Lewis Hamilton folytatta remek malajziai szereplését, és körrekordot futva biztosította be magának a pole pozíciót a vasárnapi versenyre. Hamilton 1:32.850-et ért el, és 0,414 másodperccel bizonyult gyorsabbnak csapattársánál, Nico Rosbergnél. Hamilton végig a legjobb volt az időmérőn, de elrontotta az utolsó körét, így kisebb szerencse is kellett ahhoz, hogy az övé legyen az 1. rajtkocka.
Rosberg ezúttal lassabb is volt nála, és többet is hibázott. Az első Q3-as körében kiszélesítette a pályát, a második alkalommal pedig az idei évre megváltoztatott utolsó hajtűkanyarban állt keresztbe az autója, így a 2. kockának is örülhet, mert az első etap után még csak az 5. helyen szerénykedett Hamilton, a két Red Bull és Kimi Räikkönen mögött.
Az is mutatta, hogy milyen gyenge volt az első próbálkozása, hogy ellenfelei ideiglenesen befértek elé, a Red Bull és a Ferrari ugyanis egy pillanatig sem volt önerőből képes az első soros rajthelyek elérésére. A Scuderia a Q1-ben közepes gumikkal próbálkozott, de túl lassúak voltak, és ők is kénytelenek voltak feltenni a lágy abroncsokat, utána pedig a Red Bullok is megizzasztották őket.
A Q2-ben Räikkönen és Sebastian Vettel még meg tudta közelíteni a Mercedeseket, utána viszont eljött Max Verstappen ideje.
A 19 esztendős tehetség remek formában autózott, kihasználta, hogy a Szingapúri Nagydíj után változtattak autójának alapbeállításán, és legyőzte az időmérőkön általában remekül hajtó csapattársát, Daniel Ricciardót a 3. helyért folyó csatában.
Ezt már csak tetőzi, hogy a két Ferrari sem tudott mit kezdeni velük: eleinte Räikkönen volt a gyorsabb, de Vettel az utolsó körében elorozta tőle az 5. rajtkockát. A 2007-es világbajnoknak erre már nem volt válasza, mert feladta az utolsó körét, így kénytelen beérni a harmadik rajtsorral a Force India duója, Sergio Pérez, Nico Hülkenberg, valamint Jenson Button és Felipe Massa előtt.
Button az edzés egyik kulcsfigurája volt,
mivel a Q1-ben megpördült, később felháborodottan panaszkodott a forgalomra, különösen Esteban Ocon miatt, akit kénytelen volt kifékezni. Így is eljutott azonban a 9. helyig, amit csapattársa, Fernando Alonso is megcélzott, neki azonban motorcsere miatt az utolsó rajtkockából kell majd felzárkóznia.
Javítani próbál majd a 11. helyen szerénykedő Valtteri Bottas is. A Williams pilótája meglepetésre kiesett a Q2-ben, ráadásul az edzés végén elpazarolt egy lágy gumiszettet is, amivel javítani próbált a továbbjutás érdekében. Ez nem sikerült neki, ahogy a tükrét elhagyó Romain Grosjeannak, és csapattársának, Esteban Gutiérreznek sem.
Jól szerepelt, bár csak a 14. helyre ért oda Kevin Magnussen,
alig több, mint egy nappal azután, hogy kigyulladt az autója a bokszutcában. Alaposan feladta a leckét a 19. helyezett Jolyon Palmernek, aki a Sky Sportsnak nem köntörfalazott, és azt mondta, hogy „aki vacak kört fut, az vacak helyezést fog elérni.” Danyiil Kvjat ezúttal legyőzte Carlos Sainzot, a két Sauber pedig a Manor pilótáit.
Komolyabb baleset nem történt, de több kisebb-nagyobb vezetői hiba befolyásolta a végeredmény kialakulását.
A Q3 végén a csapatok aggódni kezdtek az eső közeledése miatt, az viszont nem érkezett meg. A vasárnapi futamon már ezzel is számolni kell majd, és a hosszabb etapok eredményei azt mutatják, hogy bár övék az első rajtsor, a Mercedesnek Verstappenre mindenképpen oda kell figyelnie.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Malajziai Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Az év egyik, ha nem a legforróbb időmérő edzése következik, nemsokára kezdünk, addig ajánljuk átfogó esélylatolgatásunkat!
Tegnap ünnepelte 19. születésnapját, és esélylatolgatásunkban is az egyik legütőképesebb versenyzőnek jelöltük meg. Szombaton délelőtt csak Hamilton tudott gyorsabb lenni nála.
Charlie Whiting tisztázta a versenyzőkkel, hogy milyen viselkedést vár el veszélyhelyzetek esetén. Mostantól nincs vita.
A Red Bull hőkamerás képekkel illusztrálja, hogy mennyire melegük van a Malajziai Nagydíjon. Nagyon. Felhők érkeztek a pálya fölé, de ez sem segít a helyzeten.
Az időmérő előtt rendezett betétfutamon a rajtnál folyadék került a rajtrács belső oldalára. Ez az időmérőt nem igazán befolyásolja majd, de kérdés, hogy holnap a páros oldali rajtkockák tapadása mennyivel lesz rosszabb ettől.
Rosberg viszont a legfontosabb mutatóban, a pontok terén egyelőre jobban áll.
Wehrlein már a pályán, de jönnek a Mercedesek is. Hamilton rögtön belehajt a folyadéksemlegesítő porba, ami felgyülemlett azon a helyen, ahol rajtot lehet gyakorolni a bokszutca végén.
Hamilton szólt a rádión, hogy igen sötét van a pálya egyes részein, de a csapat megnyugtatta, hogy a radaron nem látnak semmit. Szerintük nem fog esni az eső.
1:36.999-cel. Hamiltont közben figyelmeztették, hogy semlegesítő por maradt az aszfalton a célegyenesben. Természetesen áthajtott rajta.
Ez sem tántorította el azonban attól, hogy az élre álljon 1:34.444-gyel, Rosberg 1:34.460-nal a 2. helyezett. Vettel közepes keverékkel 1:35.566-tal kezdett.
A finn pilóta Vettel mögé az ideiglenes 4. helyre ért oda, de nem sokkal később Magnussen megelőzte, gyaníthatóan lágy gumival. A dán pilóta az előbb a pálya szélére is lement, mögötte pedig Button pördült meg a pályán. A 300. futamára készülő McLaren-versenyző a forgalomra panaszkodott.
Sorra jönnek be eléjük az ellenfelek, Vettel a 7. helyre csúszott vissza, Räikkönen pedig csak a 12. pozícióban áll. A finn rádión azt jelentette, hogy az autó hátulja nagyon rosszul viselkedett.
Versenyek óta folyamatosan panaszkodik az autója nehéz vezethetősége miatt, most pedig még a jobb oldali visszapillantó tükre is leszakadt. Az alábbiakban pedig egy két Button megpördüléséről:
A két Ferrari a közepes keverékű gumival csak a középmezőnyre jó, de ha a sereghajtók nem tudnak jelentősen gyorsulni, akkor megúszhatják a kockáztatást. Räikkönen és Vettel a 9-10. helyen tartózkodik, mindketten visszatértek a bokszba. Vajon megelégednek ezzel?
A Sky Sports szerint a 15. helyezett Button arra panaszkodott, hogy Ocon nagyon feltartotta, és szeretné, ha megbüntetnék ellenfelét. A McLaren pilótája két helyre van a kieséstől, de az ideje szinte biztosan nem lesz elég a továbbjutáshoz a hajrában.
Räikkönen és Vettel sem bízza a véletlenre, megpróbáltak közepes keverékű gumival továbbjutni, de inkább ők is felrakták a lágyat, és a hajrában javítanak a köreiken.
Vasárnapra ez biztosan változni fog, valószínűleg még nem értek ki a Petronas vendégei, de igen foghíjasak a lelátók Szepangban.
Rákapcsolt a két Ferrari, lágy gumikkal Räikkönen 1:34.556-ot futott, Vettel pedig 557-et, így 0,112 és 113 ezredmásodpercre vannak lemaradva Hamiltontól. Így már biztosan továbbjutnak.
A kétszeres világbajnok búcsúja azonban nem meglepő, hiszen rajtbüntetés miatt mindenképpen az utolsó helyről kellene indulnia.
17. Marcus Ericsson
18. Felipe Nasr
19. Jolyon Palmer
20. Esteban Ocon
21. Pascal Wehrlein
22. Fernando Alonso
Miközben Palmer a 19. helyen kiesett, a pénteken még lángoló autóval Magnussen a 12. helyen jutott tovább. Szép eredmény azután, hogy kicsivel több, mint egy nappal ezelőtt még így nézett ki az autója.
A szünetben több visszajátszást lehetett hallani a feldúlt Buttontól, aki igen kiakadt Oconra, mert nem engedte el őt, és ki kellett fékeznie a Manort.
Közben Alonso azt mondta a Sky Sportsnak, hogy holnap a szerencsében bízik, mert egyébként nehéznek tartja, hogy 12 autót meg kell előznie a pontszerzésért. Elmondta, hogy a McLarenben pénteken beszerelt, majd egyelőre félretett új motor nem erősebb a korábbiaknál, csak megbízhatóbb.
Észnél kell lennie, mert lehetséges, hogy ezt a gumiszettet használják majd a futam első etapjában. Ez azon múlik, hogy ezzel bizonyul-e a leggyorsabbnak. Rosberg nagyon lassú felvezető kört futott, majd a célegyenes elején kapcsolt versenytempóra. Nem akarta túlmelegíteni az abroncsait.
1:33.046-ot ért el, miközben Rosberg csak 1:33.609-re volt képes. Hamilton ráadásul a 4-es kanyart kicsit ki is szélesítette, és láthatóan időt is vesztett.
A két Red Bull közben 1:33.775-tel és 888-cal Verstappen-Ricciardo sorrendben feljött a 3-4. helyre. A Ferrarik még csak most tartanak a felvezető körnél.
Räikkönen és Vettel is csak Verstappen és Ricciardo mögé ért oda. A különbségek nem jelentősek, a holland pilóta 1:33.775-öt tudott, Ricciardo 888-at, Räikkönen 903-at, Vettel 972-t. A gond csak az, hogy Hamilton 046-ot.
"Ha az ember vacak kört fut, vacak helyezést fog elérni." - nyilatkozta a Sky Sportsnak a "rubbish" szót használva.
Az első 7 helyen álló Hamilton, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Vettel és Massa a bokszban maradt, a többiek próbálnak javítani, és bekerülni a legjobb 10 közé.
Meglepetésre a Williams pilótája kiesett, ráadásul egy lágy gumiszettet is elpazarolt a végén. Magnussen meglepetésre legyőzte a Toro Rossókat, ahol ezúttal Kvjat volt a gyorsabb.
11. Valtteri Bottas
12. Romain Grosjean
13. Esteban Gutiérrez
14. Kevin Magnussen15. Danyiil Kvjat
16. Carlos Sainz
Bő fél másodperccel verte csapattársát is a Q2-ben.
Verstappen és Ricciardo gyorsabban ment Räikkönennél és Vettelnél. Nagyobb meglepetés egyelőre, hogy Rosberg elrontotta a körét, kicsúszott, és csak az 5. helyre ért oda, Räikkönen mögé.
Hamilton már a körrekordot ostromolja 1:32.850-re javított, és 0,57 másodperces előnnyel vezet. Rosberg nagy nyomás alá kerül.
Ő az egyetlen, aki nem futott mért kört egyelőre a Q3-ban, valószínűleg nem maradt elég gumija. Hasonló cipőben jár Rosberg is, mert az első forduló után csak az 5. helyen áll. Már jön is ki a pályára.
Az utolsó körre kanyarodva a Red Bull arról kérdezte Verstappent, hogy látott-e esőcseppeket a 4-es kanyarban. Azt mondta, hogy nem, Hülkenbergnek szóltak, hogy az időjárás nem fog gondot okozni.
A Mercedes pilótája kicsúszott az 1-es kanyarban, ezért feladta az utolsó körét, de szerencséje van, mert Rosberg sem futott jó kört, így ő csak a 2. helyre ért oda Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Pérez, Hülkenberg, Button és Massa elé.