Új pályacsúccsal Hamiltoné a pole Bahreinben
2016. április 02. 16:55
Nico Rosberg az összes szabadedzésen Lewis Hamilton előtt végzett a Bahreini Nagydíjon, és a Q3-ban is ő kezdett jobban, a címvédő mégis elhalászta a pole pozíciót az orra elől. Ráadásul új pályacsúccsal szerezte meg az első rajtkockát, az 1:29.493-as körénél még a V10-es motorok korszakában sem tudtak jobbat futni Szahírban.
Pedig Hamilton számára rosszul kezdődött a Q3: az első körében hibázott, az utolsó kanyarban leszaladt a pályáról, ezért csak a 4. helyről, Rosberg és a két Ferrari mögül várta a folytatást. A két élcsapat pilótái ezúttal megpróbálkoztak a javítással, így az időmérő döntő szakasza izgalmasabb volt, mint Melbourne-ben. A Ferrarik nem tudtak jelentősen gyorsulni, a Mercedesek viszont igen, és Hamilton Rosbergre 77 ezredet verve megszerezte pályafutása 51. pole pozícióját.
„Nico remek formában volt a hétvégén, én kicsit küszködtem, nem futottam jó köröket" – nyilatkozta Hamilton, aki a 3. helyezett Sebastian Vettelt több mint fél másodperccel előzte meg. „Őszintén szólva
a Q3 végéig egyetlen körömet sem tudtam rendesen összerakni,
örülök, hogy pont akkor sikerült. Jó látni, hogy már a V10-es korszaknál is gyorsabbak vagyunk."
Rosberg elismerte, az edzés végén azt hitte, az övé a pole pozíció. „Kicsit meglepődtem, de Lewis nagyszerű kört futott" – mondta, majd hozzátette, egyelőre nem aggódik a verseny miatt, hiszen a bahreini pályán az átlagosnál kevésbé fontos a pole pozíció.
Vettel az első Q3-as körével még elégedett volt,
de csalódottan vette tudomásul, hogy a második próbálkozásával nem sikerült többet javítania. „Az 5 század sajnos nem elég. Ettől függetlenül az egész pályán jónak éreztem az autómat, de egyelőre nem tartunk ott, ahol szeretnénk" – mondta. „Meglátjuk, mire megyünk a versenyen. Nem bánnám, ha a rajt hasonlóan alakulna, mint az előző versenyen."
Vettel mellé csapattársa, Kimi Räikkönen fért be a második rajtsorba, ő a németnél is több mint 2 tizeddel lassabb volt. Az 5. helyen Daniel Ricciardo végzett a Red Bull-lal, és ezen a küzdelmes szabadedzések után ő maga is meglepődött. „Örülök az eredményemnek, nem számítottam arra, hogy 5. leszek. A szabadedzések után azt gondoltam, ha minden jól alakul, esetleg bejuthatunk a Q3-ba, de ilyen jó rajtpozícióra nem gondoltam. Elégedett vagyok a köreimmel."
Ricciardo 10 hellyel előzi meg Danyiil Kvjatot, aki elsőként esett ki a Q2-ből a másik Red Bull-lal. Az ausztrál a két Williamst is maga mögé utasította: Valtteri Bottas a 6., Felipe Massa a 7. helyről indul. A brazil annak ellenére végzett hátrébb, hogy az ő autójára szerelték fel az új orrkúpot, amelytől előrelépést vártak. Massa szerint a harmadik szabadedzésen nagyon
rossz volt az autó balansza az új alkatrésszel,
a Williams szinte „vezethetetlen" volt, de az időmérőre sikerült javítani a helyzeten. Végül mindössze 2 ezreddel kapott ki Bottastól.
A Q3-ban Nico Hülkenberg végzett utolsóként, de elégedett volt a 8. hellyel, különösen annak fényében, hogy a csapattársa, Sergio Pérez már a Q1-ből sem jutott tovább. Az Ausztráliában bevezetett új
időmérő rendszer egyébként most sem működött,
gyakran azt is előre lehetett tudni, hogy ki lesz a következő három-négy kieső, és ezúttal a Q2 utolsó percei is eseménytelenségbe fulladtak, mindenki a bokszban várta leintést.
A Haas Bahreinben is jól szerepelt, Romain Grosjean csak egy pozícióval maradt le a továbbjutásról a Q2-ben, és Esteban Gutiérrez is könnyedén bejutott a második szakaszba. A francia a két Toro Rossót is legyőzte, Max Verstappen és Carlos Sainz azonban nem volt túl csalódott, szerintük Bahreinben ez jó eredmény.
Remekül kezdett Stoffel Vandoorne, aki megelőzte világbajnok csapattársát, Jenson Buttont, és a 12. helyről indulhat. „Már a délutáni szabadedzésen is hasonló tempóra voltam képes, mint Jenson –
tudtam, hogy ha még kicsit gyorsulok, legyőzhetem őt"
– mondta a sérült Fernando Alonsót helyettesítő belga. „További 2 tizedes javítással a Q3-ba is bekerülhettem volna, de így is elégedett vagyok."
A Q1-ben a Manor szerepelt meglepően jól, Pascar Wehrlein hat autót, köztük a két Renault-t megelőzve a 16. helyen végzett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Bahreini Nagydíj időmérő edzése. A pénteki edzéseken egyértelműen a Mercedes volt a leggyorsabb, de szombat délután a Ferrari megmutatta, hogy az első napon mutatott tempójuk nem volt mérvadó. A harmadik szabadedzésen Vettel végzett az élen Räikkönen előtt, Rosberg lemaradása már 4 tized volt.
Mivel a csapatok nem tudtak megegyezni egy alternatívában, Bahreinben is ugyanúgy zajlik majd az időmérő, mint Melbourne-ben, másfél percenként fogunk búcsúzni a pilótáktól. Az új rendszer Ausztráliában nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: gyarkan percekkel előre eldőlt, ki lesz a következő kieső, a Q3-ban pedi az utolsó percekben egyetlen autó sem volt a pályán.
Nem nyújt rossz látványt a bahreini pálya, helyi idő szerint már este 6 óra van. A levegő most 22, a pálya 28 fokos, az edzés folyamán valószínűleg folyamatosan csökkenni fog a hőmérséklet.
Az időmérőn elért eredményétől függetlenül a bokszutcából fogja megkezdeni a futamot. A Renault dán pilótáját megbüntették, amiért a pénteki második edzésen nem állt ki a kötelező mérlegelésre.
A versenyzők több mint fele a pályára hajtott, Vettel vezeti a sort. Kíváncsiak várjuk, hogy második próbálkozásra izgalmasabb lesz-e a kvalifikáció.
Rosberg 1:31.325-ös idővel vezet az első körök után, Hamilton szorosan követi őt. Vettel lemaradása egyelőre 3 tized a 3. helyen. A kiesések 7 perc után kezdődnek majd.
Sainz áll az utolsó helyen, a neve mellett már megjelent a visszaszámláló. Verstappen az utolsó előtti, de mindketten jó körön vannak, valószínűleg megússzák a korai kiesést. Az élen álló Rosberg már a bokszból figyeli az eseményeket.
Ahogy várható volt, a két Toro Rosso előreugrott, Nasr viszont nem tudott eleget javítani. Haryanto lehet a következő áldozat.
Két újonctól búcsúztunk: Haryanto a második, Palmer a harmadik kieső. Magnussen lesz a következő, már nem is próbálkozik, de a büntetése miatt neki úgyis mindegy.
A Mercedesek és a Ferrarik már a bokszban vannak, ezt használta ki a Red Bull. Ricciardo 78 ezredes lemaradással a 3., és Bottas is megelőzte Räikkönent.
Úgy tűnt, ő lehet a következő kieső, de egy remek körrel a 16. helyre hozta fel a Manort. Most Péreznek kell igyekeznie.
A Force India kiesése meglepő, a következő búcsúzóé, Ericssoné már kevésbé. A svéd a garázsban üldögél, nincs esélye javítani.
A Q1 végén már ő sem próbálkozott, de a 16. hellyel így is elégedett lehet a második F1-es időmérőjén. Vége az első szakasznak, a kiesők tehát: Wehrlein, Ericsson, Pérez, Magnussen, Palmer, Haryanto, Nasr. Az utolsó percben már csak a 10. helyen álló Hülkenberg tartózkodott a pályán.
Csak másfél másodperccel maradt el a Mercedesektől a Manorral, a csapattársát pedig 1,3 másodperccel előzte meg. Az időmérő előtt arról beszélt, a Manor akár a Q2-be is bejuthat.
Räikkönen a két Mercedes előtt hajtott elsőként a pályára. Most 6 perc után kezdődnek majd a kiesések, megint 7 versenyzőtől búcsúzunk.
A brit 1:30.039-es kört futott, fél másodperccel előzi meg a csapattársát. A két Mercedes közé Vettel is befért, de Hamiltont nem egyelőre nem tudja megszorongatni, majdnem 4 tized a hátránya.
Ausztráliában sem alakult jól az időmérője, Bahreinben is csak a 15. helyről indulhat. Úgy tűnik, Button lesz a követketző.
Vandoorne elégedett lehet, az első F1-es időmérőjén legyőzte a világbajnok csapattársát. Megint megtörténik az, ami Melbourne-ben: előre tudjuk, hogy Gutiérrez lesz a következő kieső, utána pedig Vandoorne-tól búcsúzunk. A csapatoknak nincs idejük arra, hogy újra a pályára küldjék őket. Most egyedül Hülkenberg köröz, a jelenlegi állás szerint ő esne ki Vandoorne után.
Javítani tudott, a 8. helyre jött fel. Így már biztos nem fog kiesni, mert a mögötte lévő versenyzők - Grosjean, Verstappen és Sainz - nincsenek is kint a pályán. Az utolsó perceknek így nincs sok értelme, bár a két Williams most a pályára hajtott.
A lényegi résznek már percekkel ezelőtt vége volt, senki nem próbált küzdeni a kiesés ellen. A Q2-ben búcsúzók sorrendje: Grosjean, Verstappen, Sainz, Vandoorne, Gutiérrez, Button, Kvjat. Hamilton maradt az élen Vettel előtt.
A Q2 még eseménytelenebb volt, mint két héttel ezelőtt, a Q3-tól se várjunk óriási izgalmakat. Verstappen közben arról beszél, hogy többé-kevésbé elégedett a 10. hellyel, mert a Toro Rossónak nem fekszik a bahreini pálya.
Grosjean egy pozícióval lecsúszott a Q3-ról, de a 9. rajthely miatt sem szomorkodhat. Gutiérrez csak 2 tizeddel kapott ki tőle, de ez a szoros középmezőnyben négy helyezést jelent.
Nyolcan maradtak, 5 perc után esik ki az első versenyző. A két Ferrari fogja először befejezni a körét.
Az utolsó kanyarban túl szélesen fordult, így csak a 4. helyen áll az első körök után. Rosberg 1:29.897-es idővel áll az élen, Vettel lemaradása kevesebb, mint 2 tized.
Ő autózta a leglassabb időt, a 8. helyről indulhat. Már most tudjuk, hogy Massa, Bottas és Ricciardo lesz a következő három kieső.
Ő követi a kiesők sorában Ricciardót, ha nem tud javítani. A Mercedesek és a Ferrarik a pályán vannak.
Új körrekorddal, 1:29.493-as idővel mindenkit maga mögött hagyott, beleértve a hétvégén eddig erősebbnek tűnő Rosberget is. A Ferrarik nem rúghattak labdába, Vettel több mint fél másodperces hátránnyal lett 3. A Q3 sorrendje: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Massa, Hülkenberg.
De a versenyzők már rég kiszálltak az autóikból. A Q3 most mozgalmasabb volt, mint Ausztráliában, de az új rendszerű időmérő ezúttal is leszerepelt.
A Bahreini Nagydíjat pedig zsinórban a harmadik évben nyerheti meg. Ne feledjük azonban, hogy Rosberg remek formában van, a legutóbbi négy versenyen ő győzött. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és a részletes összefoglalóval.