Vettel nyerte a baleset miatt megszakított utolsó edzést
2016. június 11. 15:50
Az eső is megzavarta, és balesettel ért véget a Kanadai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzése, amelyen azonban többnyire száraz volt a pálya, így a csapatok hűvös időben, de normálisan készülhettek a magyar idő szerint este 7-kor kezdődő időmérőre.
Ígéretesen szoros küzdelem bontakozott ki a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull között. Az élen végül Sebastian Vettel végzett, aki az ultralágy gumikon a montreali pálya rövidségéhez mérten viszonylag nagy, 0,239 másodperces előnnyel utasította maga mögé Max Verstappent. A 3. Nico Rosberg lett, és még Kimi Räikkönennek is sikerült beférkőznie a két Mercedes közé.
Fernando Alonsón és Pascal Wehrleinen kívül mindenki az ultralágy gumikon érte el a legjobb eredményét.
Vettel volt az egyetlen, aki a 18-19 fokos aszfalton 1:14 alá szorította a köridőt, de a Red Bullok a szuperlágy keveréken is majdnem olyan gyorsak voltak, mint később az ultralágyakon, és a kétfajta gumi között már pénteken sem tűnt jelentősnek a különbség.
A legjobb tízbe kerülésért a várakozásoknak megfelelően szoros csata zajlott a Toro Rosso, a McLaren, a Force India és a Williams között – az utóbbi három csapat legjobb idejét egyetlen tizedmásodperc sem választotta el. A tabella alján a Renault megközelítette a Haast, és kicsit lerázta a Saubert, míg a Manor egyértelműen lemaradt tőlük.
Az eső csak pár percre nedvesítette be a pályát annyira, hogy befolyásolja a köridőket.
Ez sem kellett ahhoz, hogy sok kicsúszás történjen: az utolsó sikánt és az első kanyart rengetegen elrontották, köztük Vettel és Hamilton is. A legrosszabbul azonban Kevin Magnussen járt, aki az egyik felvezető körben a 7-es kanyarnál, gázadás közben megcsúszott, és rögtön a bal oldali falnak csapódott a Renault-val.
Emiatt piros zászlóval megszakították az edzést, s bár még hátra lett volna belőle kb. 10 perc, mivel a falat meg kellett vizsgálni, és az eső is újra eleredt, a versenyirányítás úgy döntött, nem indítják újra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Szép napot! A csapatok hamarosan megkezdik a felkészülést a Kanadai Nagydíj időmérőjére Montrealban, ahol szombaton az előrejelzéseknek megfelelően felhős idő fogadta őket. Később eshet is, de igazán majd csak vasárnapra fog elromlani az idő. A hőmérséklet változása miatt a gumik is teljesen másképp viselkedhetnek, mint tegnap.
Konkrétan Hamilton, aki hagyományosan jól megy a Circuit Gilles Villeneuve-ön, és már négyszer nyert itt. Pénteken a Ferrari a rövid és a hosszú etapokon is közel volt a Mercedeshez - de vajon át tudják-e örökíteni a tempójukat szombatra is? Az esélylatolgatásban kielemeztük, hogy állnak a csapatok.
Az FIA ma délelőtt megerősítette, hogy a Ferrari és a Honda is 2-2 zsetont költött el az ezen a hétvégén bevetett új turbójára. A Scuderiának így már csak 4 zsetonja maradt a szezon végéig, míg a Hondának 12, a Mercedesnek 11, a Renault-nak pedig 21. Egyébként a Ferrari fejlesztése Hamiltonnak is feltűnt, szerinte érzékelhetően gyorsabbak lettek az egyenesben.
Massa megjegyezte, hogy szerinte a brit versenyző olyan életmódot folytat, mintha "az F1 utáni életére készülne", ezért nem koncentrál a vezetésre eléggé. Hamilton figyelmét nem kerülte el a beszólás, és tegnap kuncogva rámutatott, hogy míg ő fölényesen megnyerte az edzéseket, Massa délelőtt eldobta az autóját az első kanyarnál. Igaz, mentségére szolgál, hogy nem a saját hibájából, hanem azért, mert a Williams DRS-e beragadt a felső állásba a féktávon.
Grosjean hajt ki először, utána Vettel és Gutiérrez következik. A legtöbben a lágy gumikon, de Hülkenberg és Wehrlein a szuperlágyakon. A levegő csak 14, az aszfalt 18 fokos. Hideg van!
Azért is csaptak bele a lecsóba a csapatok, mert a következő egy órában eleredhet az eső. Haryanto a rádión arról számolt be, hogy már találkozott is pár cseppel. Nincs vesztegetnivaló idő!
A lágy gumikon 1:18.089-es időt ért el, míg Vettel elfékezte magát az utolsó sikánnál, és átvágtatott a bukótéren. A körének annyi.
Vettel egy pillanatra átvette tőle a vezetést a második körével, de aztán a finn 1:17.009-re szorította le a lécet. Tegnap elégedetlen volt az autójával, gyorsan ki kell próbálnia, hogy sikerült-e gatyába rázniuk.
Gyorsan történnek a dolgok: Négyen is jobb kört futottak, úgyhogy most Ricciardo, Verstappen, Pérez, Vettel, Sainz, Räikkönen a sorrend. A két Ferrarin kívül viszont mindenki a szuperlágy gumik érte el a legjobb idejét.
Sőt, pillanatnyilag csak hárman nincsenek a pályán, köztük Hamilton. Alonso az ultralágy gumikon feljött a 3. helyre. Tegnap Button gyors volt, de a spanyol úgy érezte, a 11. rajtkockával jobban járnának, mert szabadon választhatnának gumit a versenyre.
Rögtön az ultralágy gumikon jött ki, de elrontotta a hajtűt. Leginkább az első szektorban szeretett volna javítani tegnap. Verstappen 1:14.636-tal átvette a vezetést közben.
Az ultralágy gumikon elsőre 0,378 másodperccel lassabb volt, mint Verstappen. Rosberg rögtön be is jött elé, és hátrébb szorította, 48 ezredre megközelítve a gyorsabbik Red Bullt.
Az első két szektorban abszolút legjobb részidő ért el, 1:14.310-re javított - ez már 1,3 mp-vel jobb, mint amivel Rosberg tavaly ilyenkor az élen zárt. A Red Bullokon a szuperlágyak vannak, ne felejtsük el!
Az ultralágy gumikon az első szektorban mindenkinél gyorsabb volt, de összességében 0,163 mp-vel elmaradt Verstappentől. Ricciardót és Rosberget így is hátrébb szorította. Érdekes sakkjátszma ez a gumikkal megint.
Rosberg középen abszolút legjobb részidőt ért el, de maradt a 4. helyen. Räikkönen most az ultralágyakon próbálkozik. Alonsónak a rádión azt mondták, az eső csak 15-20 perc múlva jön.
Míg Verstappen visszatért a bokszba, Rosberg pedig levágta az utolsó sikánt, a finn versenyzője az ultralágyakon teljesített első körében 0,284 mp-vel maradt le Verstappentől. Hamilton is levágta ugyanazt a kanyart, a rádión azt kéri, nézzék meg, hogy nem sérült-e meg a padlólemeze.
4 ezredet ver rá, bár ő a szuperlágy gumikon van. Ez a Pirelli szerint papíron 6 tizeddel lassabb az ultralágynál, de tegnap, legalábbis a hosszú etapokon, nem igazán volt különbség a kettő között.
Bő negyedóra után így állunk: Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Rosberg, Massa, Button, Alonso, Sainz, Bottas, Hülkenberg, Pérez. Az első négy helyezett 3 tizeden belül van.
Többet kellene használni, innen extrémebbnek tűnik a tempó. A pilóták még ennyit sem látnak. Régen sokszor tették ide a belső kamerát.
1:14.139-re javít az ultralágy gumikon, 0,171 mp-t verve Verstappenre, aki mögött Hamilton és Räikkönen 3 századon belül van. Ez szorosnak ígérkezik! Rosberg is megelőzte Ricciardót közben.
A 7. helyre. Vettel ideje egyébként a hétvége eddigi legjobbja már. Az eső továbbra is megkíméli a mezőnyt, most egy kicsit csökkent is a forgalom a pályán: a csapatok a legsürgősebb teendőiket befejezték.
A Bajnokok Fala mellett gyönyörűen eldriftelve 1:14.068-ra javítja a hétvége eddigi legjobbját az ultralágyakon, 0,242 mp-re növelve az előnyét Verstappennel szemben. Viszont a Red Bullok még csak a szuperlágy gumikon voltak kint - az első tízből mindenki más az ultralágyakon érte el a legjobb idejét.
Esőt vár, párásodott, vagy nem működött a rádiója? A Manor azt írja, egyre közeledik az eső a pálya felé. Közben a Red Bullok is az ultralágyakra váltottak...
Miután megelőzte az egyik Red Bullt. Kvjat pedig kicsúszott a 3-as kanyarnál a bukótérbe, de visszatolták a gumifaltól. Úgy tűnik, nem ment neki semminek.
A Renault szerint a 2-es kanyarnál már esik, a lelátókon az emberek elkezdték felhúzni a kabátjukat. Verstappen az utolsó szektorban így is javított az egyéni legjobbján, de összességében lassabb volt, mint előzőleg.
De Alonso nem fél tőlük. Gyönyörű kép:
Az első szektorban egyéni, a középsőben abszolút legjobb részidőt ért el, de a hátsó egyenesben beragadt Magnussen mögé, úgyhogy maradt az 5. helyen. Az eső még nem befolyásolja a köridőket.
2 ezreddel megelőzi Hamiltont. Vettel is beragadt Magnussen mögé. "Ez a hülye Renault nem húzódott le" - mondta, de így is javított: 1:13.919 az új legjobb idő!
Az első kanyarnál ezúttal. Érdekes, hogy 4 tizeddel lassabb Vettelnél - akárcsak Rosberg, aki most megelőzte Räikkönent, de ugyanekkora hátránya van. És a változatosság kedvéért megint Magnussen tartotta fel az utolsó sikán előtt...
Ő szintén az első kanyart rontja el, akárcsak az előbb Hamilton. Lehet, hogy kezd csúcszósabb lenni a pálya? A legtöbben visszatértek a bokszba.
Igen, Kvjat azt mondja, már romlott a tapadás. 38 perc után így állunk: Vettel, Verstappen, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Sainz, Alonso, Pérez, Massa, Hülkenberg, Bottas. A Ferrari jól áll - kérdés, hogy a többiek nem tudják-e majd jobban feltekerni a motorjukat az időmérőn. Ma a Red Bull tempója is biztatóbb a tegnapinál.
Vettel, Hamilton és Magnussen is elfékezte magát az első kanyarnál. Ericsson pedig a sikánt vágta le.
A Renault ezúttal a Saubernél és náluk is gyorsabb, Palmer jelenleg még Grosjeant is megelőzi. Magnussen tegnap úgy érezte, a rázóköveken nem elég jó az autójuk, különösen leérkezésnél nem viselkedik kezelhetően.
Nem túl szívderítő. A Manornál azt írják, a pálya slickekhez túl vizes, esőgumikhoz túl száraz. Ezért aztán sokan a rajtolást gyakorolják.
Sainz azt mondja, a pálya már teljesen száraz. Jó hír.
A Sky arról számol be, hogy miután a Ferrari hátsó szárnya Barcelonában feltűnően elhajlott az aerodinamikai terhelés alatt, az FIA úgy döntött, utánajár a helyzetnek. A vizsgálatokon minden autó átmegy, és menet közben nem csak a Ferrari szárnya deformálódik, de az FIA nem akarja, hogy túlságosan elharapózzon az ügy.
Piros zászló" "Igen, jól vagyok" - feleli a dán a rádión, de nem siet kiszállni. A 7-es kanyar melletti falba csapódott, a Renault rendesen összetört. Megérkezett a helyszínre az orvosi autó is.
Magát a balesetet nem lehet látni, mert egyik kamera sem arra nézett éppen. De mégis: a belső kamerából úgy tűnik, gázadásnál kitört a Renault fara, és ahogy Magnussen korrigált, már ott is volt a fal. Pedig alighanem felvezető körön volt. A beavatkozó bírók takarítják a pályát.
Még lenne belőle 8 perc, de szabadedzésen nem állítják meg a stoppert, ha piros zászló van, és úgyis újra eleredt az eső. Az FIA illetékesei megérkeztek a baleset helyszínére, hogy megvizsgálják a falat, amelybe becsapódott a Renault.
Verstappent, Rosberget, Räikkönent, Hamiltont és Ricciardót előzte meg, de az eredmény jó szoros időmérőt ígér. Köszönjük a figyelmet! Mindjárt jelentkezünk a eredménylistával és az összefoglalóval, a kvalifikáció este 7-kor kezdődik.