A Mercedes húzása miatt elképesztő hajszává fajult a Szingapúri Nagydíj
2016. szeptember 18. 13:37
Egy rajtbaleset után vonatozássá laposodott, a végére mégis hihetetlenül izgalmassá vált a szezon leghosszabb versenye, a szokás szerint villanyfénynél megrendezett Szingapúri Nagydíj, amelyen a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari gyepálta egymást a pályán. A pole-ból rajtoló Nico Rosberg behúzta pályafutásának 22. győzelmét, és 8 pontos előnnyel ismét átvette világbajnoki vezetést Lewis Hamiltontól, de a Mercedes nem könnyítette meg a dolgát.
Egy stratégiai húzással rászabadították Daniel Ricciardót, aki az új gumikon rohamot indított ellene, és végül mindössze fél másodperccel mögötte ért célba:
ha a verseny csak egyetlen körrel tovább tart, megelőzhette volna Rosberget.
Hamilton átmenetileg a 3. helyet is elvesztette a versenyen végig erős tempót diktáló Kimi Räikkönennel szemben, a lavinát elindító késői elávágás révén azonban sikerült visszatornáznia magát a dobogóra. A Forma-1 hivatalos honlapjának olvasói a nap legjobbjának mindettől függetlenül Sebastian Vettelt választották meg, aki a legutolsó helyről rajtolva 5. lett.
Minden Max Verstappen csapnivaló rajtjával kezdődött. Miután Monzában Hamiltonon fogtak ki az idei kuplungszabályok, ezúttal a Red Bull tinédzsere ragadt be a lámpák kialvása után. Carlos Sainz elrántotta a kormányt, nehogy nekimenjen a bicegő autónak, ezzel azonban ő és a csapattársa, Danyiil Kvjat szendvicsbe szorították a rakétaként kilövő Nico Hülkenberget. A Force India keresztbe állt, majd a bokszfalnak ütközött, azonnal kiesve.
„Szerintem Carlos nem egy résbe próbált bebújni, mert nem rajtolt túl jól. Egyszerűen muszáj volt kikerülnie Maxet" – mondta Hülkenberg.
Ő nem csinált semmi rosszat, én pont a jó rajtom miatt szívtam meg. Elkeserítő, de tényleg."
A balesetbe belekeveredett Jenson Button is. „Jól rajtoltam, felzárkóztam (Valtteri) Bottas mellé, de Hülkenberget nem vettem észre, amíg be nem pördült elém" – magyarázta. „Jobbra rántottam a kormányt, így viszont összekoccantam Bottasszal, amitől megsérült az első szárnyam, a fékhűtőm és a padlólemezem is." Button McLarenjén rögtön lecserélték az orrkúpot, de jelentős mértékű leszorítóerőt vesztett, és a fékjei túlmelegedése miatt, elővigyázatosságból ki is intették a versenyből 35 kör után.
Verstappennek viszont nagy mázlija volt, amikor sikerült kikerülnie az irányíthatatlanná vált Force Indiát. „Gőzöm sincs, hogyan!" – ismerte el. A fiatal holland visszaesett a 8. helyre, ahonnan három kerékcserével mindössze kettőt tudott javítani a hátralévő 61 kör során. A közönséget azonban így is elszórakoztatta, különösen a Danyiil Kvjattal vívott párharcával, amelynek volt némi plusz tétje is azok után, hogy ők ketten a szezon közepén cseréltek ülést.
A 9. helyen haladó Kvjat kíméletlenül visszaverte Verstappen támadásait a 19-20. körben, de mindketten azt mondták, élvezték a csatát.
„Remek móka volt" – jelentette ki Verstappen, aki pár kör után lemaradt Kvjattól, mert a szélárnyékban szétgyilkolta a gumijait. Hozzátette, hogy nem kérte meg rádión a Red Bullt, engedjék a márkatársa elé. „Magamtól kell megelőznöm" – mondta. Ez nem jött össze neki, végül mégis érvényesültek a valódi erőviszonyok, Verstappen végzett előrébb. Kvjat pedig főleg amiatt volt csalódott, hogy a Toro Rosso nem kapta el Fernando Alonso McLarenjét. „Úgy éreztem, sajnos meg sem próbáltunk kockázatot vállalni. Rámenősebbnek kellett volna lennünk a stratégiával" – vélte, de azért nem keseredett el túlságosan. „Ma imádtam versenyezni, visszatért belém a tűz."
A rajtbaleset miatt egy 2 kör erejéig beküldték a Safety Cart, és a kelleténél egy hajszállal korábban is indították újra a versenyt: egy sportbíró még a pályán volt, komoly lélekjelenléttel futott le róla, ahogy a mezőny Rosberggel az élen feléje robogott. A gyorsabbik Mercedes lassan elkezdett meglépni Ricciardótól, de hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a Red Bull is ugyanabban a ligában játszik. A 3. helyen álló Hamilton majdnem ugyanolyan iramban maradt le Ricciardótól, mint Ricciardo Rosbergtől, az első etap végére már 4,5 másodperc volt a hátránya.
A két csapat végig eltérően is taktikázott: a Red Bullok a szuperlágy, míg a Mercedesek a többséghez hasonlóan az ultralágy gumikon rajtoltak.
Ennek ellenére Hamilton és Ricciardo egyszerre, a 15. körben cseréltek először kereket, ami miatt a címvédő a rádión elégedetlenkedett, többször azt kérve a csapatától, hogy találjanak ki számára valamilyen más stratégiát. „Annyit szenvedtem a fékekkel, hogy tök mindegy volt, milyenre állítanak" – ismerte el utóbb. „De eredetileg már a 11. körben ki akartunk állni új gumikért, csak meghosszabbítottuk az első etapot. Így viszont pont Daniellel egyszerre cseréltünk kereket, aminek fogalmam sincs, mi értelme volt."
De jött még számára rosszabb is. Räikkönen a második etapban szárnyalt a szuperlágy gumikkal, miközben a Mercedeseken a lágy Pirellik voltak, és a 2 körrel későbbi kerékcseréje után még 7 másodperces hátrányát szép lassan ledolgozta. Amikor Hamilton a 33. körben elfékezte magát, Räikkönen azonnal lecsapott a lehetőségre, és elment mellette. A Ferrari pedig felismerte, hogy ha ezt kihasználva rögtön behívja a bokszba a finnt, azzal garantáltan Hamilton előtt tud majd maradni, mivel a Mercedes pont akkor cserélt kereket Rosberg autóján.
A jó helyzetfelismerés működött: a harmadik etapban Räikkönen magabiztosan tartotta a 3. helyét Rosberg és Ricciardo mögött.
Ez ágyazott meg a váratlan végjátéknak. A Mercedes nem törődött bele, hogy Hamilton csak 4. legyen, és a 45. körben átállt a B-tervre, vagyis harmadszor is behívta a bokszba a versenyzőjét. A terv annyiból bevált, hogy a Ferrari nem tudott időben reagálni, így Hamilton bevágott a csak egy körrel később új gumikra váltó Räikkönen elé, visszaszerezve tőle a dobogó legalsó fokát.
A finn nem volt elragadtatva, a futam után szemlátomást bosszúsan állt a kamerák elé. „Sikerült megelőznöm Hamiltont, amikor hibázott, de utána simán visszaadtuk neki a helyet, ami nem volt ideális" – mondta szűkszavúan. Ha a Ferrari kint tartja Räikkönent a célig, legalább valamennyi esélye lett volna elöl maradni.
Úgy tűnik, azt a Mercedes sem gondolta át elég alaposan, hogy miközben a kártyatrükkel Hamiltont jobb helyzetbe hozzák, Rosberget kiszolgáltatják Ricciardónak.
Mivel az üldözői eltűntek mögüle, az ausztrál is pozícióvesztés nélkül cserélhetett kereket, és a Red Bull élt a lehetőséggel: egy szett új szuperlágy Pirellivel szerelte fel az autóját. A Mercedes ekkor kapcsolt, és a következő körben behívta a bokszba Rosberget is, aki azonban pont időt vesztett a lekörözésekkel, ezért a csapat stratégiai szoftvere szerint csak Ricciardo mögött hajtott volna ki a bokszból.
Nem volt más választása, meg kellett próbálnia kihúzni a célig a 14 körrel idősebb lágy gumikon. Megkezdődött a hajsza: Ricciardónak 14 köre maradt rá, hogy ledolgozza a kb. 23 másodperces különbséget. Ez egyáltalán nem tűnt lehetetlen küldetésnek, hiszen eleinte körönként 3 másodpercet hozott a Mercedesen, és a Red Bullnál úgy jósolták, 4 körrel a verseny vége előtt utol is fogja érni.
Számítottam rá, hogy a végére lassulni fogok, mert nagyon sokat kivettem a gumikból"
– magyarázta Ricciardo. „Csak nyomást akartam gyakorolni Nicóra, mert tudtam, hogy a mérnöke a fülére fogja mondani, hogy 'Ricciardo körönként 2 másodperccel gyorsabb nálad', ami soha nem kellemes érzés. Azt reméltem, talán hibára kényszeríthetem."
Rosberg nem feszíthette túl a húrt, mert a gumikat és a kezdettől fogva pátyolgatásra szoruló fékeket is kímélnie kellett, de végül pont sikerült kicentiznie a dolgot; Ricciardóval a sarkában, csupán 0,488 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat. „Tudtuk, hogy szoros lesz" – ismerte el. „Az autóval minden szempontból a határon voltam, ahogy itt Szingapúrban megszokott, úgyhogy nagy eredmény így célba érni."
A Mercedes igazgatója, Toto Wolff elismerte, hogy a csapat irányítóközpontjában „majdnem összecsinálták magukat" a végén.
„Négy csodálatos autó, négy eltérő stratégia! Meg kell emelnem a kalapomat a Red Bull előtt. Ricciardo elképesztő tempóban hajrázott, a finálé tényleg iszonyú izgalmasra sikerült."
Rosberg végül nem roggyant meg a nyomás alatt, és zsinórban a harmadik győzelmét aratta. Hamilton egész hétvégén elveszettnek tűnt, a Mercedes igazgatója, Toto Wolff azonban úgy vélte, utóbb a vártnál nagyobb hátránynak bizonyult számára, hogy a péntek esti edzés jó részét kénytelen volt kihagyni egy hidraulikai hiba miatt. „Nem az ő hibája, hogy így alakult. Egyszerűen csak rossz hétvégéje volt" – mondta.
A Mercedes nem küszködött úgy Szingapúrban, mint egy évvel ezelőtt, ám az előnye régen nem volt ennyire kicsi. Vettel, aki a lágy gumikon rajtolt, és csak kétszer cserélt kereket, a legutolsó helyről indulva is össz-vissz 27 másodperccel Rosberg mögött futott be, holott a 2. kör után nem voltak újabb Safety Car-fázisok.
Azt mondta, az 5. helyen nem lepődött meg, bár „a rossz rajt miatt eleinte elérhetetlennek tűnt. Aztán belerázódtam a ritmusba, az autóm különösen az utolsó két etapban, az ultralágy gumikon kelt életre." Vettel egy ideig még ennél is jobb eredményben bízott.
Egy ponton azt hittem, akár a dobogós küzdelembe is beleszólhatok majd, de ehhez valószínűleg túl sok időt vesztettünk a verseny elején"
– mondta. „Asszem, még egy Safety Carban reménykedtünk."
A Ferrari Szingapúrban úgy is 4 pontot vesztett a Red Bullhoz képest, hogy Verstappen csak 6. lett, megelőzve Fernando Alonsót, aki az 1. körben az 5. helyen találta magát, és a vártnál erősebb versenytempót diktált a McLarennel. A Williams estéje viszont csapnivalóan sikerült: Felipe Massa stratégiája nem vált be, Valtteri Bottas autója pedig megsérült a rajtbalesetben, később pedig még a biztonsági öve is meglazult.
Így a Force India Hülkenberg korai kiesése ellenére is visszavette tőlük a konstruktőri 4. helyet,
hála Sergio Péreznek, aki lényegében egyetlen kerékcserével teljesítette a távot, és úgy érezte, pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtotta.
Az idén csupán másodszor a Renault-nak is összejött a pontszerzés, Szocsihoz hasonlóan ismét Kevin Magnussen révén, aki végig magabiztosan tartotta a helyét az első tíz között.
Ez a mai nap nagy kérdése. Köszöntjük olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj élő közvetítésében! Rosberg nagy fölénnyel megszerezte a pole-t, de Ricciardo megelőzte Hamiltont, így a pálya porosabb oldaláról, de mégis csak az első sorból rajtol. Izgalmasnak ígérkezik a csata.
Nem most, hanem még az időmérő után, de ez is elég lehet ahhoz, hogy lemossa az eddig felhordott gumiréteget a pályáról. Az aszfalt állapotának változása alaposan befolyásolhatja a gumik teljesítményét.
Vettel kihagyta a tegnapi időmérőt, így maradtak új ultralágy gumiszettjei, azonban az érdekesebb az, hogy a Mercedes és a Red Bull hogyan gazdálkodik a lágy és szuperlágy abroncsokkal.
Már az utolsó erőforrását használta, ezért most beszerelték az autójába a hatodik belső égésű motort, és a hatodik MGU-H-t, valamint turbót is. Új váltót is kapott.
Grosjean egyelőre a bokszban tartózkodik, nem biztos, hogy feláll a rajtrácsra. A többiek már megérkeztek.
Ez Rosberg 200. nagydíja, és csak három pilóta nyert többet nála ennyi idő alatt. Ha ma győz, akkor sem változik érdemben az eredmény.
Maurizio Arrivabene eldobott egy cigarettacsikket Szingapúrban, ezért a spanyol ABC napilap, a Marca és a finn MTV3 szerint is hat órát őrizetben töltött, valamint 1000 szingapúri dolláros (730 USD) pénzbirságot kapott. Arrivabene a Ferrari előtt a Philip Morris (Marlboro) európai marketingfőnöke volt.
Már a futam közepétől lehet szavazni a verseny legjobbjára, a győztest pedig közvetlenül a leintés után kihírdetik. Eredetileg is ez volt a terv, de eddig csak a futam után indult a voksolás.
Legjobb esetben is csak a bokszból rajtolhat, ha egyáltalán hagyják indulni a futamon. Műszaki hiba merült fel. Grosjean már eddig is az eddigi legrosszabb autójának nevezte a Haast a hétvégi teljesítménye alapján, és azt mondta, hogy az önbizalma "szar", és a nullához közeli. Többször is megpördült, az időmérőn össze is törte az autóját.
Eddig minden szingapúri futamon szükség volt a biztonsági autóra, ezúttal is megkeverheti a kártyákat, ha be kell hívni a Mercedes sportautót. A két- és a háromkiállásos taktika között elhanyagolható a különbség, de a biztonsági autó miatt inkább az utóbbira lehet számítani.
Grosjean visszaült az autóba, de Twitter-csatornájuk szerint még mindig szerelők sürögnek-forognak a Haas körül. 4 percük maradt. Megerősítették, hogy a brake-by-wire rendszerrel van baj.
A Ferrarira a hétvégén használható legkeményebb (legkevésbé lágy) gumit szerelték. A többieknél nincs nagy variálás.
Szemre nagyjából teltház van a szingapúri pálya körül, nem véletlenül mondta a verseny előtt Sebastian Vettel, hogy ez a nagydíj már a klasszikusok közé emelkedett.
Bosszúsan levette a fejéről a sisakot, így már azelőtt kiesett a futamról, hogy az elrajtolt volna. Csak 21 autó áll fel a rajtrácsra, a 20. kocka, pont Vettel előtt üresen marad.
A Mercedes mögött Ricciardo, Hamilton, Räikkönen és Alonso sorakozik fel. Sainz még az 1-es kanyar előtt a falba lökte Hülkenberget, ezért behívták a Safety Cart.
A rádión Sainz és Kvjat is azt mondja, hogy minden rendben van az autójukkal, de nem volt ilyen szerencsés Bottas és Button. Ők valószínűleg ütköztek, mert a Williams defektet kapott, a McLarennek pedig első szárnyra van szüksége.
Villámgyorsan lecserélték Bottas kerekeit, és pont Vettel mellé engedték ki a Williamst. Hülkenberg összetört autója miatt az egész mezőny a bokszutcán hajtott keresztül. Vettel tartotta a vonalát, és a Williams elé került.
Hamilton már támadja Ricciardót, Rosberg kicsit meg tudott lógni. Ez volt az első alkalom, hogy Szingapúrban már a rajt után szükség volt a Safety Carra.
Még a pályán futott egy törmelékkel a kezében, amikor a mezőny már versenytempóban száguldott felé. Megúszta, de nagy veszélyben volt.
2,2 másodperc hátrányba került Rosberg mögött, de Hamilton is 1,2-re van tőle. DRS-t még nem lehet használni. Verstappen visszaesett Sainz mögé a 8. helyre, de próbál előzni. Erre szüksége is lenne, mert a Toro Rossóról lóg egy alkatrész.
A Ferrari pilótája nem tud gyorsan felzárkózni, továbbra is Ocon mögött halad a 17. helyen. Csak Palmert, és a balesetező Bottast és Buttont tudta megelőzni.
Rosberg sem tudta érdemben növelni az előnyét. Ne feledjük, hogy Ricciardo a keményebb, szuperlágy gumikon fut.
Közben Sainzot kiintették a lógó szárny miatt a bokszba, így hamarosan fel kell adnia a 7. helyét, és ki kell állnia, hogy megjavítsák az autóját.
21,9 másodpercre van az élen álló Rosberg mögött. Közben Sainz nem állt ki a bokszba (erre elvileg 3 köre van), Hamilton és Ricciardo pedig elkezdett felzárkózni Rosbergre, de a különbségek nagyon csekélyek. A legutóbb Ricciardóé volt a leggyorsabb kör.
A sportfelügyelők szerint a Safety Car mögött előzött. Ez jól jöhet Bottasnak, Palmernek és Buttonnak, csak ők vannak mögötte.
A Toro Rosso versenyzője a 7. kör végén állt ki, eltávolították a lógó szárnydarabot, és szuperlágy gumikat kapott. A sportfelügyelők nem büntették meg Hülkenberg kilökéséért, és Bottas is csak figyelmeztetést kapott, mert a bokszutcában kiengedték Vettel mellé.
1:50.966-ra gyorsult, 8 tizedmásodpercet adott egy kör alatt Ricciardónak, de közben mérnöke ráparancsolt, hogy nagyon figyeljen oda a fékjeire. "Ez komoly" - mondta Tony Ross.
Már 4 másodperc fölé nőtt az előnye, Hamilton további 2-re van Ricciardo mögött. Vettel lemaradása már több, mint 28 másodperc. A rádió szerint Hamilton is az első fékekkel küszködik.
A 13. helyen halad, de beragadt Nasr mögé, és körönként 3 másodperccel lassabb Rosbergnél. Lassan megint kellene neki egy Safety Car, mert a többi pontszerző is jobb tempót megy náluk.
5 másodperces időbüntetést kapott, ezt a következő kerékcserénél kell letöltenie. Palmer közben kiállt a bokszba az utolsó helyről, és a Sky Sports szerint a Mercedesnél egyre idegesebbek Hamilton fékjei miatt.
Már a kamerák is őt követik, de nincs támadási közelségben Nasr mögött, ráadásul a 11. helyen haladó Sergio Pérez ugyanazon a taktikán van, mint ő. Ebből nem lesz látványos felzárkózás.
A 15. helyen haladó Esteban Ocon kezdi feltartani a mögötte felzárkózó Bottast, Buttont és Sainzot, sőt már Ericsson is kezd közeledni. Hátsó sor előre fuss?
A Red Bull behívta őt kereket cserélni, és szuperlágy gumikat adtak az autójára. Kicsit elszámolták magukat, mert Verstappen pont Ocon mögé ért vissza, de a holland pilóta a DRS segítségével gyorsan megelőzte egykori riválisát.
Folyamatosan időt veszít Ricciardóhoz és Rosberghez képest is, az élmezőny egyre jobban széthúzódik. Alonsót kihívták kereket cserélni, szuperlágy gumikat kapott, és Verstappen elé ért vissza, pont Wehrleint üldözve.
Vettel nagy nehezen megelőzte Nasrt, így jelenleg az ideiglenes 10. helyen halad, lágy gumikon.
Marad a sorrend, de felborul a taktika: a Red Bull szuperlágy, a Mercedes lágy gumikat kapott. Kvjat is kereket cserélt, a 12. helyre esett vissza.
Hamilton elégedetlen az abroncsaival, azt mondta, olyan stratégiára lenne szüksége, amivel gyorsan tud menni.
Button és Bottas is megint kiment a bokszba.
A kerékcseréje a szokásosnál lassabb, 4,3 másodperces volt, de ez egyelőre simán belefér neki. A jobb elsővel voltak gondjai. Ezzel ideiglenesen Räikkönen áll az élre.
A finn pilóta a Sky Sports szerint már körökkel ezelőtt ki akart állni, most szuperlágy gumikat kapott, és a 4. helyre érkezett vissza. Nagyjából egy célegyenesnyi előnye van Vettel előtt, a német pilóta viszont a 6. helyezett Pérez mögött beragadva autózik.
Általában egy fél mezőny választja el őket, de Kvjat most megdolgoztatja Verstappent, miután utóbbi átvette tőle a Red Bull ülését. A 8. helyért megy a küzdelem.
A két fiatal pilóta agresszív, de nagyjából korrekt küzdelmet folytat, Verstappen természetesen elégedetlenkedik a rádión, de az ő feladata, hogy támadjon. Előnyben van a motor és a DRS miatt is, de Kvjat autója nagyon szélessé vált.
Tudja, hogy a DRS-sel támadó Verstappen ellen tempóból semmi esélye sincs, ezért sebészi pontossággal veszi a féktávokat, és nagyon jól helyezkedik. Vajon Verstappen hamarabb elmegy, mint ahogy tönkreteszi az abroncsait?
Mérnöke szólt Kvjatnak, hogy az igazi ellenfelük az előttük haladó Alonso. Ezt lehet úgy értelmezni, hogy az orosz versenyzőnek el kellene engednie Verstappent, hogy gyorsabb köröket futhasson.
Most ugyanolyan abroncsokat használ, mint Ricciardo, de Hamiltonnál és Rosbergnél gyorsabb, hiszen ők a lágy gumikon futnak. Közelít a dobogóhoz.
Szerencsére nem haladt a közelében senki, de így is elég ijesztő volt, ahogy az alkatrész pattogott az aszfalton.
Vettel közben feladta Pérez megelőzését, és a 6. helyen halad, de Alonso, Kvjat, Verstappen és a mögöttük érkezők is közelítenek hozzá.
Rosberg 4,9 másodperc előnnyel vezet Ricciardo előtt, és 11-gyel halad Hamilton előtt. Räikkönen bő 13 másodpercre van az 1. helytől, és az előző körtől eltekintve gyorsabb a brit pilótánál.
A Mercedes pilótája azt mondta a rádión, hogy ennél gyorsabban nem tud menni. Vettel kiállt kereket cserélni, vadonatúj ultralágy gumikat kapott, és nagy nehezen visszaért Nasr elé a 13. helyre.
A behajtásnál kicsit "kiegyenesítette" a pályát, némi előnyhöz juthatott ezzel. Pérezt gyorsan kihívták a bokszba lágy gumikért, de túl késő, Vettel az ultralágyakkal elévágott.
Lopakodik Hamilton mögött, de az előző körben így is csak elenyésző különbséggel volt csak gyorsabb. Vettel a 12. helyen halad, Gutiérrezt próbálja levadászni.
Látványos csatában Sainzot és Gutiérrezt is maga mögé utasította, és feljött a pontszerző 10. helyre. Abból profitált, hogy Gutiérrezt támadást indított Sainz ellen.
Nem tudta megelőzni a Toro Rossót, ezért új szuperlágy gumikat szereltek az autójára. Sainz és Button is volt kint, utóbbinak ez ma már a harmadik kerékcseréje. Vettel jelenleg a 9. helyen halad.
Még mindig működnek az ultralágy gumik a Ferrarin, közben egyre több ellenfele áll ki a bokszba előle. Verstappen után Massa is kereket cserélt, így Vettel a 8. helyen halad, és körönként 2,5 másodperccel gyorsabb az előtte haladó Magnussennél.
Valami gondjuk van, a fékekre kell a vártnál jobban vigyázniuk. Hamilton érdeklődött, hogy "a másik autónak" is gondja van-e, de megnyugtatták, hogy Rosberg is hasonló tempót fut, és ugyanannyira küszködik. Räikkönennek szóltak, hogy Hamilton szenved a fékjeivel.
Most az övé a leggyorsabb kör, 1:49.641-et futott, de még mindig Magnussen mögött van a 8. helyen. Némi szerencsével az 5. helyig jöhet előre, 13 másodperc a hátránya Alonso mögött.
A mexikói pilóta a gumikkal küszködik, közölte mérnökével, hogy nem tud a mostani lágy gumikkal célba érni. Ekkor azt mondták neki, hogy akkor adjon bele mindent, így várhatóan még egy kerékcserére ki fog állni. Jelenleg a 11. helyezett.
A 2. helyről állt ki, lágy keverékű abroncsokat kap. Megpróbál ezzel végig érni, de Vettel etapja alapján ez elég nehéz lesz.
Ehhez az is kellett, hogy Hamilton alaposan elfékezze magát, de utána már a Ferrari volt előnyösebb helyzetben.
Kettejük között Bottas is nagyon lassú kerékcserét teljesített, a Sky Sports szerint a finn pilóta biztonsági övével volt gond.. A Mercedes és a Ferrari versenyzője is lágy gumikat kapott, végig mennek.
Räikkönen mögé jött vissza, mindketten lágy gumikon futnak, a Mercedesnek most vissza kell küzdenie magát a dobogóra. Közben Chase Carey, az F1 új elnöke Niki Lauda társaságában nézi a versenyt.
Verstappen bicskája ma már beletörött az orosz versenyzőbe, de a Ferrari 2,5 másodperccel gyorsabb nála körönként. Az ideiglenes 5. helyért indul a csata, de Vettelnek még egyszer ki kell majd állnia a bokszba.
Az orosz versenyző a Ferrarit valahogy nem akadályozta annyira, mint Verstappent. Bár valószínűleg Vettelt sem kedveli sokkal jobban, mint a holland tinédzsert.
Ezúttal már véglegesen. Nem tudni, hogy mi a hiba, de elképzelhető, hogy a biztonsági övvel nem tudnak mit kezdeni. Érdekes módon, egyelőre Pérez halad a 10. helyen, Massa pedig a 11. helyezett, így a pontszerzésért nagy csata lehet. A konstruktőri világbajnokságban a Williams 4 ponttal áll a Force India előtt.
Kvjat is kiállt a bokszba Vettel mögül.
Megelőzte Magnussent, és feljött a 6. helyre. Vettel közben az 5. helyen halad, Hamilton 16 másodperccel megy előtte, így gondtalanul figyelhet hátrafelé, hiszem még egyszer ki kell állnia kereket cserélni.
Ez valószínűleg azt jelenti, hogy két kerékcserével akarták megoldani a versenyt, de most háromra állhatnak át. Safety Carban reménykednek. 5,2 másodperc a hátránya a 3. helyezett Räikkönen mögött.
Laza 1,8 másodpercet vert Rosbergre 1 kör alatt, és 1:49.263-at futott. Räikkönennél is 8 tizedmásodperccel gyorsabb volt. Alább még az látható, amikor a Ferrari pilótája megelőzte őt.
Ha most intenék le a futamot. 20 kör van még hátra, most járunk a táv kétharmadánál.
Räikkönen már csak 3,6 másodperccel áll Hamilton előtt, és az egyik Manor halad közöttük, természetesen körhátránnyal.
"Elég, elég, ne mondd tovább" - kérte mérnökét. 4,4 másodperccel vezet Ricciardo előtt, Hamilton tovább közelít Räikkönenhez.
Legalábbis új szett ultralágyakra. A kerékcsere után a 6. helyre jött vissza, és nagy tempóval üldözi Verstappent. Pár körön belül utolérheti ellenfelét.
Meglepetésre lágy gumikat kapott, így Vettel visszaszerezte az 5. helyet. Button a bokszban feladta a futamot.
Ez a B terv. Szuperlágy gumikat kapott, erre Räikkönent is elkezdték hajtani, valószínűleg őt is kihívják a bokszba a kör végén.
1:47.345-tel halad az 5. helyen. Räikkönent is kihívták a bokszba, ultralágy gumikat kapott.
A Mercedesnek bejött a taktika megváltoztatása, viszont a Ferrari DRS távolságban van, és nem szuper- hanem ultralágy gumik vannak rajta. Gyorsan kellene előznie.
Vagy a Red Bull, de a lényeg az, hogy Hamiltonék kiállása után volt ideje kereket cserélni, és szuperlágy gumikkal próbál nyomást helyezni Rosbergre, valamint kivédeni a mögötte érkezők támadásait.
Feltekertették vele a motort, és azt mondták, hogy nyomja. Rosberg is kereket fog cserélni még egyszer.
Mindenképpen jönni fog, mert egy Safety Car megpecsételné a versenyét. Verstappen végre megelőzte Kvjatot, az orosz ezúttal esélytelen volt.
Már nem hívhatja ki a Mercedes, mert nem érne vissza Ricciardo elé, aki 1:47.187-tel a leggyorsabb kört futotta szuperlágy gumival. Rosberg 1:50.826-ot ért el.
A Red Bull szerint ha Ricciardo tartja a tempóját, 4 körrel a vége előtt utolérheti Rosberget. A különbség kevesebb, mint 19 másodperc.
Pont akkora a különbség, hogy Hamiltonnak nem kell féltenie a dobogós helyét, ráadásul a Ferrari ultralágy abroncsai már túljutottak a legjobb időszakukon. A nagy kérdés, hogy Ricciardo utoléri-e Rosberget.
Következetesen 1:47.5-7-es köröket fut, Rosberg pedig 1:50.4-re képes. A különbség 13,5 másodperc körülre csökkent. 7 kör van még hátra.
Ezúttal 1:48.890-et futott, de még ez is 2 másodperccel gyorsabb volt Rosbergnél. 11,8 másodpercre csökkent a különbség. Rosberg továbbra is a fékek miatt aggódik.
A kétszeres világbajnok nem adta olcsón magát még a sokkal gyorsabb Red Bullnak sem, de tehetetlen volt a McLarennel. Ricciardo az előző körben 2,4 másodpercet hozott Rosbergen.
Sőt, a hátránya már csak 8,1 másodperc. Ha így marad, nem lesz sok ideje előzni, de egyelőre annyival gyorsabb Rosbergnél, hogy lehet esélye.
5,2 másodpercre csökkent a különbség, és körönként 1,8-at tud hozni Rosbergen. Közben a lekörözések is befolyásolják az esélyeiket. Az utolsó méterekig izgalmas lesz a verseny.
Az előző körben 57 ezredmásodpercet vesztett Rosberghez képest, és egy körrel kevesebb maradt számára, hogy utolérje Rosberget. Így már kevésbé esélyes az előzés.
0,7 másodpercet az előző körben is faragott Rosberghez képest, de a különbség még mindig 4,5 másodperc. Ezt Rosberg innen már behúzza.
Ez az utolsó előtti kör, és még nem érték el a 2 órás időhatárt, így az utolsó kört is teljesítheti majd a mezőny. Ricciardo továbbra is közelít, de Rosberg tempója elég lesz a győzelemhez.
Nico Rosberg nyerte a végig izgalmas Szingapúri Nagydíjat a Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo előtt. A 3. helyet szintén nagy csatában Lewis Hamilton érte el, miután a bokszban visszaelőzte Kimi Räikkönent. Sebastian Vettel a mezőny végéről egészen az 5. helyig menetelt, megelőzve a viszontagságos versenyt teljesítő, de sokat küzdő Max Verstappent.
Meglepetésre csak egy Safety Car fázis volt a versenyen, mivel Carlos Sainz a rajtnál a falhoz lökte Nico Hülkenberget. Ez kicsit megkavarta a taktikákat, és lehetőséget adott Sergio Péreznek, hogy a 18. helyről végül a 7. pozícióban érjen célba a remekelő Fernando Alonso mögött. Danyiil Kvjat látványos versenyzéssel a 9. helyezett lett a hosszú idő után újra pontot szerző Kevin Magnussen előtt.
Győzelmével Rosberg visszavette Hamiltontól a vezetést a világbajnoki pontversenyben. A futam legjobbja a közönségszavazás alapján Sebastian Vettel lett.