Hamiltoné a pole, Rosberg hozta a 2. helyet a vb-döntőre
2016. november 26. 13:44
A Mercedes magabiztosan foglalta el az első rajtsort az Abu-dzabi Nagydíjra, és a csapat mindkét versenyzője megkapta, amit leginkább akart: Lewis Hamilton megelőzte Nico Rosberget, a végeredmény ugyanakkor változatlanul azt jelenti, hogy a világbajnoki cím favoritja a német marad.
A Ferrari és a Red Bull ugyanis a naplementében rendezett időmérőn nem jelentett fenyegetést a Mercedesre, a 3. Daniel Ricciardo több mint fél másodperccel kapott ki Rosbergtől, miután az utolsó körével megelőzte Kimi Räikkönent. A futamra azonban némi izgalmat csempészhet, hogy
Ricciardo és Max Verstappen nem az ultralágy, hanem az egy fokozattal keményebb szuperlágy gumikon jutott tovább a Q2-ből,
így elvileg megvan a lehetőségük, hogy a vetélytársaikhoz képest hosszabbra nyújtsák a nyitó etapjukat. A Red Bull már korábban is próbálkozott hasonló cselekkel.
"Meg kellett próbálnunk valamit - nyilatkozta Ricciardo a hivatalos sajtótájékoztatón. - Meglátjuk, ez milyen lehetőséget teremt nekünk." A Q2-ben Verstappen jobb időt futott csapattársánál a piros oldalfalú abroncsokon, de a döntő felvonásban hibázott a 11-es kanyarnál, így mindkét Ferraritól kikapott.
Räikkönen zsinórban negyedszer rajtolhat Sebastian Vettel elől. A német versenyző nem csalódott az eredmény miatt, mert érzése szerint "az autó sokkal jobb volt, mint tegnap."
Megvolt a tempónk a Red Bull legyőzéséhez, de egy kicsivel kikaptunk."
Vettelt 72 ezred választotta el a 3. helyen végző Ricciardótól.
Hamilton furcsán érzi magát
Rosberg elismerte, hogy "nincs eksztázisban", mert a pole-t és a győzelmet célozta meg. "Lewis remek munkát végzett, néhány tizeddel gyorsabb volt nálam. Bár mindent beleadtam, nem tudtam hasonló időt futni" - nyilatkozta.
Hamilton pedig csupán azt sajnálja, hogy ez az utolsó hétvégéje a W07 volánjánál, mert nem tudja, vezethet-e még valaha ilyen erős autót. "Kicsit furcsa volt ide jönni azzal a tudattal, hogy az utolsó edzéseket, az utolsó időmérőt teljesítem ezzel a hihetetlen autóval - mondta. - Sosem tudhatjuk, a jövőben vezethetek-e újra ilyen autót. Kiváltság volt vezetni. Eddig megtaláltuk vele az arany középutat a hétvégén, a mérnökök fantasztikus munkát végeztek."
A Force Indiák simán bejutottak a Q3-ba, ahol Nico Hülkenberg egy hajszállal megelőzte Sergio Pérezt. A Williams nem jelentett veszélyt rájuk, sőt,
Fernando Alonso a Q2-ben az utolsó pillanatban kipöckölte a továbbjutók közül Valtteri Bottast, majd Felipe Massát is maga mögé utasította a rajtrácson.
A visszavonuló brazil azonban így sem szomorú. "Ezzel az autóval nehéz lett volna előrébb végezni. Szép ajándék számomra, hogy az utolsó időmérőm jó teljesítménnyel zártam" - közölte. Massa a Q2-ben jegyzett idejével megelőzte volna Alonsót.
A mezőnytől szintén búcsúzó Jenson Button 12. lett utolsó időmérőjén. "Nagyobb tapadás kellett volna az autó elején, ahogy lehűlt a pálya, de már nem tudtuk növelni. Az alulkormányzottsággal sok időt vesztettem" - mondta. Mögüle a Haas két pilótája rajtolhat.
A hangulat valószínűleg a Toro Rossónál a legfagyosabb: Carlos Sainz és Danyiil Kvjat már a Q1-ben búcsúzott, miután a péntek délutáni edzést szinte teljes egészében kihagyták az aggasztó defektek miatt. Ezek okára még nem sikerült megnyugtató választ találniuk, és Sainz sajnálja, hogy hiába tervezte kiélvezni a szezon utolsó hétvégéjét, erre nincs lehetősége. A Toro Rosso szenvedése Jolyon Palmernek és Pascal Wehrleinnak is segített abban, hogy bejusson a Q2-be.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözlünk mindenkit a szezonzáró időmérőjéről készített tudósításunkban! Abu-Dzabiban még napsütés van, és mintegy negyedórával a kvalifikáció kezdete előtt légibemutatóval szórakoztatják a közönséget.
A két bajnokaspiráns csak a 4-5. helyet szerezte meg, a Ferrarik és Verstappen is megelőzte őket, ráadásul mindkét Mercedesen rakoncátlankodtak a fékek. A pénteki naplementében 0,6 másodperc fedte le az első hat helyezettet a szezon hetedik leghosszabb pályáján, és a Ferrarinak kifejezetten kedvez a hűvösebb idő, tehát akár szoros is lehet a küzdelem. Meglátjuk.
Szingapúr óta először lehet használni az idei újdonságot, az ultralágy gumit. Ezen kívül a szuperlágy és a lágy keveréket lehet használni a hétvégén, de azok inkább a futamon kapnak majd nagyobb szerepet.
Toto Wolff kénytelen volt magyarázkodni amiatt, hogy a Mercedes az idei évre megcserélte Hamilton és Rosberg szerelői gárdáját, miután a brit pilóta elejtett egy érdekes megjegyzést. Emlékeztetőül: az utolsó versenyre Rosberg érkezett meg a tabella éllovasaként, és megszerzi első vb-címét, ha az első három hely valamelyikén ér célba.
A csapat Renault-motorokkal folytatja a következő szezonban, de hivatalossá vált az is, hogy megint átcímkézik őket Tag Heuerre.
A levegő 26, az aszfalt 29 fokos néhány perccel az időmérő kezdete előtt, miközben a Nap egyre lejjebb bukik.
Méghozzá az utolsó a 2016-es szezonban. Hatan máris birtokba vették a pályát.
Erre emlékeztették az oroszt, hogy vegye figyelembe a vezetésnél. Hamilton szintén új fékeket kapott, tudatta a Sky Sports.
A kör elején még lassabb volt Magnussennél, utána azonban több mint 3 tizedet rá tudott verni az idejére. Gyors körön vannak már a Mercedesek is.
19 autó osztozik rajta e pillanatban, de a hosszú és széles aszfaltcsík miatt ez itt nem akkora probléma. Räikkönen lecsúszott a pályáról az első szektor egyik szélsebes kanyarjában.
1:39.487, a hétvégén még senki sem ment be 1:40 alá. Rosberg sem, ő 40.511-et futott elsőre. Pérez, Räikkönen, Hülkenberg, Bottas, Alonso, Button a további sorrend.
A brazil a 8. helyre fért be, a két McLaren közé. De hátrébb csúszik még két pozíciót, mert Vettel és Verstappen közben bejött Rosberg elé.
1:40.338-at futott, 21 ezreddel előzte meg Vettelt. Verstappen ideje 40.424, csak ezután jön Rosberg.
Most, hogy mindenki feliratkozott a tabellára, lássuk a kieső helyen lévőket: Palmer, Kvjat, Sainz, Ericsson, Ocon, Nasr. Ne feledjük, Kvjat és Sainz alig gyakorolt péntek délután, a mostanihoz hasonló körülmények között, mert a futóművük nem volt biztonságos.
Grosjean a 10., Gutiérrez a 12. helyre jött fel egy újabb szett ultralágy abroncson, meglehet nekik a továbbjutás. Nasr most letaszította a 16. helyről Wehrleint, de nála eléggé rezeg a léc.
A 9. Bottasig bezárólag a mezőny első része már a Q2-re készül. Massának és a McLareneknek ellenben még jönnie kell.
De még szállítják a köridőket a pilóták. Az biztos, hogy Hamilton végzett az élen Räikkönent, Vettelt, Verstappent és Rosberget megelőzve.
A 8-as kanyarnál fékezte el magát, de a 9. helyen azért továbbjut. Ott lesz a Q2-ben Wehrlein is, kiesett viszont Kvjat, Magnussen, Nasr, Ocon, Sainz, Ericsson.
Ami mindig gyönyörű fotókat és felvételeket eredményez. A levegő és az aszfalt ugyanakkor ugyanúgy 26-29 fokos, mint az időmérő elején.
Ahogy várni lehetett, a Mercedes sem próbál továbbjutni a Q3-ba a szuperlágy keveréken. Bár képesek lehetnének rá, abból a keverékből mindenki keveset rendelt, és még szükség lehet rájuk a futamon.
81,7 km/ó-val, vagyis az engedélyezettnél gyorsabban hajtott a bokszutcában a harmadik tréningen, ez 200 euróba fog fájni neki. Tegnap Hamilton hasonló vétség miatt perkálhatott.
Összerakott egy 1:39.490-es kört, már csak 1 tizedre van csapattársától. A középső szektor után még a német állt jobban 2 tizeddel.
Ricciardo és Verstappen a szuperlágy keveréken jött ki, és ha továbbjutást érő időt futnak vele, ezzel rajtolhatnak el, miközben az élmezőny maradékának a rövidebb életű ultralágy gumikat kellene használni az első etapban. Ez mindenképp izgalmat csempészhet a versenybe.
Egyelőre úgy tűnik, összejöhet a továbbjutás, mert legfeljebb a Force India lehet még veszélyes rájuk. Az állás: Hamilton (1:39.382), Rosberg, Räikkönen, Verstappen, Vettel, Ricciardo, Hülkenberg, Pérez, Massa, Bottas.
A spanyol a 11., ennyit kellene javítania a továbbjutáshoz. Ugyanakkor nem biztos, hogy ez a szándéka, mert jobban járhat, ha szabadon választhat gumit a rajthoz, minthogy az ultralágyakra szoruljon a 9-10. rajtkocka valamelyikében.
Lement a Nap, már égnek a reflektorok. A pálya pedig üres, miközben 3 és fél perc van hátra a Q2-ből.
Pályára küldték Ricciardót és Verstappen az ultralágy gumin, de figyelmeztetni fogják őket, ha elvehetik a gázt, hogy optimális esetben a szuperlágy keveréken rajtolhassanak.
1:41.044-gyel bejött a 10. helyre, Bottas 4 századdal lassabb nála, úgyhogy a finn kiesik.
Megtartották a szuperlágy gumin szerzett pozíciót, ezzel a keverékkel rajtolhatnak majd. Hamilton nyerte a Q2-t is, de Rosberg 1 tizedre megközelítette. Kiesett Bottas, Button, Gutiérrez, Grosjean, Palmer és Wehrlein.
Hamilton gördült először újra pályára, kisvártatva Hülkenberg is követte. Most már Rosberg is a pályán tartózkodik.
A Q3 összes többi résztvevője folytatja a vezetést. Mindjárt megszületnek az első köridők...
Hamiltonban maradt tartalék, 1:39.013-ra gyorsult, miközben Rosberg 39.359-re volt képes - a német csak 1,5 tizedet javult a Q2-höz képest, a brit több mint 4,5-et.
Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Hülkenberg, Pérez, Alonso. Massának még nincs ideje.
Az ausztrál 24 ezred lemaradással követi a 4. helyen, a finn nem mehet biztosra. A versenyzők kihajtottak a bokszból, hogy nekivágjanak második gyors körüknek, most Massa is csatlakozott hozzájuk.
Hamilton is javított ott, de egyelőre a német áll jobban. A középső szakaszon már Hamilton fut legjobb részidőt...
1.38.755-re javította az etalont, brutális kör volt. Rosberg szintén gyorsult, de csak 1:39.0-ig jutott.
Ricciardo indulhat a 3. helyről, méghozzá a szuperlágy gumikon. Verstappen elrontotta az utolsó körét, de ő is ezzel a keverékkel fog indulni. Räikkönen 4., Vettel 5., Hülkenberg 7., Pérez 8., Alonso 9., Massa10. lett.