A versenyzők a Brazil Nagydíj után ostorozták a Pirelli esőgumijainak teljesítményét. Kimi Räikkönen úgy vélte, a tíz évvel ezelőtti abroncsok sokkal hatékonyabbak voltak a jelenlegieknél, és akkoriban kevésbé állt fenn a veszély, hogy az autók felússzanak a vízen.
A Pirelli azzal védekezik, hogy alig tudott vizes aszfalton tesztelni, erre csupán néhány napjuk volt mesterségesen fellocsolt pályákon, ráadásul nem is mindig az aktuális autókkal. Jövőre szeretnének javítani, ezért az Abu-dzabi Nagydíjon meghallgatták a pilóták a véleményét, hogy min szeretnének változtatni.
"Nagyon eredményes megbeszélés volt, ugyanis nem sokat teszteljük az esőgumikat sem a kifejlesztési fázisban, sem a nagydíjakon - nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli versenyigazgatója. -
Tényleg kevés információnk van róluk, főleg az extrém esőgumikról.
Az interekből fel lehet használni egy plusz szettet pénteken, ha esik, ezért ezt a típust többször használják a versenyzők. A teljes esőgumikat ellenben nem sokszor, és csak az esős futamokon nyílik mód valódi tesztre vele."
"Fontos megértenünk, milyen szempontokra figyeljünk, és milyen irányba induljunk el, hogy jobb terméket gyártsunk. Érdekes beszélgetésen vagyunk túl, különböző észrevételek hangzottak el. Rengeteg hasznos visszajelzéshez jutottam."
Jelenleg kétféle abroncsból lehet választani vizes körülmények esetén: az extrém esőgumikból, illetve az intermediate (átmeneti) gumikból. Isola megpendítette, hogy
bővíthetik a készletet egy harmadik változattal,
ha ez javulást eredményezne. Probléma ugyanis, hogy minden nagydíjon ugyanazok az extrém esőgumik elérhetők, holott az egyes pályák vonalvezetése, felülete, hőmérsékleti viszonyai között jelentősek a különbségek.
"Vajon meg kellene fontolnunk, hogy kétféle esőgumit fejlesszünk ki? Nem kellene mindkettőből szállítani egy adott nagydíjra, de mi jelölnénk ki, hogy melyiket lehet használni - vetette fel Isola. - Monacóban mondjuk az első, Silverstone-ban a második típust használhatnánk."
"Ez is megoldás lehetne, ha javítana a gumik teljesítményén. Két különböző termék kifejlesztéséhez azonban tesztelés szükséges."
A Pirellin elvileg segíthet, hogy jövőre is kapnak 25 tesztnapot, de a csapatok megvétózták a tervezetüket, úgyhogy egyelőre bizonytalan, pontosan milyen programot fognak lebonyolítani.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!