Meglepetésre Sebastian Vettel zárta az élen a Mexikói Nagydíj második pénteki szabadedzését a Ferrarival. Vettel még az edzés első felében érte el az erkölcsi sikerhez elegendő eredményét, amit Lewis Hamilton előre 13 ezredmásodpercre, majd 4 ezredre tudott megközelíteni. Mindketten a szuperlágy abroncsot használták, de úgy tűnt, egyelőre csak ők tudják kihozni a maximumot az abroncsokból.
A 3. helyezett Nico Rosberg már majdnem fél másodpercre volt mögöttük, alig megelőzve Kimi Räikkönent, aki a tréning végén egy hosszabb etapot is teljesített a szuperlágyakkal, de ezt feleslegesnek ítélte a gyorsan elkopó abroncsok miatt, és inkább rajtokat gyakorolt. Rosberg sokat küszködött a forgalommal, és úgy tűnt, nehezére esik egy jó kör összerakása.
A forgalom megint kiakasztotta Vettelt is: ezúttal Fernando Alonsót nevezte idiótának, mert nem engedte el őt a kanyargós stadion szakasz során, de úgy tűnt, a morgásra volt oka, mert a McLaren pilótája 15 perccel a vége előtt kiszállt az autóból, a Ferrari viszont a közepes keverékű gumikkal is jó tempót diktált.
A délelőtti szabadedzéshez hasonlóan délután is a vártnál hűvösebb volt az időjárás,
a levegő mindössze 16, a pálya 35 fokos volt, így a szokásosnál is nehezebb volt felmelegíteni az abroncsokat. Szinte nem volt versenyző, aki a bejátszott rádióüzenetekben nem panaszkodott a tapadás hiányára, gyakoriak voltak az elfékezések és a kicsúszások, sőt néhány megpördülés is történt.
Ezek elvétve előcsalták a sárga zászlókat, de komolyabb balesetre nem volt példa, műszaki hibából is mindössze kettőt érdemes kiemelni: Romain Grosjean autójában az ERS-t kellett javítani már az edzés elején, ezért szerelői körbe is kordonozták a Haast, a leintés után pedig Danyiil Kvjat alatt füstölt el a Toro Rosso, így az orosz pilóta kénytelen volt gyalog visszatérni a szerelőihez.
Az egykörös tempó alapján a Red Bullnál még dolgozni kell a teljesítményen,
mert bár Daniel Ricciardo odaért az 5. helyre, ezúttal lassabbnak bizonyulnak a Ferrariknál, ráadásul a szuperlágy gumi látványos tempóelőnye miatt alternatív boksztaktika sem valószínű a részükről. Ismét figyelemre érdemes teljesítményt nyújtott Carlos Sainz, aki a hosszú egyenesek ellenére a gyengécske Toro Rossóval bejött a 9. helyre, ezzel megint egymásra talált a 10. helyezett Alonsóval.
Nem alakult jól a tréning a hazai pilótáknak.
A közönségkedvenc Sergio Pérez megpördült, és ki is csúszott, de erőfeszítéseit nem koronázta siker, és a renault-s szerződéstől megtáltosodó, 6. helyezett Nico Hülkenbergtől alaposan lemaradva, csak a 15. lett. Honfitársa, Esteban Gutiérrez ennél is rosszabbul járt, ő csak az utolsó helyre ért oda.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a főműsoridőben a Mexikói Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első 90 perces tréning után hamarosan újra pályára lép a mezőny, kövessék velünk az eseményeket élőben!
Nélkülük nincs akció a pályán, percek múlva kezdődik a második szabadedzés!
Pulóverre van szükség, ez kissé meglepő Mexikóvárosban. Az első szabadedzésen a Ferrarik a lágy abroncsokkal futották a jobb köreiket, ezek általában gyorsabban melegednek.
Ez az F1 ügyvezetőjének irodája a mexikóvárosi pályán.
A Twitteren évődik egymással a Renault és a Force India, mert Nico Hülkenberg már leendő munkáltatójáról nyilatkozik. "Nagyon csúnyán nézünk rátok" - viccelődtek a silverstone-i istállónál.
Képet egyelőre nem tudunk mutatni (de nagyon figyelni fogunk), de már most jelezzük, hogy egy szurkoló sisakot formáló sombreróban jelent meg a lelátón. Az USA-ban látott dinoszauruszt nem tudja túllicitálni, de Pérez rajongója a dobogós helyért mindenképpen versenyben lehet.
A Twitteren lelkesedik, hogy a Sky Sports közvetítését iPaden is lehet követni. Az F1 és a digitális média viszonyát jól jellemzi, hogy ez 2016-ban még hír lehet.
Romain Grosjean kezdte a második szabadedzést, de nem sokkal később Kimi Räikkönen is pályára lépett, a sárga jelzésű lágy abroncsokkal.
1:32.162-t futott a Manorral, de Räikkönen 1:27.665-tel átvette a vezetést. Ez nem mondható meglepőnek, és az sem szokatlan az idén, hogy Vettel lassabb nála. A négyszeres világbajnok 1:27.974-et ért el. Közben Wehrlein 1:22.909-cel visszavette az 1. helyet Gutiérrez és a Ferrarik előtt.
Räikkönent használt lágy gumikkal, Vettelt új közepes keverékű abroncsokkal küldték ki a pályára. A finn pilóta 1:22.075-tel ismét az élen áll, Vettel 1:22.951-nél tart. A 2. továbbra is Wehrlein.
A közepes keverékű gumik felmelegítésével küszködik, mindenhol a tapadás hiánya nehezíti a dolgát. Verstappen szintén közepessel egyelőre lassabb nála, 1:23.089-et ért el.
Rosberg is pályára lépett, szintén közepes keverékkel.
A négyszeres világbajnok közepes keverékű gumikkal 1:22.024-et futott, és átvette a vezetést. A további ideiglenes sorrend Räikkönen, Gutiérrez, Verstappen, Wehrlein, Palmer, Kvjat, Magnussen, Hülkenberg.
Egyebek mellett azt is figyelemmel kísérheti, hogy Alonso feljött a 3. helyre 1:22.106-tal, közben az első két szektorban sárga zászló van érvényben.
A Mercedes pilótája 1:20.362-vel az élre állt, lágy gumikon, közben Rosberg az 1-es és a 10-es kanyarban is kicsúszott, így egyelőre nincs mért köre. Megpördült Pérez és Nasr is, Alonso pedig szintén elfékezte magát.
A pálya még mindig csak 35 fokos, ez F1-es léptékkel mérve nem túl magas, a versenyzők nagyon küszködnek, különösen a közepes gumikkal.
Teljesen szétszedték a Haast, mindössze egy mért kör után. Az autót el is kordonozták, az ERS-en dolgoznak, még piros figyelmeztető lámpák is villognak az autó fölött. Nem úgy tűnik, hogy a francia pilóta mostanában pályára léphet.
Alaposan elfékezte magát, és a fűre hajtott, majd a rádión elégedetlenkedett a lágy gumik teljesítménye miatt. Rosberg közben végre összerakott egy kört, de alig gyorsabb Sainznál, és bő 1,1 másodpercet kapott Hamiltontól. Az eredménye 1:21.513, a 2. helyen áll jelenleg.
A négyszeres világbajnok szuperlágy gumikat kapott az autójára, miközben a többiek eddig általában közepessel, esetleg lággyal próbálkoztak. Át is vette a vezetést 1:19.790-nel, de így is csak bő fél másodperccel gyorsabb a lágy gumis Hamiltonnál.
A Sky Sports szerint a Ferrari versenyzője kihajtott a bokszutcába, de a szerelők nem vártak rá, ezért tovább ment, és rajtgyakorlatot végzett. Räikkönen közben egyéni legjobb 1-es szektoridőt ért el szuperlágy gumikkal.
Javított a szuperlágy gumikkal, de majdnem fél másodperccel volt lassabb Vettelnél. Az 1-es kanyarban előznie kellett, de utána sem volt abszolút legjobb szektora. Azóta sárga zászló van érvényben a pálya első kétharmadán.
Az utolsó szektort viszont elrontotta, ezért egyelőre csak a 4. helyen jár, de felzárkózott Hamilton mögé. Martin Brundle, a Sky Sports szakértője szerint Rosberg közel volt a falhoz, és szerencséje volt.
Kisebb meglepetésre a Mercedes 13 ezredmásodperccel alulmaradt a Ferrari pilótájával szemben. Bár voltak körülötte autók, nem úgy tűnt, hogy akadályozták volna. A 2-es szektor végén még ő volt a leggyorsabb.
Már csak 4 ezredmásodperc a hátránya, de továbbra is a Ferrari van az élen. A Mercedes pilótája a forgalomra panaszkodott, mérnöke azt mondta, hogy majd a hosszabb etapra lesz érdemes összpontosítani. 46 perc van hátra, kerékcsere után valószínűleg kezdődik a versenyszimuláció.
Az ausztrál pilóta házassági ajánlatot kapott egy hölgytől a mexikói lelátón.
Köszönet érte az F1-es Twitter-csatorna szerkesztőjének, és persze az elkövetőnek!
Az egykörös tempójuk ma egyelőre nem tűnik elegendőnek ahhoz, hogy beférjenek az első két rajtsorba, de az éjszaka még természetesen átgondolhatják a beállításokat. A hosszabb etapokról egyelőre nincs információnk, arról az edzés után készülő esélylatolgatásunkban olvashatnak majd részletesen.
Rosberg még mindig szuperlágy gumikkal próbálkozik, közben Vettel már visszatért a közepesekre, és versenyszimulációt fut. A köztes pontot Pérez képviseli, használt lágyakkal közlekedik.
Képaláírásokat örömmel fogadunk hozzászólásként!
A Sky Sports szerint Hamilton azt mondta a rádión, hogy jól sikerült a rajtgyakorlata, Rosberggel viszont csináltatnak még egyet, mert gyaníthatóan a kuplung nem működött ideálisan.
A Mercedes pilótája gyakorlatilag dugóba került a pályán, ezért elkezdte elengedni a körülötte lévő autókat, hogy némi szabad területet alakíthasson ki maga körül. Csapata arra kérte, hogy ezt ne tegye, erre ő azzal felelt, hogy az előtte haladók lassúak. Majd elengedte a mögötte érkező Alonsót.
A brit sajtó napok óta arról pletykál, hogy az ExxonMobil elhagyja a McLarent, és a Red Bullhoz igazolnak, a wokingi istálló viszont megszerezte a sportba visszatérő BP-t. A Sky Sports szerint az olajcég egyik márkája, a Castrol tűnhet fel az autókon. Egyelőre nem tudni, hogy a jellegtelen fekete színösszeállítás megváltozik-e.
Paul di Resta, a Sky Sports szakértője hívta fel erre a figyelmet. Ez elsősorban azért fontos, mert a Q2-ben várhatóan csak a Mercedes engedheti majd meg magának, hogy ne a leggyorsabb abronccsal teljesítsék mért köreiket, így viszont a többieknek korán kell majd kereket cserélniük a verseny elején.
A Ferrari pilótája rezignáltan méltatlankodott azért, mert beragadt a McLaren mögé, és Alonsónak esze ágában sem volt elengedni őt. "Micsoda egy idióta, teljesen ****" - panaszkodott a rádión, majd kicsúszott a pályáról.
Még 15 perc van hátra az edzésből, de a kétszeres világbajnok valószínűleg befejezte a munkát. Vettel még mindig a pályán van közepes gumikkal, ahogy Hamilton is, aki épp elfékezte magát a stadionban, és inkább levágta a pályát. Jó hír, hogy Romain Grosjean is visszatért, miután sokáig javították az autóját.
Csúcsdöntésre készül a Ferrari pilótája, egy új szuperlágy szettet szereltek az autójára, így a maradék 10 percben még egy időmérő szimuláció belefér. Räikkönen hosszabb etapot megy a szuperlággyal, de néhány körrel ezelőtt szólt csapatának, hogy számára semmi haszna az etapjának, annyira elkoptak a gumik. Inkább a rajtokat gyakorolná.
Twitter-csatornájuk ennél persze kissé cizelláltabban fogalmaz, és azt írják, "nem könnyű világos következtetéseket levonni az edzés alapján. Talán majd holnap jobb képünk lesz, ha több gumi kerül a pályára".
A Pirelli arról is tweetel, hogy a szuperlágy gumi sokkal gyorsabb a lágynál, ezért nehéz lesz nélküle kijutni a Q2-ből, mi is hasonló következtetésre jutottunk. A közepes gumi viszont jól szerepel, ezért várhatóan a futamon gyorsan lecserélik majd ezekre a piros jelzésű abroncsokat.
Leintették az edzést, és Kvjat Toro Rossója is feladta a küzdelmet. Biztosan műszaki hiba történt, kékes füst száll fel az autóból.
Egy szoros szezon illúzióját kelti, hogy Vettel 4 ezredmásodperccel legyőzte Hamiltont a Mexikói Nagydíj második szabadedzésén. Hogy ez így marad-e? Holnap meglátjuk, előtte viszont nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, a versenyzők véleményével, és az esélylatolgatással is!