A Honda idei motorfrissítéseinek egyik hozadéka, hogy a McLaren versenyzői sokkal hatékonyabb rásegítést kapnak a hibrid rendszertől, mint korábban. Jenson Button erre alapozva eredményes versenyre számít Mexikóban.
"A vonalvezetés nem annyira rossz az autónknak – mondta a nagydíj előtt. - A közepesen gyors kanyarok nem igazán feküdnek neki, de a lassúk kedvezők számunkra. Ami pedig az energia visszatáplálását illeti, e tekintetben szerintem mi vagyunk a legjobbak, vagy holtversenyben a legjobbak."
A visszatáplálásnak itt komoly szerepe van, ezért ez a pálya elvileg a jobbak közé fog tartozni számunkra."
Ezzel arra utalt, hogy a több mint 2200 méteres magasságban elterülő Mexikóvárosban a többi versenyhelyszínhez képest lényegesen ritkább a levegő, ami kihat a motorok teljesítményére, és előtérbe helyezi például a turbó működését.
"Tavaly nagyon harmatos volt az energiavisszatáplálásunk, ami komolyan árt ezen a pályán a sok egyenes miatt. Az én autómban még azelőtt elfogyott, hogy elértem volna a DRS nyitási vonalát a célegyenes felénél, így mások már a hátsó szárnyuk nyitása előtt lehagytak. Gyötrelmes verseny volt" - emlékezett vissza.
A McLaren az elmúlt tíz versenyből hétről pontokkal távozott, és Fernando Alonso az előző futamon, Austinban beállította az új hondás korszak legjobb eredményét, az 5. helyet.
A spanyol mégsem ütött meg annyira optimista hangnemet,
mint csapattársa.
"Két lábbal a földön kell járnunk, emlékezve arra, hogy ennek a pályának a kialakítása és a hosszú egyenesek nem passzolnak a mi csomagunkhoz - nyilatkozta. - Realistának kell lennünk, nem szabad, hogy elszaladjon velünk a ló."
Az első szabadedzés inkább Alonso mértéktartását igazolja: ő 16., Button 18. lett, bár érdekes módon a brit úgy végzett hátrébb, hogy ő érte el az idejét puhább gumikon.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!