Rosberg óriási előnnyel kezdett Szocsiban, sok volt a kicsúszás
2016. április 29. 08:55
Nico Rosberg nagy fölénnyel végzett az élen a borús időben rendezett Orosz Nagydíj nyitóedzésén. A világbajnoki éllovas végig jobb tempót diktált Lewis Hamiltonnál, aki több mint 7 tized lemaradással zárt mögötte, és több ízben látogatást tett a bukóterekben. Igaz, e tekintetben nem lógott ki a mezőnyből, ugyanis a gyenge tapadás a versenyzők jelentős részén legalább egyszer kifogott.
A legzűrösebbnek az enyhén kifelé dőlő 16-os kanyar bizonyult, de az utolsó előtti jobbosban, valamint a célegyenes végén is megforgott néhány versenyző, köztük Sebastian Vettel is.
Neki és a Ferrarinak döcögve indult a napja:
a német a pályán kínlódott, a szerelők pedig a garázsban, hogy megjavítsák Kimi Räikkönen autóján a DRS egyik meghibásodott elemét.
Ez végül sikerült, és a két pilóta a 3. és 4. helyet foglalta el a tabellán. Az 1 másodperc fölötti lemaradásuk a Mercedestől azonban csalóka, mert
miközben a mezőny jelentős része a szuperlágy gumikon érte el a legjobb eredményét, a Ferrarik a lágyakon.
Az olasz csapat az egyetlen, amely nem a szuperlágy keverékből rendelte a legtöbbet a hétvégére, úgyhogy erre érdemes lesz külön figyelni a továbbiakban.
A Williams és a Red Bull között szorosnak tűnik az állás; versenyzőik részvételével, Sergio Pérezzel kiegészülve tisztes adok-kapok zajlott az üldözőbolyban a helyekért. A sor élére végül az a Felipe Massa ugrott, aki az edzésből majdnem egy órát kihagyott kuplunghiba folytán.
Sokáig a garázsban vesztegelt műszaki hiba miatt Esteben Gutiérrez Haasja és Rio Haryanto Manorja is, de ha csak rövid időre is, végül az összes autó pályára hajthatott. A legnagyobb figyelem a Red Bullt övezte, amely egy ellenőrző kör erejéig a nyilvánosság elé tárta a szélvédős biztonsági megoldását.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, köen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! 9 órakor kezdődik az első szabadedzés Szocsiban, ahol borús, de száraz az idő. A hétvége nagy kérdéseit és a főbb tudnivalókat előzetesünkben gyűjtöttük össze.
A délelőtti tréningen Szergej Szirotkin foglalhatja el Magnussen Renault-ját. Emlékezhetünk, néhány éve úgy hírlett, kapcsolatainak is köszönhetően versenyzői szerződést kap a Saubernél, de ebből nem lett semmi. Jelenleg a GP2-ben versenyez.
Az aszfalt hőmérséklete pedig 27 Celsius. 5 perc múlva indul a mandula!
A Red Bull bejelentette, hogy ma megmutatja a nagyközönségnek az általa kifejlesztett fejvédő megoldást, amivel reményeik szerint kiüthetik a nyeregből a csúfabb glóriás konstrukciót. Feltehetően csak 1-2 körig fogják használni.
Nagy a készülődés, egyben a tolongás is a Red Bull garázsa előtt - a fotósok harcolnak a minél jobb pozícióért.
Elkezdődött az edzés, az installációs köröknek a hétvégén elérhető legkeményebb gumikon vágnak neki a Ferrarik. A másik két keverék a lágy és a szuperlágy, többnyire ezeket fogják majd használni a csapatok. Szocsiban a 3-ast leszámítva nem sok kanyar terheli nagyon a gumikat.
Ricciardo körbejáratta, és tényleg nem is néz ki rosszul:
Hamilton és Rosberg szorgosan elkezdték róni a köröket, pillanatnyilag a német 1:39.424-gyel vezet. Másnak még nincs mért köre.
A célegyenes végi jobbosba túl nagy lendülettel érkezett meg, és kitört a Mercedes fara. A bukótérből gond nélkül ment tovább.
Majdnem elfelejtettük, de a Force Indiánál is egy tesztpilóta helyettesít átmenetileg: Hülkenberg autóját Alfonso Celis vezeti. A csapat megjegyezte, hogy az F1-ben korábban még sosem vezetett egyszerre három mexikói.
Räikkönen autóján cserélik az első szárnyat, bizonyára összehasonlítják a most debütáló új változatot a régivel. A Sky Sports riportere, Ted Kravitz azt ecseteli, hogy az új elem felső terelőlapja három helyett négy fedélből tevődik össze. Közben a Red Bullnál leszerelték Ricciardo autójáról a szélvédőt.
Mégpedig Wehrlein, Bottas és Ericsson. Wehrlein az előbb elhagyta kicsit a pályát, Bottas jelenleg a szuperlágy gumikat nyüstöli.
A garázsba visszatért Hamilton és Rosberg foglalják el az első két helyet, 39.3-as és 39.4-es idővel, mögéjük zárkózott fel Bottas 1:41.465-tel. Közben megélénkült a forgalom, többen kijöttek a bokszból.
A német riporter, Kai Ebel lőtt egy szelfit a 100. versenyére készülő Hülkenberggel:
A két német folytatja a munkát. Ricciardo ezalatt bejött 3.-nak, őt Bottas, Pérez, Kvjat, Nasr, Button, Grosjean és Ericcson követi. Az élen továbbra is a két Mercedes.
Az utolsó szektor egyik derékszögű kanyarjában vitte el a lendület, az eredmény egy piruett lett.
A Ferrarin elromlott a DRS egyik alkatrésze, a szerelők próbálják minél előbb megjavítani. Vettel addig a lágy gumikkal köröz.
A brazil autója a bakon csücsül kuplunghibával, itt viszont nincs akkora sürgölődés. Úgy tűnik, a problémát legfeljebb délutánra lehet megoldani.
Az előbb a 15/16-os kombinációban pördült meg, most az egyik Force Indiát követve csúszott ki. Egyelőre nem indul jól a Ferrari hétvégéje.
1:39.097 az új szintidő, amit Hamilton is megpróbál megdönteni a lágy gumikon. Kvjat a szuperlágyakon próbálkozik, Pérezt megelőzve az 5. helyre jön fel.
Ismét a 2-es kanyar fogott ki rajta, a féktávon lendületből továbbment a bukótérbe. Bottas a szuperlágy abroncsokon megelőzte Ricciardót, megint a finn a 3.
Igaz, csak rövid időre, de ez is valami a korábbi DRS-probléma után. Massa a bokszutcai irányítóközponban figyeli az eseményeket, rajta kívül Gutiérreznek és Haryantónak nincs még mért köre.
A Pirelli szerint viszont hamarosan javulhat a helyzet, ha több gumi rakódik az aszfaltra, és nő a hőmérséklet. Nyilván ezért láthattunk viszonylag sok kicsúszást az eddig eltelt időben.
Nagyjából félidőben így néz ki az első tíz: Rosberg, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Kvjat, Pérez, Sainz, Verstappen, Nasr, Alonso.
Egy próbarajttal vág neki egy körnek a Renault orosz tesztpilótája. Jelenleg a 15. helyen áll, egy másodperccel lassabb Palmernél.
A Williamsnél kijavították a kuplunghibát, a brazil végre belevetheti magát a munkába. Bottas a szuperlágyakon tovább javít, a 3. helyen 7 tizedre közelítette meg Rosberget.
De benyából is sokat kapott, a világbajnoki éllovas nem javított az idején. Az aszfalt egyébként nem melegedett sokat az edzés kezdete óta, konkrétan csak 2 fokot, most 29 fok a hőmérséklete.
A lágy gumikon érkezik egy újabb menetre, a korábban többször kicsúszó Vettel egyelőre a garázsban várakozik. Közben Gutiérrez megtette első mért körét.
1:38.127-re vitte le a lécet a szuperlágy gumikon, Hamilton azonban egyelőre nem tudja tartani vele a lépést: 7 tizeddel lassabb kört futott ugyanezen a típuson. Pérez az 5. helyre lépett fel, szintén a piros gumikon.
Pérez és Gutiérrez kicsit átlépte a bokszutcai sebességkorlátot, előbbinek 200, utóbbinak 600 eurót kell becsengetnie az FIA kasszájába.
Az ausztrál pilóta 2 ezreddel előzte meg a Williamst, most ő a 3. A 11. Grosjean kicsit lecsúszott a célegyenes végi féktávon a bukótérbe.
A lágy gumikkal a 9. helyre jött be, 43 ezreddel lassabb a két pozícióval előrébb tanyázó Vettelnél. A Ferrari az egyetlen csapat, amelyik nem a szuperlágy abroncsból rendelte a legtöbbet a hétvégére - ez előnynek és komoly buktatónak egyaránt bizonyulhat.
A lágy gumik mellett kitartva 1:39.538-cal ugrott Ricciardo elé, míg Räikkönen 1:39.779-re javított. A finn az 5. pozícióba került ezzel.
Az utolsó előtti jobbosnál forgatta meg a Red Bullt, miközben Vettel szintén - már megint - tett egy kitérőt az egyik bukótérben.
Átvette csapattársától a 3. helyet, 2 tizedet vert rá. Kezdenek éledezni a Ferrarik.
Ha nehezen is, de végre mind a 22 autó legalább egyszer pályára hajthatott ma már. Nasr és Palmer nevéhez fűződik a legutóbbi két kicsúszás.
A német 7 tized előnnyel vezet Hamilton előtt, aki fél másodperccel előzi meg Räikkönent. Vettel elé befurakodott Massa, őket Ricciardo, Bottas, Kvjat, Pérez és Sainz követi.
3 perccel az edzés vége előtt a németé a pozíció, most ő előzi meg másfél tizeddel Räikkönent.
A zűrös 16-os kanyar ezúttal rajta fogott ki. Közben véget ért az edzés, mindenki az utolsó körét teljesíti.
Tetemes előnnyel zárta az élen a délelőtti edzést, Hamilton csak bottal üthette a nyomát. Vajon délután fordul a kocka? A Ferrarik hátránya ugyan 1 másodperc feletti, de Vettel és Räikkönen a lágy gumikat preferálta a szuperlágyakkal szemben, szóval bizakodhatnak. Köszönjük a figyelmet, 13 órától várjuk Önöket a második szabadedzés tudósításával! A cikket hamarosan bővítjük az eredményekkel és az összefoglalóval.