Napos, de szeles időben, rengeteg hibával zajlott a Kanadai Nagydíj első szabadedzése Montrealban, ahol Lewis Hamilton futotta meg a leggyorsabb kört, a Ferrari azonban megint ott loholt a Mercedes nyomában. A két élcsapat versenyzői felváltva követték egymást az első négy helyen, és a Force India is feltűnően jól szerepelt a délelőtti gyakorláson.
Az edzés Carlos Sainz számára indult a legrosszabbul, akinek már az első ellenőrző körében félre kellett állni a füstölgő Toro Rossójával, minden bizonnyal motorhiba miatt. A korai sárga zászlók a bokszba kényszerítették a csapatokat, így az első mért körökre is viszonylag sokat kellett várni. Eleinte Räikkönen állt a tabella élén, majd a Mercedesek vették át a vezetést, pedig ekkor még - az ultralágyakon köröző Ferrarival ellentétben - a szuperlágy abroncsokat használták. Később a németek autóira is feltették a leggyorsabb keveréket, ekkor Hamilton és Valtteri Bottas egymással versengtek az első pozícióért, amelyet végül a brit tudott megtartani az 1:13.809-es idejével.
Az edzés vége felé Sebastian Vettel villantott, és befért a két Mercedes közé,
2 tizedes hátránnyal végzett a második helyen Bottas és Kimi Räikkönen előtt.
A Force Indiák bizakodva készültek az autójuknak kedvező pályán zajló nagydíjra, és egyelőre nem is okoztak csalódást: a két élcsapat mögött ők bizonyultak a leggyorsabbnak, Sergio Pérez 7 tizedes lemaradással az 5., Esteban Ocon pedig a 6. helyen zárt. A gyorsabbik Red Bull-pilóta, Max Verstappen ezzel csak a 7. helyre szorult, Daniel Ricciardót pedig a Williamses Felipe Massa is maga mögé utasította.
A ritkán használt, ezért a versenyhétvége elején mindig rendkívül koszos montreali pálya ezúttal sem volt kíméletes a versenyzőkkel, akik sorra pördültek meg a mért köreik alatt, de a falat egyelőre mindenki szerencsésen elkerülte.
A megpördülések sorát a két Ferrari kezdte,
de később a fél mezőny hasonlóan járt, legtöbbjük a 6-os kanyarban vesztette el az uralmát az autója felett. A hibázó pilóták közül mindenki folytatni tudta a körözést, az Indy500-on tett kitérője után visszatérő Fernando Alonso edzése azonban nem tartott sokáig: az első mért körére is sokat kellett várni, majd miután megfutotta, hamarosan a fűre parkolta a McLarent váltóhiba miatt. A spanyol dühösen szállt ki az autójából az újabb meghibásodás után, de később kedélyesen csevegett a kanadai pályabírókkal.
Szép napot mindenkinek! Montrealban délelőtt tíz óra van, mindjárt kezdetét veszi a Kanadai Nagydíj első szabadedzése. Ez a pálya teljesen más, mint a legutóbbi, a monacói volt: itt is inkább rövid kanyarok vannak, de a motorerő sokkal fontosabb.
A Mercedesnél már kijelentették, hogy az idén a riválisuk az igazi favorit, ők számítanak az esélytelenebb kihívónak. A hosszú egyenesek az Ezüstnyilaknak kedvezhetnek, az viszont, hogy Monacóhoz hasonlóan a három leglágyabb gumikeverék lesz használatban, inkább a Ferrarinak jön jól. A hétvége legérdekesebb kérdéseit ebben az előzetesben foglaltuk össze.
Az utolsó sikánban, a hírhedt Bajnokok Fala előtt már tavalyelőtt is megmagasították a kerékvetőket, és arra utasították a kanyart levágó versenyzőket, hogy a kihelyezett bóját balra megkerülve térjenek vissza a pályára. Most is ez az előírás, de nemcsak ott, hanem a 8/9-es sikánnál is, ahol az eddigi, kavicsos bukóteret aszfaltozottra cserélték. Aki a rázókő narancssárga elemétől balra halad el, annak utána a szintén sárga fekvőrendőrt is balra kell kikerülnie, mielőtt újra a pályára hajt.
Räikkönen és Ricciardo hajtott ki először a pályára, a Red Bull bal hátsó kereke elé egy óriási áramlásjelző szenzort szereltek fel.
Péntekre záporokat jósoltak Montrealba, de a mezőny egyelőre megúszta, napsütésben kezdődött az első edzés. Igaz, a szél láthatóan erősen fúj a pálya környékén. A levegő 21, az aszfalt 23 fokos.
Úgy tűnik, a motorja adta meg magát, kénytelen a fűre parkolna a Toro Rossót a 10-es kanyarnál. Sárga zászlókat lengetnek, közben a mezőny nagy része már kihajtott a pályára.
Sainz leállása után mindenki visszatért a bokszba, pedig néhányan - például Massa - már az első mért körüket is elkezdték. Sainz közben talált egy robogót, amely visszaviszi őt a bokszba.
A többiek már mind megtettek legalább egy ellenőrző kört. A Mercedesek sem maradtak le sok mindenről, Montrealban különösen koszos a pálya az első edzés elején, erre most az erős szél is rásegít.
A McLarenre is látványos áramlásjelző eszközöket szereltek. A belgának a Monacói Nagydíj időmérőjén először sikerült bejutnia a Q3-ba, és a kieséséig pontszerző helyen haladt, de Kanadában nehezebb dolga lesz, itt sokkal többet számít a motorerő.
A 7-es kanyarban forgatta meg a Ferrarit, de a falakat sikerült elkerülnie, így pár másodperc után gond nélkül haladt tovább.
Egyelőre Räikkönen a leggyorsabb, 1,2 másodperccel vezeti az edzést Verstappen és Ricciardo előtt. Vettel egy lassabb körrel, 2,6 másodperces hátránnyal kezdett a 6. helyen, csak Magnussent tudta megelőzni. A Mercedesnek még nincs ideje.
A másik Ferrarit sem sikerült a pályán tartani, de Vettel autója sem sérült meg, amikor megpördült a 2-es kanyar előtt. Mások is csúszkálnak, a pálya állapota még messze van az ideálistól.
Fél óra telt el a szabadedzésből, a jelenlegi állás: Bottas, Räikkönen, Vettel, Hamilton, Massa, Ricciardo, Ocon, Verstappen, Magnussen, Grosjean. Az élen a két finn között mindössze 5 század a különbség.
Továbbra is szorosak az eredmények, a brit 36 ezredes előnnyel tudta átvenni a vezetést a csapattársa előtt. A harmadik helyet továbbra is tartja Räikkönen, az ő hátránya sincs 1 tized.
A két Ferrari viszont az elvileg gyorsabb ultralágy keverékkel érte el a legjobb idejét. Többen még csak a lágy gumikat tették fel az autójukra, közülük a 6. helyen álló Pérez a leggyorsabb 9 tizedes hátránnyal.
Lassan az edzés félidejéhez érünk, a csapatok tartanak egy kis pihenőt. A sorrend: Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Pérez, Massa, Ricciardo, Ocon, Grosjean.
A Kanadai Nagydíjon szinte minden edzésen megmutat néhány, a pályán áthaladó állatot a kamera, a leggyakoribb látogatónak talán a mormoták számítanak. Ezúttal viszont egy mókus kelt át a pályán, amely szerencsére éppen üres volt, így nem esett baja.
Bottas volt az első, aki kimerészkedett a néhány perces szünet után, majd Vandoorne eredt utána. A másik McLaren-versenyző, az Indy500-as kalandjából visszatérő Alonso viszont nem is ül az autójában, a garázs hátuljában beszélget néhány Honda-mérnökkel.
Nem is keveset: miután Bottas és Hamilton autójára is feltették az ultralágy gumikat, a finn 6 tizeddel tudott gyorsulni, a csapattársa pedig 2 tizedes lemaradással követi őt, miközben a Ferrarik tizedekkel lemaradtak. Bottas ideje 1:14.374.
Hamilton az előbb megelőzte Bottast, de a finn rögtön javítani tudott, most 1:14.046-os idővel vezeti az edzést. Hamilton hátránya 127 ezred, a Ferrarik pedig több mint 1 másodperces lemaradással követik őket.
Már többször kihajtott a pályára, de egyszer sem fejezett be egy teljes kört. Most újra visszaült a McLarenbe. Alonso egyébként érdekes nyilatkozatot tett tegnap: azt mondta, a McLaren-Hondának szeptemberig bizonyítania kell, hogy képes a győzelemre, különben más csapat után néz.
A hosszú egyenesekkel teli pálya kedvez nekik, és ez egyelőre az első edzés eredményein is meglátszik: Räikkönennél is gyorsabbak, Pérez a 4., Ocon az 5. helyen áll, a hátrányuk pedig kevesebb mint 1 másodperc.
A Ferrari is gyorsult az ultralágy gumikon, Vettel 2 tizedre megközelítette Hamiltont, és maga mögé utasította Bottast az eredménylistán. Közben Alonso is megfutotta az első mért körét, ez a 13. helyre volt elég. Vandoorne egyelőre jobban áll, a 10. helyet foglalja el a McLarennel.
A sebességváltóra panaszkodott, a csapata pedig szólt neki, hogy azonnal állítsa le az autóját a pálya szélén. A hajtűkanyarban szállt ki dühösen a McLarenből, de most már mosolyogva beszélget a pályabírókkal.
Használhatatlanná fékezte a jobb első gumiját az utolsó sikánban. A Red Bull a pályáról is leszaladt, de a tönkrement abroncsot leszámítva a holland autója megúszta sérülés nélkül az incidenst.
Noha a tempója egyelőre a 10. helyre elég, sokat hibázik, főleg a McLaren hátsó felével kell keményen küzdenie. Ő legalább még a pályán körözhet, nem úgy, mint a csapattársa.
Ráadásul az iránya is folyamatosan változik, erre figyelmeztette Kvjatot a mérnöke. Az esőnek továbbra sincs nyoma, süt a nap, tiszta az ég.
A 6-os kanyarban dobta el a Force Indiát, majd ő is gond nélkül folytatta a körözést. A Force Indiák továbbra is jól állnak: Räikkönen megelőzte őket, de a két élcsapat mögött Pérez és Ocon az 5-6.
Az utolsó pillanatban még Ericsson is megpördült a 6-os kanyarban, de most már kijelenthető, hogy a falat mindenkinek sikerült elkerülnie az első szabadedzésen.
Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Pérez, Ocon, Verstappen, Massa, Ricciardo, Kvjat.
Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a részletes eredménylistával és az összefoglalóval, magyar idő szerint este 8 órakor pedig a második szabadedzés közvetítésével.