időt ért el. Az alábbi kép még az első installációs köre elején készült.
Mindenki pályára lépett már, akit a délelőtt vártunk, úgy tűnik, egyik istállónak sincs komolyabb műszaki problémája. Egyelőre a Renault és a Mercedes a mai körrekorder, 11-10 körnél járnak.
Az idején viszont javított 1:27.891-re. Kvjat jött fel a 2. helyre, Alonsónak és Rosbergnek van még mért köre. A Manor közben bejelentette, hogy a héten már autójuk második példányát használják.
Az alábbi videón Max Verstappen hajt ki a bokszból az STR11 volánja mögött.
Egymásnak adták a vezetést a pilóták az első óra végén, Hülkenberg már a lágy gumit is feltette, de egyelőre nem alkotott vele maradandót.
1. Bottas (Williams FW38), 1:25.682 (8 kör)
2. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.286 (13 kör)
3. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:27.243 (8 kör)
4. Magnussen (Renault RS16), 1:27.891 (15 kör)
5. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:29.614 (7 kör)
6. Alonso (McLaren MP4-31), 1:30.246 (6 kör)
7. Rosberg (Mercedes W07, 1:33.250 (19 kör)
8. Verstappen (Toro Rosso STR11), idő nélkül (8 kör)
9. Nasr (Sauber C35), idő nélkül (7 kör)
10. Räikkönen (Ferrari SF16-H), idő nélkül (3 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)
A Motorsport.com információi szerint a McLaren-Hondában jelenleg a japánok legfrissebb motorváltozata kapott helyet, ami elődjéhez hasonlóan kompakt, de magasabb annál. A wokingiak átalakították a motortakaró elemeket, hogy javítsák az erőforrás hűtését.
A Sutton fotóügynökség kapásból több fotót készített a finn világbajnokról, ahány kört az első óra alatt megtett. A Ferrari ismét komótosan kezdi a tesztnapot. Alonso közben 1:29.380-ra javított, továbbra is az 5. helyen áll.
A Forbes című lap tudósítója szerint a Jaguar Land Rover 35 millió dollárért 249 évre lízingelné a Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i pályát, és a létesítmény jelenlegi tulajdonosa, a Brit Versenyzők Klubja (BRDC) szerint ez hosszú távra biztosítja a futam jövőjét. Bernie Ecclestone viszont nem ért egyet a tervvel.
"Nem hiszem, hogy jó ötlet bármit is nagyvállalatokkal közösen csinálni" - mondta a 85 esztendős üzletember, aki korábban hevesen kritizálta a BRDC-t is. "Nem azt fogják tenni, amit mondanak nekik, a BRDC viszont végül is nagyrészt hajlandó erre. Az, hogy másoknak van pénze, nem azt jelenti, hogy hajlandók is elkölteni, hanem csak azt, hogy van nekik."
Franz Tost azt mondja, az STR11-gyel, amely ma mutatkozott be teljes harci díszben, az előkelő 5. helyen szeretnének végezni a konstruktőrök között. Az autó a múlt héten meglepően megbízhatóan ment: csak a Mercedes tett meg több kört náluk, holott sebtében kellett igazodniuk a Ferrari motorjához. Minderről bővebben itt írtunk, és betettünk a cikkbe pár nagy felbontású képet is.
A Mercedes pilótája viszont még csak a 2. 1:26.118-cal, de a német pilótának délelőtt láthatóan más feladata van, nem az abszolút legjobb időre törekednek. Az eddigi 21 köre megint sziklaszilárd megbízhatóságról árulkodik.
A finnek uralják az időtáblázat élét, Bottas mögé Raikkönen is felzárkózott 1:25.689-cel, ez mindössze 0,007 másodperccel lassabb a Williamsnél.
Mivel az autók külső megjelenése az idén finoman szólva is unalmas lett, a figyelem a Twitteren is a csapatruházatok felé terelődött. A Red Bull külön bemutatót szervezett a Pumával való együttműködésének bejelentésére, de jelentősen változtatott a Toro Rosso is, és a McLaren is próbált a javítani az autó festéséhez hasonlóan silány kinézetű ruházatán.
A holland fiatal 1:25.802-vel feljött a 3. helyre, majd 26.2-vel folytatta útját. Ma a 17. körénél jár. Eddig csak a bokszban várakozó Haryanto nem lépte át a 10. megtett körét.
Az előző teszt alkalmával nem volt jellemző a légáramlások kimutatására alkalmas flow viz festék használata (legalábbis nem sok ilyen fénykép készült), kedden viszont az új Sauber mellett több csapat is bevetette a festéket 1-1 etap során.
A Motorsport.com kiszúrta, hogy a Mercedes a képen is látható, fogazott ragasztószalagot cserélgeti a hátsó szárnyon, amikor Rosberg néha napján kiáll a bokszba. A lap szakértője szerint ennek hatása minimális az aero teljesítmény szempontjából, de jól mutatja, hogy a világbajnoki címvédőnél mennyire odafigyelnek a részletekre.
Mindenki más futott már gyors kört, az indonéz pilóta viszont még csak egy installációs kört tett meg. Az idők javulnak, de a nagy áttörés ideje még nem érkezett el.
1. Bottas (Williams FW38), 1:25.682 (19 kör)
2. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:25.689 (14 kör)
3. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.802 (25 kör)
4. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.924 (19 kör)
5. Rosberg (Mercedes W07, 1:28.116 (39 kör)
6. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (17 kör)
7. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (18 kör)
8. Magnussen (Renault RS16), 1:27.688 (27 kör)
9. Alonso (McLaren MP4-31), 1:29.380 (16 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:29.334 (12 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)
Daniel Ricciardo ugyan csak holnap ül autóba, de Instagram csatornája szerint már nagyon várja a lehetőséget.
Az arcod, amikor rájössz, hogy ez a munkahelyed
Young Power: A fiatal Verstappen átvette a vezetést 1:25.356-tal, továbbra is közepes keverékű gumikon. Mögötte Rosberg igyekszik, a hátránya mindössze 0.039 másodperc, Bottasnak bő 3 tizedet adtak. Közben Nasr is elkezdett jobb köröket futni, de a hátránya még mindig 3 másodpercnél is több, ráadásul a helyszíni tudósítások szerint a Sauber új Ferrari motorja nem szól szépen.
Miközben Felipe Nasr az új Sauber C35-öt próbálgatja, csapattársa, Marcus Ericsson is talált magának elfoglaltságot a pályán kívül. A múlt héten Valtteri Bottas futni volt a tengerparton, amíg Felipe Massa a pályán tesztelt.
A Ferrari pilótája átvette a vezetést 1:24.907-tel, 0.449 másodperccel gyorsabb egyelőre a közepes keverekű gumival, mint Max Verstappen.
A Manor közben elnézést kért, hogy még csak egy kört tettek meg, olajszivárgást észleltek egy nehezen elérhető alkatrésznél.
Leggyorsabb köre után nem kezdte el hűteni a gumikat, és egy 26.5-tel folytatta, majd visszatért a bokszba, mielőtt újra útnak indult.
Rosberg közben már az 57. körénél jár ma, 29-28-as köröket futott legutóbb, jelenleg a 3. helyen áll.
A német pilóta egy héttel ezelőtt, a teszt második napján 1:24.867-et ért el a közepes keverékkel, de Räikkönen már közel jár az akkori eredményhez, kérdés, hogy milyen üzemanyagszinttel érték el köreiket a pilóták, és a Mercedes mennyit gyorsult azóta.
Újra itt a finnek csatája az élen: a Williams pilótája 1:26.263-ra javított, és most 0.356 másodpercre van honfitársa mögött a 2. helyen.
Közben a helyszíni tudósítások szerint a Red Bull elfüstölt a bokszban.
Ez okozta a füstöt az előbb a bokszban, írja a Motorsport.com. A csapat valószínűleg megnyugvással vette tudomásul, hogy nem a TAG Heuer (leánykori nevén Renault) erőforrással van baj.
Az Autosport tudósítói szerint nem úgy néz ki, hogy a Manor mostanában pályára tud lépni. Rio Haryanto autója továbbra is bakokon áll, és nincs menetkész állapotban. Alig több, mint 1 óra maradt a délelőtti félidőből.
Miközben a mezőny egyelőre kitart a közepes keverékű gumi mellett, Fernando Alonso autójára feltették a lágyakat, és a spanyol pilóta ezzel először jutott 1:26 alá, de továbbra is csak a középmezőnybe fér be.
...és akkor jött Rosberg, és rávert fél másodpercet Räikkönen eddigi legjobbjára, közepes gumival.
1. Rosberg (Mercedes W07, 1:24.329 (65 kör)
2. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.907 (28 kör)
3. Bottas (Williams FW38), 1:25.263 (39 kör)
4. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (40 kör)
5. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.519 (30 kör)
6. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (29 kör)
8. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (22 kör)
8. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (22 kör)
9. Magnussen (Renault RS16), 1:26.981 (39 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:28.676 (29 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)
Alonso eddig 32 körnél jár ma, nem különösebben gyors, de a McLaren tweetje szerint ez valószínűleg nem aggasztja őket. A spanyol pilóta az erőforrás vezethetőségét és egyéb beállításait teszteli, pontosabban azok módosításait.
A német pilóta az ebéd közeledtével elkezdett a köridőkre is gyúrni, nem rossz ez a mai 67. körében... Lágy gumival 1:23.022-re javított, ez most 1.885 másodperccel jobb Räikkönen közepes gumis idejénél.
A német pilóta 1:23.022-es köre jobb annál, amit Nico Hülkenberg a múlt héten szuperlágy abroncsokkal elért. Az ultralágy gumis idők persze még jobbak,viszont a Mercedes egyelőre nem próbálta ki a Pirelli új fejlesztését.
Bő fél óra maradt az ebédszünetig, de a Ferrari még nem eredt a Mercedes nyomába. Räikkönen legutóbb 0.06 másodperccel elmaradt a saját eddigi legjobb idejétől is, de továbbra is 2. a közepes keverékkel.
Újabb lágy gumis gyors kört kezdett, eleinte gyorsabbnak is tűnt, de végül 1:23.4 lett a vége Rosberg számára, de továbbra is vezet.
Räikkönen közben befejezte az etapját, körönként nagyjából 0.8 másodpercet lassult, de kisvártatva ismét pályára lépett.
Még bő negyedóra van hátra az ebédszünetig, de Nico Rosberg már bőven megdolgozott a mai fizetéséért. A Mercedes pilótája ma is messze a legtöbb kilométert tette meg, 75-nél tart. Ebben a rangsorban Bottas és Magnussen következik 51, illetve 50 körrel.
A legváratlanabb helyről, Helmut Markótól érkezett elismerés motorszállítójuk, a Renault irányába. A Red Bull tanácsadója tavaly keresetlen szavakkal bírálta beszállítójukat, a francia gyár ezért letiltotta ügyfelét, hogy nevét a szájukra vegyék.
"Az autó olyan fantasztikus, ahogy azt vártuk, de különösen elégedett vagyok a munkával, amit a Renault végzett a tél során. A vezethetőség és a válaszreakciók terén a TAG-Heuer Renault nagy lépést tett előre" - idézte az Auto Motor und Sport az osztrákot, aki azt is elárulta, hogy Kanadában várható komolyabb fejlesztési lépcső, utána önerőből is szeretnének a dobogóért küzdeni.
Klasszikus négyes az időtáblázat élén, mivel Alonso lágy gumival a 3. helyre kormányozta a McLaren-Hondát 1:25.262-vel.
Alonso autója robbant le a bokszutca kijáratánál, természetesen a délelőtti tréninget már nem indítják újra.
1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (42 kör)
3. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.252 (50 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:25.255 (58 kör)
5. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (59 kör)
6. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (50 kör)
7. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (22 kör)
8. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
9. Nasr (Sauber C35), 1:26.923 (42 kör)
10. Magnussen (Renault RS16), 1:26.981 (54 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (2 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)
A spanyol pilóta azt állítja, hogy szerződéshosszabbítás helyett felajánlotta a Ferrarinak, cseréljék el őt az akkor már szintén kétszeres világbajnok Lewis Hamiltonra. "Tettem egy kísérletet. Bizony-bizony, volt egy ilyen ajánlat" - erősítette meg a Cadena Ser rádiónak. "A körülmények adottak voltak az ötlet megvalósításához, de akkoriban a Ferrari nem akarta ezt" - magyarázta.
"Tárgyalásokat folytattunk, hogy meghosszabbítsuk a szerződést 2019-ig, de a Ferrari végül is nem győzött meg, ezért mentem a McLaren-Hondához" - mondta. "Nem tudom, hogy Hamilton tudott-e erről az egészről." A brit pilóta tavaly elmondta, versenyzőként nem álmodozik arról, hogy az olaszoknál vezessen, és nem világos, hogy mi érdeke fűződött volna elcserélni a mezőny legjobb autóját az akkor gyengélkedő Ferrarira. Alonso továbbra is úgy véli, a megfelelő pillanatban hagyta el Maranellót.
Adókedvezményt alkudhat ki magának a Circuit of the Americas, így elhárulhatnak az akadályok az USA Nagydíj megrendezése elől, értesült a Forbes. A lap tudósítója szerint Bernie Ecclestone bizakodva várja az újabb texasi futamot, ami 2012 óta szerepel a versenynaptárban, és eddig alapvetően sikeres volt, bár a Mexikói Nagydíj és a tavalyi viharos időjárás miatt 2015-ben igen nagy veszteséget generált.
Nehezen indult az amerikai istálló mai tesztnapja, hiszen Esteban Gutiérrezt ma alig lehetett a pályán látni, és a mexikói pilóta az Autosportnak elismerte, a csapat egyelőre csak keresi a VF-16 problémájának okát.
Reméljük, mindenki megebédelt: megkezdődött a délutáni műszak, de egyelőre senki nem rohant hanyatt-homlok a pályára.
A Mercedes kitart a múlt heti gyakorlat mellett, azaz a nagy futásteljesítményre való tekintettel délelőtt a egyik, délután a másik versenyzőjét ülteti autóba. Rosberg most is 82 kört tett meg az első négy óra alatt - a csapat ebből a szempontból (is) rekordokat döntöget. Kíváncsiak vagyunk, meglesz-e nekik valamelyik nap a 200 kör...
Legalábbis a múlt hetihez képest. A Williams meg is örvendezteti őket azzal, hogy kiküldi a pályára Valtteri Bottast. Egyébként egyre többen állítják, hogy a motorok érzékelhetően hangosabbak lettek a tavalyihoz képest: a bokszutcában már befogott füllel mászkál, akinek nincs füldugója.
Bottas és Hülkenberg is a közepes gumikon körözgetett, de az utóbbi bement a bokszba. Helyette megjelent Haryanto, ami jó hír a Manornak: ők délelőtt olajszivárgással küszködtek, ezért az indonéz újonc össz-vissz 3 kört tudott a pályán tölteni.
Egyelőre 1:30.481-gyel az utolsó helyen áll, de már 5 kört megtett egyhuzamban, ez jó jel. Most egyedül szórakoztatja a nézőket, az előbb már Bottas is visszatért a garázsba.
Ilyen sem nagyon volt még az idén: Hamilto alatt megállt a W07, a szerelőknek kellett visszatolniuk a garázsba.
Másodszorra ugyanis simán el tudott indulni. Közben Craig Scarborough arról számol be, hogy Kvjat Red Bullján délelőtt szokatlan módon azért füstölt a fék, mert a burkolat hozzáért a gumihoz.
Bottas, Verstapen, Hülkenberg, Nasr és Hamilton is kint van, ha minden igaz, mindannyian a közepes gumikon.
Räikkönen Ferrarija megállt az 1-es kanyarnál, közvetlenül azután, hogy kihajtott a bokszból. A finn csak épp most ment ki a pályára. Az előbb Magnussen 1:26.070-re javított a Renault-val, megszerezve a 7. helyet.
Legalábbis reméljük, mert az Autosport azt írja, a McLaren motorhome-jából visszatért a garázsba. Úgy tűnik, az autója délelőtt a motorvezérlő elektronika hibájából állt meg, de a csapat orvosolta a problémát.
Valamiért kicsit sok jármű kellett hozzá, de a lerobbant Ferrarit elszállították végre. És igen, Nasrral együtt Alonso is kihajtott a pályára.
Hat órányi tesztelés után ez a helyzet:
1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (47 kör)
3. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.252 (51 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:25.255 (76 kör)
5. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (71 kör)
6. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (63 kör)
7. Magnussen (Renault RS16), 1:26.070 (58 kör)
8. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (22 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:26.923 (52 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), 1:30.481 (9 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (4 kör)
Egyelőre mindig a bokszutcán gurul végig, úgyhogy ideje még nincs, de érdeklődve várjuk, mit alkot azon a keveréken, amellyel Rosberg 1:23.022-t ment. A körülmények ideálisak: az aszfalt 38 fokos, melegebb, mint a múlt hét eleje óta bármikor.
Hamilton nem vitte túlzásba, a mai első mért körét 1:30.011 alatt teljesítette, Magnussen viszont 1:25.994-re faragta le az idejét.
Nyolcan: Alonso, Bottas (ő a kemény gumikon), Verstappen, Hülkenberg, Magnussen, Nasr, Hamilton és Haryanto. A Haasnak még mindig nem sikerült kiderítenie a jelek szerint, hogy mi a baj, mert Gutiérrezt régóta nem láttuk.
Egyébként ma a Mercedes is újat hozott, de a Ferrariéban nagyon érdekesek a véglap cizellált lamellái:
Hamilton a közepes gumikon javított egy kicsit. Úgy tűnik, versenyszimulációt teljesít. Az első etapja a lágy gumikon így nézett ki: 1: 30.0, 1: 30.0, 1: 30.1, 1: 30.3, 1: 30.7, 1: 31.9, 1: 32.8.
A lágy gumikon 0,703 másodperccel marad el Rosberg délelőtti legjobbjától, amit ő is ugyanazen a keveréken ért el. Vajon ez a különbség reális a Mercedes és a Williams között? Még az is lehet.
Ezúttal 0,550 mp-re közelíti meg Rosberget, még mindig a lágy gumikon. A délelőtti fékproblémája után Kvjat is pályára vitte a Red Bullt:
Hamilton lebonyolította a második kiállását is a versenyszimulációja során, és egyik sem alakult zökkenőmentesen: ezúttal a bal elsővel bíbelődtek túl sokáig. Viszont utána rögtön kétszer is javított az új közepes szetten, másodszor 1:28.204-re. Ezzel még mindig a 11. helyen áll.
A héten ők az elsők: az első tesztciklusban csak a Ferrari és a Red Bull használta az új keveréket, meg is lepve ezzel a Pirellit. Bottas az ultralágyakon is csak 1:23.229-es időt ért el, 2 tizeddel elmaradva Rosberg lágy gumis etalonjától. Vettel múlt kedden több mint 4 tizeddel gyorsabb volt az ultralágyakkal.
Toto Wolff az imént azzal bejelentéssel irritálta a többieket, hogy ők sem a szuper-, sem az ultralágy keveréket nem fogják kipróbálni a héten - Rosberg ugyan délelőtt a lágyakon biztosította be a vezetést, de a Mercedes jórészt ezután is kitart a közepes Pirellik mellett. Wolff ezt azzal indokolta, hogy a barcelonai pályához úgyis a keményebb keverékek valók, és a Mercedes nem akarja vesztegetni az idejét, így azonban nehéz lesz reálisan összehasonlítani a tempójukat a többiekével.
Az ultralágy 0,5-0,8 mp-vel gyorsabb a szuperlágynál, az pedig további 0,6-tal a lágynál, tehát Rosberg az előbbivel elvben akár ijesztő, 1:21.4-es időt is elérhetett volna. Ám ez durva becslés, már csak azért is, mert a Mercedes jellemzően nem tud annyit nyerni a lágyabb keverékeken, mint az aerodinamikailag kicsit kevésbé erős Ferrari. Wolff mindenesetre azt mondta, a felkészülésük eddig jobban alakul, mint 2014-ben és 2015-ben.
Verstappen épp az előbb lépte át a 100 kört, szűk két órával a mai tesztelés vége előtt így állunk:
1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. Bottas (Williams FW38), 1:23.229 (90 kör)
3. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (47 kör)
4. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.049 (32 kör)
5. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.252 (64 kör)
6. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (110 kör)
7. Magnussen (Renault RS16), 1:25.760 (86 kör)
8. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (95 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:26.923 (75 kör)
11. Hamilton (Mercedes W07), 1:28.204 (50 kör)
12. Haryanto (Manor MRT05), 1:30.481 (21 kör)
Az üzemanyagrendszer hibája miatt Gutiérrez ma már nem mehet ki a pályára: össz-vissz 23 kört tett meg. Ezen a héten valószínűleg több probléma fog előjönni, ahogy a csapatok elkezdik feszegetni a határokat.
Immár harmadszor, ezúttal gond nélkül. A versenyszimulációja legutóbbi etapja 17 körből állt, a közepes gumikon így festett: 1:28.7, 1:28.2, 1:28.3, 1:29.5, 1:28.9, 1:28.7, 1:30.0, 1:30.4, 1:28.3, 1:28.5, 1:28.8, 1:29.5, 1:29.4, 1:29.5, 1:31.2. A kiállása után is maradt a közepes keveréknél, de az új gumikon rögtön 1:27.043-ra faragta le az egyéni legjobbját, ahogy csökken az üzemanyagszint.
Mégepdig a lágy gumikon. Úgy tudtuk, a motorvezérlő elektronikával volt gond, a McLaren viszont azt írja, a telemetriával. Alonso időközben visszacsúszott az 5. helyre, mert Kvjat nemrég beférkőzött elé.
A cég elnöke, Sergio Marchionne a genfi autószalonon beszélt a múlt héten felmerült folyamatos kieséses kvalifikációról is, amelyről azt mondta, még egyeztetni kell róla, mert szerinte felesleges változtatni a régin. „Óvatosnak kell lennünk, nehogy felborítsuk a rendszert. Nem vagyok biztos benne, hogy a Ferrari el tudja fogadni Bernie ötletét" – jelentette ki vészjóslóan. „Alaposabban meg kell értenünk – nem hiszem, hogy az összes csapat egyetért vele." A promóterek kérésére kierőszakolt új időmérő egyesek reményei szerint izgalmasabbá fogja tenni a futamokat, míg mások úgy vélik, nagy változást úgysem hoz. Eredetileg már az idénynyitón be akarták vezetni, de ezt legalább a Spanyol Nagydíjig el kell halasztani, mert a FOM programozóinak teljesen át kell írniuk hozzá az időmérő szoftvert.
Räikkönen állítólag azt mondta, beragadt 8-asba - bár ez érdekes annak fényében, hogy rögtön a bokszkijáratnál parkolt le. Jól gyorsul az a verda! :-)
Üveg és gumi? Veszélyes kombinációnak tűnik...
Most kint van Bottas (megint az ultralágy gumikon, de most nem megy jó időket vele), Kvjat, Alonso, Verstappen, Hülkenberg, Hamilton és Haryanto is.
Lehúzott 66 kört, a tempója a végén 1:27-ről 1:28-ra esett vissza. Az utolsó etapja a közepes gumikon így alakult az Auto Motor und Sport szerint: 1:27.0, 1:27.2, 1:27.2, 1:27.1, 1:27.1, 1:27.2, 1:27.2, 1 270, 1:27.4, 1:27.2, 1:27.5, 1:27.4, 1:27.4, 1:27.4, 1:27.6, 1:27.4, 1:27.5, 1:27.8, 1:28.4, 1:28.8.
És Räikkönen bele is csapott a lecsóba, a közepes gumikon nekivágott egy etapnak. Két órát vesztett a műszaki hibával, amelyről majd este kiderül, hogy tényleg a váltót érintette-e.
Nasr bent volt a bokszban:
1:24.735-re javította a legjobb idejét a lágy gumikon. Ez nem rosz, ha figyelembe vesszük, hogy Räikkönen ugyanezzel a keverékkel egy tizeddel lassabb volt.
Ma eddig Bottas, Verstappen, Magnussen és Hülkenberg léphetett be. Mármint a versenyzők közül, mert Hamilton és Rosberg együtt 153-at tett meg, úgyhogy a csapatok közül ma is a Mercedes vezet.
Háromegyed órával a leintés előtt ez a tabella:
1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. Bottas (Williams FW38), 1:23.229 (107 kör)
3. Alonso (McLaren MP4-31), 1:24.735 (85 kör)
4. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (60 kör)
5. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.049 (55 kör)
6. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (134 kör)
7. Magnussen (Renault RS16), 1:25.760 (109 kör)
8. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (113 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:26.821 (92 kör)
11. Hamilton (Mercedes W07), 1:27.043 (71 kör)
12. Haryanto (Manor MRT05), 1:29.331 (34 kör)
1:27.699-re, amivel még mindig az utolsó helyen áll. A lágy gumikon futotta a körét. Közben Nasr is lefaragott az idejéből a Sauberrel, ő 1:26.025-re. A pozícióján egyikük sem javított.
A versenyszimulációja után is maradt a közepes gumiknál, de az üzemanyagszint nyilván csökkent, mert 1:25.051-gyel feltornázta magát a 6. helyre. Ugyanezzel a keverékkel a Ferrari és a McLaren 2-3 tizeddel jobb időt tudott. Apropó, Ferrari: Räikkönen megint a pályán van.
Mondjuk most épp nincs a pályán, úgyhogy ez a kép nem teljesen aktuális, de a telemetriai probléma ellenére már 89 kört tett meg ma, ami a múlt pénteki 3-hoz képest óriási előrelépés.
Múlt csütörtökön nem távoztak egyértelműen jó érzésekkel Barcelonából, de Bottas ma már 121 kört húzott le gond nélkül, és még mindig kint van. Közben, még mindig a lágy gumikon, Haryanto 1:27.625-re javított.
1:25.176-ra szorította le a lécet, ezzel a 7. helyen áll.
10 perccel a nap vége előtt megvan a mai harmadik is: Magnussen Renault-ja megállt a 3-as kanyarnál.
A Force India nem túl bizakodó - legalábbis Hülkenberg a jelek szerint már nem készül visszatérni a pályára. A Renault szerelői megérkeztek a helyszínre, és letakarták az autójukat.
Ennek értelme volt: még egy perc van hátra. Kimegy még valaki? Igen! Kvjat, Räikkönen, Nasr, Alonso, Verstappen és Hamilton is. Mért körre már nem lesz idejük.
A teballán változás már nem történt, Rosberg maradt az élen, a legtöbb kört a versenyzők közül Verstappen, a csapatok közül a Mercedes tette meg. Köszönjük a figyelmet! Ne menjenek messzire, mert hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és a csapatok reakcióival is.