Ricciardo durván lenyomta a Mercedeseket
2016. május 26. 13:47
Meglepetésre Daniel Ricciardo futotta meg a legjobb időt a Monacói Nagydíj csütörtök délutáni edzésén, méghozzá nem is kis előnnyel: az ultralágy gumikon Lewis Hamiltonra 0,6, Nico Rosbergre 0,9 másodpercet vert. Egyelőre csak az ausztrál pilóta használja a Red Bullnál a Renault legújabb fejlesztésű motorját, de valószínűbb, hogy nem az erőforrás, hanem a hatékony kasztni segítette hozzá az 1. helyhez a tréningen.
Ricciardo először 1:15.015-tel foglalta el a vezető pozíciót, majd 1:14.607-nél állította meg a stoppert. Rajta kívül senki sem fért be az 1:14-es tartományba - még a két Mercedes sem, melyek házi viadalát Hamilton nyerte.
A brit orrkúpja az edzés végén behorpadt, miután a garázsban az emelő kicsúszott az autó alól, és a fémmarkolata nekiütődött a kasztninak.
A mezőny nagy része az ultralágy gumikat használta az edzés javarészében, a hosszú etapokon is többnyire ezeket vizsgálták. A Pirelli legpuhább keverékén Max Verstappen jött be 4.-nek, megelőzve a Toro Rosso párosát, Danyiil Kvjatot és Carlos Sainzot.
Utánuk végzett csak a Ferrari jobb eredményt elérő pilótája, aki ezúttal Kimi Räikkönen volt. Sebastian Vettel 9. lett, de neki igencsak rögös délutánja volt: a Mirabeau-nál megpördülve először a hátsó szárnyával koccolta le a palánkot, majd a St. Dévote kijáratánál súrolta a falat annyira, hogy megsérült a felnije, és emiatt kárba ment az egyik garnitúra abroncsa.
Ugyanakkor még mindig jobban járt, mint Kevin Magnussen vagy Rio Haryanto.
Időrendben előbb az indonéz versenyző rombolta le az autóját az alagút utáni sikánnál, amikor a féktávon elvesztette uralmát a Manor fölött, és a pálya mindkét oldalán kapott egy pofont a szalagkorláttól. Magnussen a célegyenesre fordító kanyarnál állt bele merőlegesen a falba mintegy 25 perccel az edzés vége előtt, lebontva a Renault elejét a manőverrel.
Más versenyzők is követtek el hibákat - a délelőtthöz hasonlóan leginkább a St. Dévote-nál -, de a többség megúszta komolyabb károk nélkül.
A csütörtöki eredmények alapján úgy tűnik, a Force India és a McLaren versenyzői támadhatnak a Q3-ba jutásért, s akár a Ferrarira is veszélyesek lehetnek, ha megtartják ezt a formát az időmérőig. A Williams viszont szokás szerint sötét lónak számít, mivel nem biztos, hogy Valtteri Bottas 14. és Felipe Massa 16. helye hűen tükrözi az erőviszonyokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj második edzéséről készített tudósításunkban! Csütörtök délelőtt bemutatkoztak a Pirelli lila ultralágy gumijai, melyekkel Hamilton volt a leggyorsabb, megelőzve Rosberget. Vettel befurakodott a Red Bullok elé, jól szerepeltek a Toro Rossók és a Force Indiák. Vajon mi változik délután?
A délelőtti edzés utolsó perceiben leszakadt egy vízelvezető rosszul rögzített fedele - mázli, hogy senki nem sérült meg, ahogy ide-oda repkedett, bár Button és Rosberg is defektet kapott tőle. Azóta ellenőrizték az összes fedelet a pályán, nehogy hasonló eset történjen.
Massa összetörte a Williamst az első kanyarnál, és több más versenyző is kicsúszott itt, akiket megmentett a kevés monacói bukótér egyike. Egyelőre ez a baleseti gócpont. A GP2-esek edzésén szintén több koccanás történt itt.
A levegő pillanatnyilag 19, az aszfalt 35 fokos - utóbbi értéke jónéhány fokkal meghaladja a délelőttit. Nincs szikrázó napsütés, de eső nem fenyeget.
Ettől a hétvégétől a versenyzők nem dobálhatják ki az autóból a letépett sisakfóliákat, mert eltömíthetik mások hűtőcsatornáit. Hogy mihez fognak kezdeni velük? Részletek itt.
A tabella második felében végeztek délelőtt a pilótáik, pedig fogadkoztak, hogy erősen szerepelnek majd. Főleg a McLaren optimista, amely abban bízik, hogy a motorerő kisebb jelentősége, valamint a jó kasztni a malmukra hajthatja a vizet.
Sorra érkeznek a versenyzők, köztük Rosberg és Vettel is. Verstappen viszont még nem vette fel a sisakját, nevetgél néhány kollégájával.
Gutiérrez 1:18-as idővel vezet Grosjean előtt, de ezek még csak bemelegítő körök.
A hidraulikával van gond, a brit versenyző Renault-ja a bakon áll. Megint sok értékes időt veszít, ahogy Barcelonában is péntek délután.
No, vajon hol? A St. Dévote-nál, de tovább tudott menni. Palmeren kívül Massa sem jött még ki a pályára, még szerelik az ő autóját is.
Rossz értelemben: az alagút utáni féktávon megúszott az autójának fara, és elkapta a jobb oldali palánkot. Szerencséje van, hogy csak az első szárny jobb oldala sérült meg, illetve picit talán a futómű jobbhátsó része. Rövid ideig VSC-fázis volt a törmelékek miatt. Gutiérrez egyébként délelőtt egy hasonló esetet éppenhogy megúszott koccanás nélkül.
De még nem közelítette meg a délelőtti idejét, 1:16.694-gyel vezet Gutiérrez, Kvjat, Sainz, Grosjean, Bottas, Pérez, Vettel előtt.
Ez a kanyarbevétel most nem jött össze neki, átvágott a sikán bukóterén. A brit perpillanat a szuperlágy gumikat használja.
Rosberg, Kvjat, Hülkenberg, Gutiérrez, Alonso, Button, Pérez, Magnussen követi őket, ahogy szép sorban javítgat mindenki. Vettel is a szuperlágy abroncsokon köröz most.
A hétvége eddigi legjobb idejét futja, 1:15.315-öt, ultralágy gumin. A Ferrarik eltérő taktikán vannak, Räikkönen a lágy keveréket nyúzza, nem is jön előrébb a 17. helynél. Vettel csak 15.
A Spanyol Nagydíj győztese a 3. helyre jön be 1:15.571-es idővel. Egyébként azt mondta, nem érez terhelő nyomást magán.
Haryantón fogott ki a féktáv az alagút után, és csúnyán összetörte a Manort; olyannyira, hogy a bukótérből tovább sem tudott menni. Több kereke csálén áll, és a kasztni többi része is kapott rendesen. Virtuális Safety Car lépett életbe.
Miután kitört az autó fara, a jobb oldali palánkról átvágódott a bal oldalira, és onnan szánkázott a bukótérbe. A roncsot elszállították, folytatódhat a gyakorlás.
Nem nagyon, éppen csak annyira, hogy ne próbáljon meg egyből elfordulni, ezért a bukóteret is használva kormányzott jobbra.
1:15.015-re javított nemrég, az előnye közel fél másodperc Hamilton előtt. Verstappen és Kvjat áll mögötte, majd Sainz és Rosberg következik.
Miközben sokan az ultralágy keveréket tesztelik, a brazil az eggyel keményebb fokozatú gumikon köröz - az idején apránként javít, most 17. A Mercedesek, a Red Bullok és a Ferrarik a garázsban várakoznak.
Pérez az előbb ezzel a keverékkel feljött a 7. helyre, és most jön Hamilton is velük. A következő percekben fel lesz forgatva a tabella.
Az ultralágy gumikon vannak már ők is, de egyikük sem fut veretes kört. Räikkönen hátránya 1 másodperc az élen álló Ricciardo mögött.
A célegyenes végén hibázott, ezért csúszott le a bukótérbe, de az alagút után önszántából vágott át a sikánon, hogy ne állja útját a gyors körön mögötte érkezőknek. Kvjatot Massa tartotta fel a Rascasse-nál.
1:15.213-as ideje csak a 2. helyre elég, az ausztrálnál egyelőre 2 tizeddel lassabb. Az imént Button volt a következő a sorban, aki kicsúszott a St. Dévote-nál.
1:15.506-ot jegyzett a német, ezzel 3. a rangsorban. Vajon Ricciardo ennyivel kevesebb benzint cipelt, vagy az új motorral ennyit javult a Red Bullja?
1:14.607-et repesztett az ultralágyakon, ez igen! Hamiltonnál már több mint fél másodperccel gyorsabb. A 3. Rosberg, majd jön Verstappen, Kvjat, Sainz, Räikkönen, Pérez, Button, Hülkenberg.
A német, aki jelenleg csak 14., a Mirabeau-nál forgatta meg a Ferrarit, és lekoccolta a hátsó szárnyával a szalagkorlátot. Vissza kell térnie a bokszba, mert megsérült a légterelő.
Gutiérrez és Grosjean mostanra időzítette a sprintet az ultralágy Pirelliken, a mexikói a 12., a francia a 14. helyet foglalta el.
Többen nekivágtak a versenyre való felkészülésnek, megtartva az ultralágy keveréket. A rendelésekből látszott, hogy a legpuhább opció lesz a legnépeszerűbb vasárnap is, és úgy tűnik, a lila jelzésű abroncsok jól bírják a gyűrődést hosszabb távon is.
Összerakták az autóját, így bár késve, de ő is folytathatja a munkát. A szuperlágy keveréken jött ki először.
A Red Bullokon és a Ferrarikon kívül Alonso és Gutiérrez nem tartózkodik a pályán, még félóra van hátra az edzésből.
Még mindig a szuperlágy gumikat nyúzza (az 5. körénél tart), valószínűleg ezért. Az élen Ricciardo, Hamilton, Rosberg, Verstappen, Kvjat, Sainz, Räikkönen, Pérez, Button, Hülkenberg a sorrend.
Az utolsó kanyarnál állt merőlegesen a falba a dán pilóta, alaposan ledózerolva az autó elejét. Megint VSC-fázis van érvényben.
Miután elszállították Magnussen Renault-ját a falból, mehet tovább a tréning. Továbbra is az ultralágy gumiké a főszerep.
Aki elfelejtette volna: nemrég megpördült a Mirabeau-nál, és a hátsó szárnyával lekoccolta a falat, ezért meg kellett vizsgálni a Ferrariját. 1:16.269-t futott az ultralágyakon, ami csak a 9. helyre jó - szenvedés vár a Ferrarira a hétvégén? Vettel 2 tizeddel volt lassabb Räikkönennél.
Ezen belül a 10.-et a hosszú etapon, derült ki a közvetítésből. Kvjat és Räikkönen a lágy keveréket használja e pillanatban.
A maradék 20 pilóta mindegyike kint van a pályán. Az edzésből szűk negyedóra maradt.
Az előbb megsuhintotta a korlátot a St. Dévote kijáratánál, amitől megsérült a felnije, s emiatt át kellett váltania egy másik szett abroncsra.
Palmer okozta, amikor túl nagy tempóval érkezett meg a szűk kanyarhoz, és állóra fékezte a kerekeit. A pályán elég nagy a forgalom, sokan nem tudnak tiszta köröket futni.
Most ő az egyetlen, aki nem vezet - és látszik, hogy az orrkúpja behorpadt valamitől. Úgy látszik, számára véget ért a gyakorlás.
Ami az időmérő-szimulációk során alakult ki: Ricciardo, Hamilton, Rosberg, Verstappen, Kvjat, Sainz, Räikkönen, Pérez, Vettel, Button. Bottas 14., Massa 16.
Lejárt az idő, ennyi volt mára a gyakorlás Monacóban. Holnap szünnap, szombaton az időmérővel folytatódik a nagydíj. Köszönjük a figyelmet, a nap folyamán jelentkezünk szokásos összefoglaló elemzésünkkel, valamint a csapatok reakcióival!