A Mercedes elbújt, a Red Bull az élre állt délután
2016. augusztus 26. 13:43
A Belga Nagydíjon számítani lehet a felforgásra a gumistratégiákkal, amit már a csapatok rendelése is előrevetített, a délutáni edzés pedig egyértelműen bebizonyított: a csapatok egyik keveréket sem mellőzték, többen teljesítettek hosszú etapot a hétvégi legkeményebb abronccsal, a közepessel is.
Egyikük Lewis Hamilton volt, aki 14 kört nyomott le velük, és a legjobb idejét a Pirelli kísérleti gumiján jegyezte, így csupán 13. lett a tabellán. Abból a szempontból érthető volt az ütemterve, hogy az új motorelemekért járó büntetések következtében úgyis a mezőny végéről fog rajtolni.
Csapattársa, Nico Rosberg sem rakta fel a szuperlágy gumit,
a lágyakon a 6. helyre lett elég az ideje.
A mezőny élére így a Red Bullok ugrottak Max Verstappen-Daniel Ricciardo sorrendben, bár az edzés első felében még az ausztrál volt meggyőzően gyorsabb a hollandnál. Ricciardót 3 tized lemaradással Nico Hülkenberg követte, aki megelőzte a Les Combes kanyarkombinációnál kétszer is hibázó Sebastian Vettelt, a másik Force Indiát pedig az 5. pozícióba kormányozta be Sergio Pérez. Kimi Räikkönen hetedikként zárt, Vettelnél mintegy 2 tizeddel bizonyult lassabbnak.
Előkelő helyen végzett az újonc Haas istálló két pilótája, valamint a manoros Pascal Wehrlein is: Romain Grosjean – a mögötte végző Jenson Buttonnal azonos időt futva – 8., Esteban Gutiérrez 10., Wehrlein lett. Ezzel megelőzték többek közt az új motorral hajtó Fernando Alonso McLarenjét, továbbá a gyengélkedő Williams párosát. Valtteri Bottas amiatt vesztett körülbelül háromnegyed órát, hogy autójában ki kellett cserélni a vezérlőelektronikát.
Az edzésen keveset hibáztak a versenyzők, a közvetítés alapján például sem a La Source-ban, sem a Bus Stopnál nem történt megpördülés. Jolyon Palmer felkészülése kis híján megint műszaki hibával ért véget, mint délelőtt, de miután leparkolt, valahogy sikerült életet lehelnie a Renault-ba, és folytatni tudta a gyakorlást.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat a Belga Nagydíj második edzéséről készített tudósításunkban! Spában meglepően szép az idő, a hőmérő higanyszála a 30 fokot ostromolja - ez itt ritkaságszámba megy, általában esőkabátot, dzsekit érdemes viselni a nézőtéren ilyenkor.
Szokatlan esemény nem nagyon történt, bár négyen kipróbálták a glóriát, valamint pályára léptek a Pirelli legújabb kísérleti gumijai. A legjobb időt Rosberg futotta meg.
Csúnyán lebőgött a Honda frissített hajtáslánca: Alonso ERS-e elromlott, szivárgott a rendszerből a víz, ezért egyetlen mért kört sem tehetett meg. Kiderült, hogy a McLaren mind a hat erőforrás-elemből kénytelen beszerelni neki a hatodikat, ezért papíron 35 rajthelyes büntetést fog kapni. A hétvégi büntetettek listája ezzel háromfősre bővült, Hamiltonhoz és Ericssonhoz csatlakozik Alonso.
Az aszfalt hőmérséklete pedig 38 Celsius szűk 10 perccel az edzés kezdete előtt.
Palmer hajtott elsőként pályára, őt Grosjean követi.
A McLaren tehát végzett a motorcserével, ahogy Palmer délelőtti gondjait is megoldották a Renault-nál. Alonso a kísérleti gumikon jött ki.
Az első etapjához. A csapatok ezúttal elég változatosan rendeltek a keverékekből, ami megkavarhatja a paklit - főleg, ha a szuperlágy gumiknak túlságosan meleg lesz ez az idő. A Ferrari például eléggé betárazott belőlük.
A lágy abroncsokon 1:50.412-vel vezet, egyelőre 6-an futottak mért kört. Hamilton a kísérleti gumikkal gördült pályára, ezeket egyébként "T" betűvel jelölik a közvetítésben.
"Az autó hátulja katasztrófa" - közölte. "Az eleje sem jobb. Nincs tapadás." Mérnöke szenvtelenül vette tudomásul az üzenetet. Az előbb ráadásul a vízhőmérséklettel kapcsolatban is kapott egy figyelmeztő jelzést.
1:49.926, szintén a lágy gumin, a 3. helyet Massa foglalta el a másik Williamsszel. Vettel kicsúszott a fűre a Les Combes sikánnál.
Majdnem belerongyolt az egyik Toro Rossóba az első kanyarnál, dühösen intett is egyet emiatt. Ellenfele tényleg indokolatlanul lassan ment, figyelmetlenül.
Friss információk (vagy csak pletykák?) a témában itt. Állítólag a Liberty Media Corporation érdeklődik a vétel iránt.
Räikkönen kicsit javított 49.8-ra, majd visszatért a bokszba. Ricciardo 50.072-vel feljött 2.-nak, Verstappen egyelőre fél másodperccel lassabb nála.
33 ezredet vert Räikkönenre a lágy gumin, ezzel 1. Rosberg egyelőre 7.
Ez nem/sem az ő hétvégéje: megint befuccsolt alatta a Renault, ezúttal ráadásul a bokszba sem tud visszagurulni. VSC-fázis lépett érvénybe, de mindjárt vége is lesz.
Alonso és Magnussen tartja a frontot. Ez jó alkalom arra, hogy megörökítsük a sorrendet: Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Hülkenberg, Rosberg, Pérez, Vettel, Massa.
A kormányán bütykölgetve életet lehelt a Renault-ba, és visszatért a garázsba. Ocon megkapta a szuperlágy gumikat.
A turbóból és az MGU-H-ból megkapta a hetediket, ez újabb 15 rajthelyes büntetést ér. Vajon nagyobb hátrasorolást szed össze Alonsónál, aki egyelőre -35 rajthelynél jár?
Annyi biztos, hogy Ricciardo a lágy keveréken jött ki. Rosberg sem tétlenkedik, de továbbra sem mozdult el a 7. helyről.
Ricciardo 49.133-at, Verstappen 49.463-at jegyzett a lágy keveréken. Räikkönen a szuperlágy gumival megfutotta a legjobb első szektort, de utána nem javított. Elfogy a legpuhább keverék ebben a melegben?
A gyors Pouhon kanyart vette nagyon széles íven az aszfaltozott bukótérben. Pérez a szuperlágy gumival az élre állt, Rosberg a lágyakon a 3. helyre jött be.
Hülkenberg 1:48.657-tel vette át az 1. helyet Péreztől, elég sokat vert rá. Jön Vettel is a piros oldalfalú gumikon.
Majdnem 4 tizeddel lassabb nála, ezzel csak 2. Hamilton most a közepes keverékű Pirellit próbálgatja - hátha a mezőny végéről rajtolva szüksége lesz vasárnap egy különösen hosszú etapra.
Mert egyelőre nem teljesen a hagyományot programot követik a csapatok a gumikkal. Az élen Ricciardo áll 1:48.341-gyel, őt Hülkenberg, Vettel, Pérez, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Verstappen, Wehrlein, Alonso követi.
Már eltelt az edzés fele, és még mindig nem nyomott egy sprintet a szuperlágy keveréken; a közepeseket használja. Button feljött a 8. helyre a szuperlágyakon.
1:48.085-öt futott, most ő előzi meg 256 ezreddel csapattársát. Most kevesen tartózkodnak a pályán, szám szerint 6-an.
A Pouhont vette szélesre, ahol az előbb Grosjean rontott. Változatlanul a közepes keveréket nyüstöli.
Ki kellett cserélni a vezérlőelektronikát a Williamsében, nagyjából háromnegyed órát vesztett emiatt. Egyelőre a 19. pozíciót birtokolja.
A T betűvel jelölt típussal tért vissza - azt gondolhattuk volna, hogy a kihagyás miatt nem ezeket fogja vizsgálni a csapattal.
A bokszutcából kifordulva készülődött egy próbarajthoz, de az egyik Manor is erre várt előtte. A német integetett felé, hogy menjen már.
Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Vettel, Pérez, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Button, Gutiérrez az első tíz sorrendje fél órával az edzés vége előtt.
A szuperlágyakon vágott neki egy sprintnek, de a kanyargós részen elvette a gázt a forgalom miatt. A 16. hely az övé, és Massa sem villog, aki 17.
Mindenképp örömteli, hogy a három keverékből egyiket sem vetik el teljesen a csapatok, ami változatos stratégiákhoz vezethet. Hamilton a lágyakra váltott.
A szuperlágy gumikkal 6 mért kört ment, majd a vibráció miatt bement kerékcserére. Lágy abroncsokkal folytatja.
A La Source-ból nagyon rosszul gyorsít ki a McLaren, panaszolja rádión. Ez azért baj, mert utána a szezon egyik leghosszabb padlógázos szakasza következik.
Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Vettel, Pérez, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Button, Gutiérrez, a hosszú etapok közepette alighanem nem is fog már változni. Tíz perc van hátra.
Másodjára rontott a hosszú egyenes végén, megint kerülgethette a fekete-sárga csíkos akadályokat a bukótérben. Most Alonso is a közepes gumikat nyűvi.
A 8-9. helyen azonos, 1:49.419-es időt futottak, csak a francia korábban, így őt rangsorolják előrébb.
A Red Bullok végeztek az élen, a Mercedes rejtőzködött: Rosberg a lágy, Hamilton a tesztgumikon jegyzete legjobb idejét. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, este pedig jelentkezünk szokásos elemzésünkkel.