Vettel vizes pályán állt az élre az időmérő előtt
2016. április 16. 05:45
Az előrejelzésnek megfelelően szombatra borúsra váltott az idő a Kínai Nagydíj helyszínén, de a kezdetben szakadó eső később alábbhagyott, így a csapatok nem végig a garázsba gubózva töltötték az utolsó edzést. Sőt, olyannyira javultak a körülmények, hogy az extrém esőgumikat le lehetett cserélni interekre, a három leggyorsabb versenyző azokon érte el a legjobb idejét.
Túl nagy aktivitást azért nem mutattak a csapatok: a legtöbb kört, 16-ot a Renault párosa tette meg, a másik végletet pedig a Mercedes képviselte;
Lewis Hamilton és Nico Rosberg sem érezte szükségét mért körnek.
A tabella éppen ezért nem mérvadó, ahogy azt Esteban Gutiérrez 5. és Pascal Wehrlein 8. helye is jelzi.
Az első negyedórában csak a helikoptert és az esőcseppek kopogását lehetett hallani, de ahogy enyhült a zuhé, megjelentek az autók a pályán. Először Sebastian Vettel próbálta ki az intermediate gumikat, és 1:57.351-gyel az 1. helyet megkaparintva köszönte szépen, nem is hajtott többet pályára. Idejét nem tudták megdönteni, a 2. Valtteri Bottas 0,7, a 3. Sergio Pérez 1,3 másodperccel maradt le tőle.
A visszafogott aktivitást az indokolta, hogy érthető módon senki sem akarta kockáztatni autója épségét. Komolyabb incidens nem is történt, néhány kisebb kicsúszást leszámítva Romain Grosjean megpördülése jelentette a legemlékezetesebb hibát. Marcus Ericsson ugyanakkor majdnem az egész edzést kihagyta a Sauber hidraulikus hibája miatt, míg Jolyon Palmer egy jobbhátsó defekttel vesztett időt.
A tavalyi formához visszatérő kvalifikáció magyar idő szerint 9 órakor kezdődik, valószínűleg vizes pályán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük korán kelő Olvasóinkat, a Kínai Nagydíj szombati gyakorlásán a mezőny 6 órától veheti birtokba a pályát. Ez az időmérő főpróbája - mint ismert, ettől a hétvégétől ismét a régi rendszerben bonyolítják le a kvalifikációt.
A péntek délutáni edzésen Ferrari 1-2 született, és elemzésünk alapján hiába panaszkodott a keményebb gumikra Räikkönen, csapata veszélyes lehet a Mercedesre. Hamilton is így érzi: "Szerintem reális képet látunk. Ez a sejtésem, bár még nem beszéltem a mérnökökkel. A Ferrari nagyon erősnek tűnik" - mondta a címvédő pénteken. Néhány kívülálló úgy vélekedett, hogy az eddigi két futamon a Mercedes nem mutatta meg a valódi erejét, de ha a Ferrari ütős eredményt mutat fel Kínában, kijelenthetjük, hogy ezek az illetők rossz nyomon járnak.
Még intenzívebben, mint ahogy a meteorológia előzetesen jelezte, és az időmérőn is hasonló körülmények várhatók. A Ferrarinál ennek valószínűleg nem örülnek, figyelembe véve erős pénteki formájukat.
Az év első edzésnapján, Ausztráliában már kipróbálhatták a csapatok az idei intermediate és esőgumikat. Úgy néz ki, hogy Sanghajban a feltételek utóbbiak használatát kényszerítik ki.
Mindenkinek szüksége lehet egy kis koffeinre...a címvédő a zuhogó esőben most sétál a Mercedes garázsa felé egy ernyő védelme alatt, még nincs beöltözve. Nincs miért kapkodni, egy darabig nem sok akció várható.
Láthatóan derűs a kedve, ellentétben az időjárással: a Ferrari mérnökeivel, szerelőivel diskurálgat kedélyesen. Räikkönen ellenben szenvtelen arccal, füldugóval a fülében készülődik.
A levegő csak 19, az aszfalt 20 fokos, nyilván jóval hűvösebb, mint pénteken. Hivatalosan megkezdődött az edzés, de érthető módon egyelőre mindenki a garázsban várakozik, senki sem akarja az autója épségét kockáztatni.
Ha a futamon száraz idő lesz (és az időmérőn esik), kicsit fellélegezhetnek az élcsapatok, mert akkor nem lesz kötelező a szuperlágy gumikon rajtolni (mivel a Q3-kerüléshez evidens ezek használata), melyeknek mindössze néhány körös élettartamot jósolnak a rajt utánra. Inter keverékből egyébként 4, teljes esőgumikból 3 garnitúra áll minden pilóta rendelkezésére.
A Haas Twitterén találtuk ezt a hivatalos közleményt:
Az első edzésen a Williamsek defektjeit a módosított fékhűtők okozták, Magnussen Renault-ján pedig a futómű rogyott össze. A dán elővigyázatosságból nem vett részt a délutáni tréningen, vagyis nagyobb lemaradásból várja a hétvége folytatását. Ma segíthet neki, hogy mindenki nulláról indul az eső miatt.
A nézők közül sokan jobb híján a telefonjukon pötyögnek, míg az F1-es résztvevők szociális kapcsolatai biztos javulnak, ugyanis a kényszerű várakozás alatt van módjuk egymással beszélgetni.
Bottas a teljes esőgumikon, a bokszutca kijáratánál egy próbarajtot követően hajtott pályára, és Massa is követi. Negyedórát kellett várni erre. Az előbb Nasr is felvette a sisakját, Palmer már az autójában ül.
A Williamsnél azt írják, alábbhagyott az eső, szóval bizonyára ezért döntöttek úgy, hogy ideje elkezdeni a mai munkát.
Csak tapogatózó, a körülményekkel ismerkedő körökről van szó, de a Williamsek után a McLarenek, a Renault-k és Wehrlein is megmutatták már magukat.
A csapatok nem számítanak további nagy zuhéra, már 14 pilóta tette tiszteletét a pályán.
Az egyik balos kijáratánál úszott meg alatta az autó, de utána különösebb gond nélkül menetirányba állt. Kvjat is elhagyta kicsit a kijelölt a nyomvonalat.
A lelátó egyik szegletében vagy tucatnyi finn zászlót lobogtatnak - nem véletlenül mutatta a kamera, ugyanis most Räikkönen is a pályán van. A versenyzők változatlanul az extrém esőgumikat használják.
Az első mért kör 2:00.812, a Ferrari pilótájának nevéhez fűződik. A fedélzeti kamerás felvételeken látszik, hogy nehéz megzabolázni az autót a vizes aszfalton.
Név szerint Vettel, Ericsson, Verstappen és Sainz. Pont ugyanennyi versenyzőnek ellenben már mért köre is van, közülük továbbra is Räikkönené a leggyorsabb.
Palmer jobbhátsó gumija eresztett le, miközben csapattársa, Magnussen egy hosszabb kitérőt tett az 1-es kanyar bukóterében. Mint említettük, a Renault pénteki defektje futóműhibára volt visszavezethető, vajon most is hasonló probléma jött elő?
1 másodpercet verve Räikkönen idejére átvette az 1. helyet (1:59.865). Vettel és Hülkenberg már az intereket használja.
Az első és a harmadik szektorban legjobb részidőt elérve 1:57.351-et futott, úgy tűnik, már ez a jobb gumiválasztás.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere úgy tudja, Palmer nem törmelék miatt kapott defektet, hanem a Renault valamelyik eleme, talán a fékhűtő érhetett hozzá a kivágott abroncshoz.
Vettel, Pérez, Sainz, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas, Massa, Magnussen, Gutiérrez. Szűk negyedóra van még hátra.
A hátsó egyenesre vezető kanyarkombináció féktávján csúszott ki. Rossz hír a Saubernek, hogy a másik autót vezető, pontosabban épp nem vezető Ericsson hidraulikai hiba miatt a garázsban vesztegel.
Vettel mögé 7 tized hátránnyal sorolt be nemrég. Az élcsapatok autói most nincsenek a pályán, Vettel le is vette a sisakját.
Méghozzá rögtön a 4.-re, az intermediate gumikon. Most a 14. Palmer zárja a sort, aki visszatért a pályára a defektjét követően.
Befejezettnek tekintik az utolsó edzést, és úgy tűnik, mások is kezdenek erre az álláspontra helyezkedni. Sem Hamilton, sem Rosberg nem futott mért kört.
A svéd legalább egy-két gyors feltérképező körre ki tudott jönni a hidraulikus probléma után. Rajta kívül már csak Wehrlein és Grosjean vezet.
Sainz és Verstappen is azokon érte el a legjobb idejét, nem az intereken. Az edzés véget ért közben.
A szeszélyes időjárás mellett benne van a pakliban néhány meglepetés, magyar idő szerint 9 órától kiderül (mármint a válasz, az égboltra ugyanezt nem tudjuk garantálni). Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval!