Az utolsó edzésen az első két helyet elfoglaló Ferrari várhatja a legkedvezőbb helyzetből a monacói időmérőt, a csapat ráadásul növelte is az előnyét a csütörtöki edzésnaphoz képest. Az 1. helyet magabiztosan megkaparintó
Sebastian Vettel több erős körrel villantott, végül 1:12.395-nél állította meg a stoppert.
Hozzá csapattársa, Kimi Räikkönen férkőzött legközelebb, de a német idejétől ő is 3,5 tizeddel elmaradt, a többiek hátránya pedig még nagyobb volt. Az ultralágy gumik jól bírták a strapát, a versenyzők gond nélkül tudtak egymás után több gyors kört is repeszteni velük.
A Mercedes a jelek szerint nem talált tökéletes gyógyírt a beállításproblémákra, és az eredmények alapján lehet, hogy a Ferrari helyett a Red Bull-lal kell harcolniuk a hercegségben. Bár Valtteri Bottas nagy nehezen maga mögé utasította Max Verstappent, Lewis Hamiltonnak ez nem sikerült, sőt, majdnem 3 tized választotta el tőle.
A brithez közel végzett a 6. helyen Daniel Ricciardo, aki kétszer elfékezte magát az első kanyarnál, a St. Dévote-nál, és a második alkalommal ki sem tudott kecmeregni a bukótérből. Rádión azt mondta, a fékek babráltak ki vele, de sokat egyébként nem vesztett, mert ez az edzés legvégén történt.
Az apróbb elfékezéseken túl erre az edzésre is jutott egy nagyobb csattanás: 50 perc után
Esteban Ocon a jobb első kerekével eltalálta az Uszoda második sikánjának bejárati ívénél a korlátot,
amitől irányíthatatlanná vált az autója, és a szemközti falnak csapódott. A Force India orra komolyabban megrongálódott, de a szerelők valószínűleg meg tudják javítani az időmérőre.
A Toro Rosso megtartotta jó formáját, esélyesnek tűnik a Q3-ra. A McLaren is reménykedhet ebben, de ha Jenson Button bejutott a legjobb tíz közé, akkor sem örülhet, mert készleten felüli erőforrás-elemek beszerelése miatt 15 rajthelyes büntetést fog kapni a kvalifikációt követően.
Az edzésről élőben készült tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Mivel Monacóban hagyományosan csütörtökön rendezik az első edzésnapot, a csapatoknak pénteken egy teljes plusz napjuk volt rá, hogy átrágják magukat az adatokon. Reméljük, a versenyzők sem vitték túlzásba a partizást a csillogó jachtokon, klubokban. Ma az egyórás délelőtti tréninggel és az időmérővel folytatódik a program, a megszokott menetrenddel.
Zsákutcába jutottak a beállításokkal, bár legalább már csütörtökön, edzés közben rájöttek, hogy elszúrták a módosításokat, és nem tudják jól kezelni a gumikat. Akkor nem volt annyi idejük, hogy korrigálják a tévedést, úgyhogy a következő gyakorlás nekik különösen fontos lesz. A Ferrarinál lehet a fór, és a Red Bullt sem szabad leírni.
"Sokkal nagyobb volt, mint amit az előző hét év során bármikor tapasztaltam" - mondta róla, ezért többször azt hitte, neki fog menni a palánknak. Időbe telt, mire alkalmazkodott. Mint ismert, Button az Indy 500-ban vendégszereplő Alonsót helyettesíti a hétvégén a McLarennél, és a szimulátorban töltött órák után először vezette a valóságban a 2017-es autót.
A levegő picit melegebb, mint csütörtökön volt, 24 fokos, az aszfalt hőmérséklete 36 Celsius. Pár perc múlva kezdődik a szabadedzés.
A hétvége előtt óvatos duhajok voltak, nem hitték, hogy idén harcolhatnak a pole-ért és a győzelemért Monacóban a Ferrari és a Mercedes ellen, de Helmut Marko az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta az első edzésnapot követően, "az első és a harmadik rajtsor között bárhová" beférhetnek ma. "A lényeg, hogy az újításoknak kedvező a hatása, most a finomhangolás következik. Barcelonában még nem tudtuk optimalizálni a beállításokat, ezért nem volt tökéletes az autó vezethetősége" - tette hozzá.
A versenyzők elkezdtek kiszállingózni a pályára, megnézik, minden rendben van-e az autókkal. Az élmezőnyből Räikkönen és Ricciardo is rögtön munkába állt.
Palmer az előző edzésen alig tudott vezetni motorhiba miatt, neki bőven van mit pótolnia, és amúgy a Renault sem remekelt. A Sauber szintén gyenge napot zárt csütörtökön.
1:16.075-tel előzi meg a Saubereket, másnak még nincs ideje. Wehrlein azt mondta csütörtökön, "többet várt" a csapattól, Ericsson a tapadással küzdött.
1:15.249 az ideje az az ultralágy gumin, amelyből egy garnitúra a Pirelli szerint akár a teljes versenytávot kibírná.
McLarenjébe beszerelték az idei ötödik turbót és MGU-H-t, ez 15 rajthelyes büntetéssel jár. Valószínűleg Alonso sem ússza meg további büntetések nélkül a szezont.
A lágy gumin 1:13.568-at futott, Bottas, Hamilton, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Palmer, Stroll, Ericsson, Wehrlein követi a tabellán.
Az utolsó, célegyenesre fordító kanyarnál kellett résen lennie, hogy ne koccolja le a palánkot. A lágy gumis információ valószínűleg fals volt az előbb (a hivatalos közvetítésben ez szerepel az eredményeknél), mert most lila csíkos abroncsok vannak a Ferrarin.
A Mirabeau féktávján csúszott meg, a kis bukótérbe ki tudott menekülni.
Räikkönenhez képest 35 ezred lemaradással, előtte 4. volt a Mercedesek mögött. A mezőny nagy része a pályán tartózkodik, hosszabb etapokat is látunk.
Már 40 fokos, az időmérőn még forróbb lehet. Vettel tovább javított, 1:12.890-nel megelőzte Räikkönent és az élre állt. Bottas visszatért a bokszba.
A Red Bullt a 4. helyre repíti az 1:13.362, Hamiltontól bő 1 tized a hátránya. Kvjat folytatja a Toro Rosso jó szereplését, a 6. helyet foglalta el.
25 perc után, nem sokkal a tréning felénél: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Kvjat, Bottas, Ricciardo, Vandoorne, Sainz, Ocon.
A visszajátszásból kiderült, hogy mielőtt feljött a 7. helyre, elfékezte magát az első kanyarnál, és kiment a bukótérbe.
Az újonc újabb magas labdát adott kritikusainak csütörtöki balesetével, amelyről egyébként azt mondta, a PlayStationön is pont mindig az a kanyar fogott ki rajta. Egyelőre a 17. helyen áll, Massánál 2 pozícióval hátrébb.
Ricciardo 236 ezreddel követi Verstappent az 5. helyen, vagyis megelőzte Bottast. A Ferrarik és a Mercedesek visszatértek a garázsba.
Vajon bejut a Q3-ba az időmérőn? Bárhogy is lesz, a büntetése miatt nem örülhet majd felhőtlenül. Vandoorne a 8. pozíciót foglalja el, ez egész szép teljesítmény a McLarentől.
A háromból egyiket sem viszi a Mercedes: az első szektorban eddig Verstappen, a második Vettel, a harmadikban Räikkönen volt a leggyorsabb.
Újra megjelent a pályán, egy friss szett ultralágy abronccsal. Feltehetően több kört fog menni, és sanszos, hogy csak később javít az idején.
Majd Hamilton is feltűnt egy új szett gumival. Bottas elsőre nem javított az idején - ahogy viszont említettük, az ultralágy keverék is hihetetlenül strapabíró, sok kört lehet vele megtenni látványos teljesítményvesztés nélkül.
A német odacsapott a lovak közé, 1:12.558-cal tovább növelte előnyét az élen. Räikkönen 12.875-re gyorsult, a Ferrarin egyből bemelegedtek a Pirellik.
1:12.940-et repesztett, kicsit gyorsabb Bottasnál. Hamilton és Ricciardo az 5-6. helyen követi őket, a pályán egyébként gyér a forgalom.
Lehet, hogy a Mercedes még messze jár a megoldástól? Vettel már 1:12.395-nél tart, miközben Hamilton megrekedt 13.2-nél. Räikkönen 2., 345 ezred hátránnyal követi csapattársát.
Megélénkült a forgalom, a Ferrarikhoz és a Mercedesekhez mások is csatlakoztak. Bottas 1:12.830-ra javít, ezzel 3.
Egyszer-egyszer legjobb egyéni részidőt tud futni, de összességében nem javít, marad az 5. helyen. Az állás: Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Kvjat, Magnussen, Sainz, Vandoorne.
Ocon csúnyán beleállt a korlátba orral, de ő jól van. Az autójáról ez már nem mondható el, az elejét megrongálta.
Az Uszoda második sikánjánál eltalálta a falat a jobbosban a kerekével, így irányíthatatlanul csúszott át a baloson, bele a szemközti szalagkorlátba. A hurka is megdobta kicsit, bár anélkül sem kerülte volna el a balesetet. VSC-fázis lépett életbe, ami alighanem az edzés végét jelenti, mivel csak pár perc maradt belőle.
A versenyzőknek maradt még egy kis ideje a gyakorlásra, Ocon kivételével egyébként mindegyikük a pályán is van.
Megint hibázott St. Dévote-nál az ausztrál pilóta, de azt mondja, a fékek babráltak ki vele. Nem tudott kijönni a bukótérből, bár ez már nem számít, mert vége az edzésnek.
A versenyzők még rajtot gyakorolnak a célegyenesben, mi pedig elköszönünk, és várjuk Önöket a 14 órakor kezdődő időmérőn. Az utolsó edzésen Vettel és Räikkönen volt a leggyorsabb, Bottas 3. lett, Hamiltont viszont megelőzte Verstappen is. Úgy tűnik, a Mercedes még nem talált gyógyírt minden bajra.